Blizzard: "Vi undersöker Diablo till konsol"

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Haha kan se det framför mig. Blir väl som PS1 versionen av diablo1 : färskt kött!

http://www.youtube.com/watch?v=d-nOwIZkeZ8

För dom som inte fattar.

Dagens första skratt! Hahaha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför tjafsar ni bara? äger man en konsol så slipper man uppgradera och grafiken tamefan ännu bättre än på PC. Så alla ni PC lovers.. håll mun. Fler spel till Konsol! Tack!

Dagens andra skratt. *fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av showerguy:

Varför tjafsar ni bara? äger man en konsol så slipper man uppgradera och grafiken tamefan ännu bättre än på PC. Så alla ni PC lovers.. håll mun. Fler spel till Konsol! Tack!

Dagens andra skratt. *fniss*

*fniss*

Och man slipper spela många gamla spel när konsolen dör!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.

Vem f*n lägger ut 30 papp på en dator? Då är man dum i huvet.
Det är bara dumt att påstå att grafiken är samma på en konsol som har ett grafikkort från 2005 än en PC med ett grafikkort från 2011.

Intel Core i7 extreme, 8k
Gainward GeForce GTX580, 5k
Gigabyte GA-X58A-UD7, 3k

Bara börja plussa och se var du hamnar. Du tror inte att företagen producerar prylar för att de ska ligga på en lagerhylla i nån öde lokal va? För det om nåt vore korkat.

Sen borde du nog kolla upp vad som diskuteras i denna tråd och sen se över ditt svar och undersöka om det kanske inte var lite udda formulerat?

Eh, du vet väl om att bara 1% av de som köper PC-hårdvara köper de där delarna? De som verkligen har massor av pengar över att slösa. Företag utvecklar mest extrema produkter för att kunna säga att just de har de bästa komponenterna inom grafik/CPU.

Sen borde du nog kolla upp fakta innan du börjar diskutera om något du inte har någon aning om vad det är. Lite udda formulerat?

Iom att du inte verkar haja vad jag menar utan att jag skriver exakt precis vad jag vill få fram (egna tankar är väl överskattat) så blir jag väl tvungen att förklara mitt argument.

Detta är ett spel från Blizzard. De har en ganska speciell tanke när de utvecklar nya spel. Den motor som skall driva spelet skall fungera så bra som möjligt på så många system så möjligt för att de ska nå ut till maximalt antal konsumenter och ingen skall vara tvungen att kompensera. Min 2 år gamla dator har precis lika snygg grafik som min brors 1 månad gamla i SC2 tex. Och detta beror enbart på att motorn sätter gränserna, inte hårdvaran. Gissa varför WC3 såg lika bra ut på en P3 733MHz med GeForce2 MX400 som en AMD 3000+ med Radeon 9700 pro och det berodde på exakt samma sak.

Så det jag menar är att oavsett om du spenderar 30 papp på en ny dator, dvs du är de 1% som har råd att köpa dessa delar, eller 10 som en vanlig konsument så blir det samma upplevelse då motorn i spelet sätter gränsen.

Blizzard har jobbat såhär i säkert 15 år och kommer knappast att sluta göra det. När tjänar man mest pengar? När 1% av potentiella konsumenter har kul när de spelar spelet, eller när 90% har kul för att det inte hackar?


signatur
Medlem

Jaaa! Då slipper jag lägga ut X-antal tusen för att köpa en ny dator som klarar av det enda spel som är värt att köpa till PC. Blizzard blir bara bättre och bättre.


signatur

/Landstream

Moderator | Testpilot

Notera nu folk, spelet gjordes först till PC och funderas att komma till konsoll. PC-Versionen kommer vara som den ska vara utan att konsollerna förstör, och det faktum att pc versionen skulle komma senare om det släpps till konsoll.. SKojjar ni? Nu är det inte vilket multiplatformspel som helst..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.

Vem f*n lägger ut 30 papp på en dator? Då är man dum i huvet.
Det är bara dumt att påstå att grafiken är samma på en konsol som har ett grafikkort från 2005 än en PC med ett grafikkort från 2011.

Intel Core i7 extreme, 8k
Gainward GeForce GTX580, 5k
Gigabyte GA-X58A-UD7, 3k

Bara börja plussa och se var du hamnar. Du tror inte att företagen producerar prylar för att de ska ligga på en lagerhylla i nån öde lokal va? För det om nåt vore korkat.

Sen borde du nog kolla upp vad som diskuteras i denna tråd och sen se över ditt svar och undersöka om det kanske inte var lite udda formulerat?

Eh, du vet väl om att bara 1% av de som köper PC-hårdvara köper de där delarna? De som verkligen har massor av pengar över att slösa. Företag utvecklar mest extrema produkter för att kunna säga att just de har de bästa komponenterna inom grafik/CPU.

Sen borde du nog kolla upp fakta innan du börjar diskutera om något du inte har någon aning om vad det är. Lite udda formulerat?

Iom att du inte verkar haja vad jag menar utan att jag skriver exakt precis vad jag vill få fram (egna tankar är väl överskattat) så blir jag väl tvungen att förklara mitt argument.

Detta är ett spel från Blizzard. De har en ganska speciell tanke när de utvecklar nya spel. Den motor som skall driva spelet skall fungera så bra som möjligt på så många system så möjligt för att de ska nå ut till maximalt antal konsumenter och ingen skall vara tvungen att kompensera. Min 2 år gamla dator har precis lika snygg grafik som min brors 1 månad gamla i SC2 tex. Och detta beror enbart på att motorn sätter gränserna, inte hårdvaran. Gissa varför WC3 såg lika bra ut på en P3 733MHz med GeForce2 MX400 som en AMD 3000+ med Radeon 9700 pro och det berodde på exakt samma sak.

Så det jag menar är att oavsett om du spenderar 30 papp på en ny dator, dvs du är de 1% som har råd att köpa dessa delar, eller 10 som en vanlig konsument så blir det samma upplevelse då motorn i spelet sätter gränsen.

Blizzard har jobbat såhär i säkert 15 år och kommer knappast att sluta göra det. När tjänar man mest pengar? När 1% av potentiella konsumenter har kul när de spelar spelet, eller när 90% har kul för att det inte hackar?

Men... det är ju det jag har försökt säga hela tiden. En dator för 8 papp är bättre än den där datorn du beskrev för 30 papp...

Medlem

Ush, nej fyfan, vidrigt!

Blizzard ett av de få utvecklarna som riktar sig till PC, ska nu hora sig till konsol. Sorgligt, riktigt sorgligt.

Ni som skriver positivt till detta, samt "varför klagar ni på en konsol-version.." etc, är oerhört okunniga. Ni är väldigt troligen väldigt unga, därav spelar ni på konsoler, men know this: konsol version av Diablo 3 skulle innebära enorma inkomster för Blizzard (läs: Activision)
Vilket i sin tur betyder att de kommer, vare sig ni vill eller inte, fokusera mer på en konsolrelease.

Jag skulle kunna lista tiotusentals nackdelar med konsoler, samt lika många titlar som prioriterats till konsol, och slutat som flopp, vilket PC spelaren sen också får uppleva genom en dålig port, men jag behöver ej lista det här, för ni vet själva hur det ligger till.

_NEJ_TILL_D3_TILL_KONSOL!!!!!!!!!!!!
(nu uttryckte jag mig till er konsol kids)

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Ush, nej fyfan, vidrigt!

Blizzard ett av de få utvecklarna som riktar sig till PC, ska nu hora sig till konsol. Sorgligt, riktigt sorgligt

Ja, småpojkar som du (p12) tycks ju ha missat att serien redan släppts på konsol och det hade ju klara negativa konsekvenser, därför Diablo 2 suger så hårt, eller hur?
Eller som ni p12 PC-pojkar skriver "Diablo conzole edition = 1337HaXXor Pro, sniperz?!"

Visst, skulle konsolversionen sälja mycket bättre än Pc versionen så påverkar det så klart, troligen lär nästa version/DLC/expansion ha ett UI som är anpassat för konsol på konsolversionen, och motorn lär skala bättre.
Att detta skulle förstöra PC versionen är att "måla fan på väggen", lika lite som konsol-releasen av Sacred 2 skadade företaget, tvärt om. Konsolversionen av denna Diablo klon sålde bättre på konsol än PC (har det på 360/PC). Innan vi ser Diablo 3 är ändå risken att vi fått nya konsoler

Medlem

signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem

Det här är inte första gången Blizzard gör spel för konsol om man tror det har man nog inte hängt med i spelbranschen sedan utvecklarna gått från att vara väldigt okända till att vara en av de främsta och mest populära idag. The lost Vikings 2 gjordes från början helt till konsol (SNES) och portades senare till dator och andra konsoler. Black Thorne markerar övergången från Silicon & Synapse, namnet de hade när de jobbade med att porta andras spel med undantag av Rock & Roll racing som är deras, till Blizzard som utvecklade helt egna spel.

Så de har mycket tidigare erfarenhet av andra format än pc, iaf de som startade företaget. Starcraft : Ghost var tänkt att bli ett konsol exklusivt spel men de bestämde sig för "lägga det på is" då spelet inte levde upp till deras höga krav på kvalitet.

Om det är något spel som skulle funka på konsol som de ligger bakom så är det Diablo. De må vara hänt att rts kan fungera på konsol men jag har mycket svårt att se hur ett spel som Starcraft skulle gå att spela i närheten lika bra som pc utan att förenkla det en hel del.

Medlem

Okej, jag förstår inte riktigt varför folk är emot att Diablo III "kan" komma till konsoler också, det gör att Blizzard får mer pengar och kan utvidga spelet och göra det bättre. Sedan är det ju inte ens säkert att det ska komma till konsol, utan det undersöks om det överhuvudtaget kommer fungera bra.
Har nu inte läst igenom alla comments, för det är alldeles för många, men har uppfattat att vissa blir ganska irriterade över att man kanske lägger mer fokus på konsolen. Men det är FEL, och så FEL som man bara kan ha!
Och för att stödja mitt argument kommer här en citat från Bashiok, som arbetar för Blizzard, mycket med just Diablo III.
"To further reiterate what’s posted on the home page: this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs, and we have no intention of allowing a console interpretation to delay or otherwise affect the release of the game."
Även en länk till posten:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27607509731&sid=...

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Varför tjafsar ni bara? äger man en konsol så slipper man uppgradera och grafiken tamefan ännu bättre än på PC. Så alla ni PC lovers.. håll mun. Fler spel till Konsol! Tack!

Nu vet jag inte vad du spelar på för dunder-konsoll?! Eller vad du har för kass pc!

Medlem
Medlem

Uj, uj! De spelen är tokbäst båda två! Helt klart i top 10 på bästa spel någonsin till SNES!

Medlem

Sorgligt. Riktigt sorgligt. Jag hatar blizzard pga detta. (Fast egentligen kanske jag bör hata Activision enbart? )

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av raefzm88:

Ush, nej fyfan, vidrigt!

Blizzard ett av de få utvecklarna som riktar sig till PC, ska nu hora sig till konsol. Sorgligt, riktigt sorgligt

Ja, småpojkar som du (p12) tycks ju ha missat att serien redan släppts på konsol och det hade ju klara negativa konsekvenser, därför Diablo 2 suger så hårt, eller hur?
Eller som ni p12 PC-pojkar skriver "Diablo conzole edition = 1337HaXXor Pro, sniperz?!"

Visst, skulle konsolversionen sälja mycket bättre än Pc versionen så påverkar det så klart, troligen lär nästa version/DLC/expansion ha ett UI som är anpassat för konsol på konsolversionen, och motorn lär skala bättre.
Att detta skulle förstöra PC versionen är att "måla fan på väggen", lika lite som konsol-releasen av Sacred 2 skadade företaget, tvärt om. Konsolversionen av denna Diablo klon sålde bättre på konsol än PC (har det på 360/PC). Innan vi ser Diablo 3 är ändå risken att vi fått nya konsoler

Du bevisade precis vad jag sade, point proved!

Diablo serien är inte släppt till konsol, utan till PC exklusivt(med undantag för diablo 1 till ps1)
Så redan där gjorde du bort dig. Precis som jag skrev så har du noll koll.

"Ja, småpojkar som du (p12) tycks ju ha missat att serien redan släppts på konsol och det hade ju klara negativa konsekvenser, därför Diablo 2 suger så hårt, eller hur?
Eller som ni p12 PC-pojkar skriver "Diablo conzole edition = 1337HaXXor Pro, sniperz?!" "

Ursäkta? Förstod ingenting av vad du skrev.
Du verkar å andra sidan inte ha förtstått vad jag skrev heller. Diablo 2 är ett av det bästa spel som någonsin gjorts. Det släpptes endast till PC, så den "serie" av diablo spel till "konsol(er)" som du talar om känner jag inte till. Vänligen upplys mig om detta.

*facepalm*

Skriv svar