Blizzard: två nya spel innan 2013

Medlem

Ursäkten godtagen! Balansproblem må så vara (ok helt obalanserat är det inte), men de tekniska lösningarna är i många fall bristfälliga.

Ska försöka uttrycka mig tydligare i fortsättningen!
Happy gaming!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Ursäkten godtagen! Balansproblem må så vara (ok helt obalanserat är det inte), men de tekniska lösningarna är i många fall bristfälliga.

Ska försöka uttrycka mig tydligare i fortsättningen!
Happy gaming!

awww. happy ending.

Medlem

När ska de släppa ett nytt spel då? Alltså inte en remake av sina tidigare spel..

Medlem

Kul att Nocturne valde att angripa det utan tvivel mest populära av alla och mest välslipade MMOet av de större för att vara buggit och obalanserat. Som helhet har Blizzard väldigt buggtestade och slipade spel vid release i jämförelse med många andra större spel. Ett tips till Nocturne att att vidga vyerna och testa lite andra spel. Det är lite som att klaga på att AK47an får eldavbrott ibland.

Lite trist att bara Diablo 3 och SC2: Heart of the Swarm kommer. Fast det var inte heller oväntat. Wow får en expansion ungefär varje år så det kanske blir så att den kommer innan årsslutet istället för Diablo 3. SC2: Heart of the Swarm lär inte ta så lång tid att utveckla då det är en standalone expansion. Deras nya MMO och okända projekt lär vi får vänta ett par år för. När Blizzard kommer med en beta så brukar det vara ett år kvar eller så.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

1 wow var inte ens designat för pvp kolla på http://www.youtube.com/watch?v=5V9aIamXsMM från time index 9:05

Inaktiv
Skrivet av Nocturne:

Ursäkten godtagen! Balansproblem må så vara (ok helt obalanserat är det inte), men de tekniska lösningarna är i många fall bristfälliga.

Ska försöka uttrycka mig tydligare i fortsättningen!
Happy gaming!

Då kan du ju faktiskt förklara vad det är som är fel. Blizzards lösningar är helt ärligt helt underbara jämfört med deras konkurrenter. Jag har svårt att fastna för andra MMO:s just p.g.a att blizzards lösningar fungerar så jävla bra.

Och kolla deras lösningar i Star Craft 2, de är för fan perfekta! Kontrollerna gör så spelet fungerar underbart. Grafiken tycker jag verkligen inte är något att klaga på med tanke på att de gör ingame grafik i sina cutscenes vilket jag anser är imponerande snyggt.

Men om du inte gillar dem så är det väl helt enkelt så att blizzards spel inte passar dig och kanske dags att sluta köpa dem. För de kan ju knappast anpassa sina spel åt alla, kolla bara balansen mellan PVE och PVP i wow, det finns en väldigt enkel lösning men de verkar inte fatta det, gör som guild wars, låt skillsen ha 2 funktioner, en i PVE och en i PVP.

Medlem

Bara för att det är det bästa som finns betyder det inte att det är bra... Jag har testat ett antal mmo:s och andra spel som referens. Jag upplever det som att du hakar upp dig på fel saker, det är främst den dåliga koden jag inte gillar och det gäller generellt för deras kreationer.

Går du tillbaka till 04/05 och spelar det wow så ska du se hur slipat det är i jämförelse med dagens releaser. Ta bara 4.0.6 som exempel, den hotfixas direkt efter att den går live. Hastebuggen kvarstår, klasser är obalanserade (jag gillar inte ordet, ojämna speccs?) trots flera veckors feedback från PTR etc.

Det finns ju en anledning till varför det är så populärt. Och jag hävdar inte att det är ett tråkigt spel.

Det är väl bara så att jag har högre förväntningar på Blizzard än vad de levererar och jag tycker att de behöver förnya sig samt att vi konsumenter ska ställa krav på dem och inte bara avguda allt de gör.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Håller med dig Brandter, dela på pve och pvp. Och jag kommer inte att köpa SC2 expansionerna. Dock tycker jag att wow är underhållande i pve främst för att mina vänner spelar det.

Det jag ogillar är att de ändrar något och så blir en klass op i pvp och då nerfar de, men då slår det igenom till pve etc. Nätkoden och hur de löst kommunikationen mellan client och server tycker jag inte heller är så bra. Grafikmotorn kunde varit bättre optimerad etc. Jag vet att det är svårt att uppfylla allas förväntningar och krav.

Well well ingen idé att lägga mer tid på denna diskussion som inte leder till något.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Gizka:

När ska de släppa ett nytt spel då? Alltså inte en remake av sina tidigare spel..

Så om ett spel inte är en helt ny spelserie, så är det en remake av ett äldre spel? Yeah, du var då inte särskilt smart.

Medlem

Dibbe måste komma iår så är det bara!

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Gizka:

När ska de släppa ett nytt spel då? Alltså inte en remake av sina tidigare spel..

Så om ett spel inte är en helt ny spelserie, så är det en remake av ett äldre spel? Yeah, du var då inte särskilt smart.

Nej, jag bara påpekade att blizzard harvar vidare med samma spelserier hela tiden, något de visserligen är väldigt duktiga på. Men samtidigt vore det kul om de kunde pröva något nytt

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Samura1Jack:

Activision blizzard... En tår kommer varje gång jag ser det

Då är v i två :'(

3

Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så sa Blizzard själva att SC2 exp kommer 18 månader efter att SC2 släpptes, vilket skulle placera det i kategorin 2012. Det andra spelet dom snackar om är med ungefär 90% säkerhet D3 vilket betyder att det med stor säkerhet kommer släppas i år.

det var faktiskt snart 3 år sedan blizzard announcade diablo 3(Ja tiden går fort).

SC2 blev announcat 2007, spelet släpptes 3 år efter.

if anyone catches my drift.

Medlem

hoppas inte det blir SC2 HotS, något nytt hade varigt roligare

Inaktiv
Skrivet av Nocturne:

Bara för att det är det bästa som finns betyder det inte att det är bra... Jag har testat ett antal mmo:s och andra spel som referens. Jag upplever det som att du hakar upp dig på fel saker, det är främst den dåliga koden jag inte gillar och det gäller generellt för deras kreationer.

Går du tillbaka till 04/05 och spelar det wow så ska du se hur slipat det är i jämförelse med dagens releaser. Ta bara 4.0.6 som exempel, den hotfixas direkt efter att den går live. Hastebuggen kvarstår, klasser är obalanserade (jag gillar inte ordet, ojämna speccs?) trots flera veckors feedback från PTR etc.

Det finns ju en anledning till varför det är så populärt. Och jag hävdar inte att det är ett tråkigt spel.

Det är väl bara så att jag har högre förväntningar på Blizzard än vad de levererar och jag tycker att de behöver förnya sig samt att vi konsumenter ska ställa krav på dem och inte bara avguda allt de gör.

Ja och blizzard fixar de problemen som blir i deras patcher. Ta AOC tex, hot fixes? Vad är det? 3mån senare kommer en patch som inte fixar något etc etc.
Sen att klasser är ojämna, ja visst så är det väl. Men hur i helvete ska man kunna göra ett spel med olika klasser och speccs som är helt jämna? Har en klass 10mer i DPS average så kommer alla spela den.

Och 05 så var WoW helt outstanding jämfört med motståndet, nu finns det några utmanare men fortfarande det finns ingen som har någon chans. Och idag så har de fixat allt skit som fanns i spelet förut, visst wotlk sög men nu är de på banan igen.

Inaktiv

Skulle tippa på D3 eller nästa del i SC2 samt en ny WoW expansion.

Medlem

Någon källa på det här ?

PaZ
Medlem

Även om jag generellt tycker att Blizzard gör grejer av yppersta kvalitet så tycker jag att Wow kanske blivit lite mer komplext än de klarar av med alla expansioner. Jag spelade en 10-dagars gratisperiod (har inte spelat på 2 år förutom 10 dagar förra året), och sprang på fler buggar än jag påträffade under mitt första år med det spelet. Questlines som fastnade, npc'er som var osynliga och en quest som gjorde att min karaktär fastnade så att jag inte längre kunde logga in med den utan att blizzards support resettade den är bara några exempel...

Med det sagt så tror jag på deras "vanliga" spel, det är betydligt lättare att slipa på sådana till perfektion.

Skrivet av Nocturne:

Bara för att det är det bästa som finns betyder det inte att det är bra... Jag har testat ett antal mmo:s och andra spel som referens. Jag upplever det som att du hakar upp dig på fel saker, det är främst den dåliga koden jag inte gillar och det gäller generellt för deras kreationer.

Går du tillbaka till 04/05 och spelar det wow så ska du se hur slipat det är i jämförelse med dagens releaser. Ta bara 4.0.6 som exempel, den hotfixas direkt efter att den går live. Hastebuggen kvarstår, klasser är obalanserade (jag gillar inte ordet, ojämna speccs?) trots flera veckors feedback från PTR etc.

Det finns ju en anledning till varför det är så populärt. Och jag hävdar inte att det är ett tråkigt spel.

Det är väl bara så att jag har högre förväntningar på Blizzard än vad de levererar och jag tycker att de behöver förnya sig samt att vi konsumenter ska ställa krav på dem och inte bara avguda allt de gör.

Medlem

På tal om Blizzard, hur går det med tävlingen? Kan knappt somna om nätterna!

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Det jag ogillar är att de ändrar något och så blir en klass op i pvp och då nerfar de, men då slår det igenom till pve etc. Nätkoden och hur de löst kommunikationen mellan client och server tycker jag inte heller är så bra. Grafikmotorn kunde varit bättre optimerad etc. Jag vet att det är svårt att uppfylla allas förväntningar och krav.)

Jag får hålla med övriga som svarat på Nocturne's svar på WoW's konkurrens. Det är just grafiken som andra spelföretag är imponerade av. Grafiken i WoW skalar till den hårdvara du har. Jag kunde t ex spela på min P3 867 MHz, nVIDIA 128 MB, fram till CAT! Vilken tillverkare kan matcha det? Och sedan med just CAT så kör man stöd för DX11-effekter. Så varför klaga?
Med CAT var jag tvungen att uppgradera.

Medlem

Diablo3 release slutet av 2011 tidigt 2012. Starcraft2 heart of swarm release November/december 2012.

12
Skriv svar