Ny Xbox 360-kontroll snart här

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vad var felet med att ha knapparna i färg?
Och vad klagade folk om på +knappen?

Det jag stör mig på när jag spelar är att jag måste sikta med höger tumme, men samtidigt släppa styrningen för att kunna trycka på någon av A,B,X,Y-knapparna för att ducka, ladda om, etc etc..
Antar att ingenjörerna på Microsoft och Sony har tre händer så de kan komma åt alla knapparna samtidigt, för hade de varit normala människor som många av oss här så hade de nog gett oss tangentbord och mus till alla FPS spel

Eller så spelar man FPS på en dator som normalt folk

Medlem
Skrivet av UppZi:

Eller så spelar man FPS på en dator som normalt folk

Normalt folk spelar nog snarast på konsol, kolla bara försäljningssiffrorna.
På Pc spelar man MMO och farmville
Men man kan ju alltid spela på PC med denna dosa också, ren magi
OnT.
Bra att de fixar styrkorset för de spel som använder det, tycker det var riktigt snyggt med en diskret silverdesign över hela, känns mer "vuxet" än glada färger bara.
Dock kommer de väl snart med en färgglad version också så alla är glada

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av UppZi:

Eller så spelar man FPS på en dator som normalt folk

Normalt folk spelar nog snarast på konsol, kolla bara försäljningssiffrorna.
På Pc spelar man MMO och farmville

haha, ägd!

Medlem

Ser inte ut att vara något vettigt som jag tänker uppgradera till.

Och sluta säga vad som är normal och inte normalt. Normalt kommer alltid vara individuellt.
'
PUNKT SLUT.

Skrivet av Voorhees:

Och sluta säga vad som är normal och inte normalt. Normalt kommer alltid vara individuellt.
'
PUNKT SLUT.

Finns ju en defenition på ordet "normalt"

påståendena "normalt folk spelar fps på konsoll" och "normalt spelar jag fps på dator" kan ju båda vara sanna samtidigt...

Medlem

Använder man D-paden till mer än att byta vapen, strategi osv beroende på spel? Näe...men tydligen viktigt.
Bara den har samma hållbarhet som alla andra MS kontroller så kan jag tänka mig den, mina börjar slitas ut..och denna är snyggare

Medlem

Hoppas den där som originalen är av bättre kvalité än Sony's Sixaxis. Seriöst efter att TRE av mina PS3 dosor felat i knapparna beslutade jag mig för att skruva upp en, jag blev helt lamslagen över hur billigt konstruerad den var. Tryckkänslig plastfilm som bara sitter direkt löst mot kretskortet. Inte konstigt hälften av knapparna plötsligt slutat fungera, spelar man längre stunder så smälter ju plasten av blott kroppsvärmen från handen..


signatur

I don't feed trolls, I eat them.

Medlem
Skrivet av Hammer:

Att ta bort färgen från knapparna är kognitivt idiotiskt imo.

Ursäkta men vet du vad Kognitivt betyder?

Ogillar verkligen 12-15 åringar som ska försöka låta smarta genom att skriva eller att säga något som knappt aldrig andvänds i vårt samhälle. Vilketn då får effekten av att folk som inte förstår vad de betyder tror att den personen är ordvis och har ett stort intellekt, istället bara för att slå upp de o sen konfrontera...


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem
Skrivet av Lotzym:

kommer alltid gilla ps3 dosan mer

^

Medlem

Gillar den svarta med blanka detaljer mycket bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av aron65:
Skrivet av Hammer:

Att ta bort färgen från knapparna är kognitivt idiotiskt imo.

Ursäkta men vet du vad Kognitivt betyder?

Ogillar verkligen 12-15 åringar som ska försöka låta smarta genom att skriva eller att säga något som knappt aldrig andvänds i vårt samhälle.

Jag förstod vad han menade. Att ta bort färgerna försämrar möjligheten att lära sig spelets kontroller, då många använder färgfunktionen för att lära sig styra. T.ex. om ett spel visar ett gult y, så trycker man på gul-knappen istället för y-knappen.

KoP
Medlem
Skrivet av aron65:
Skrivet av Hammer:

Att ta bort färgen från knapparna är kognitivt idiotiskt imo.

Ursäkta men vet du vad Kognitivt betyder?

Ogillar verkligen 12-15 åringar som ska försöka låta smarta genom att skriva eller att säga något som knappt aldrig andvänds i vårt samhälle. Vilketn då får effekten av att folk som inte förstår vad de betyder tror att den personen är ordvis och har ett stort intellekt, istället bara för att slå upp de o sen konfrontera...

⇪ fail ⇪

Medlem

Alltså det där med D-paden är riktigt najs, men varför döda färgknapparna?

12
Skriv svar