Njut av Elder Scrolls: Skyrim-bilderna

Medlem

Åååååååh, måtte man ha tid med detta spelet när det släpps. *_*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bara det är snyggare än oblivion och fortfarande går att modda in i förbannelse så är jag nöjd.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Menyerna är det ju mycket konsol över. Vad har dom sagt om moddar? Kommer vi kunna ändra menyerna med hjälp av mods, som i Oblivion?

Gillade verkligen scroll-menyerna i Oblivion.

Medlem

Jag tycker det ser riktigt mysig ut i alla fall, det här känns som ett solklart köp för min del vid det här laget.

Medlem

Den avbrutna björken fick mig att rysa av välbehag..

Medlem

Ser ganska exakt ut som bilder från Oblivion. Aningen bättre effekter, men inte mycket. Inte så konstigt iofs, det görs ju för exakta samma hårdvara som då.

Medlem

Det mest intressanta ska bli att se hur NPC ai'n (som ska vara mycket förbättrad) är, samt har dom sagt att det faller snö som sen stannar kvar, vilket jag tycker låter för bra för att vara sant

Edit: just ja, dom nya animationerna ser jag extremt mycket fram emot att se.. nått som dom aldrig varit bra på tidigare..


signatur
Inaktiv

får det bra animeringar o en bra tredje persons vy o fasta nivåer på npc skulle det bli toppen när det släpps. just nu ser proportionerna o animeringarna lite udda ut tycker jag. o så är det ju jobbigt med de där konsolerna som faktiskt hindrar utvecklingen........

Medlem

Inget man inte redan sett - dock värda att kolla på igen!
Jag håller med vad en annan användare skrev vad det gäller lövskogen - man får rysningar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

trist det har alltid varit sjuk grafik på tes spelen, men det här ser ut exakt som oblivion, fallout 3 och nv. verkar som man typ alldrig mer kommer få bli impad av grafiken på ett spel, inte sålänge allt måste gå att spela på shitbox också iaf:(.

Medlem
Skrivet av lop3r:

trist det har alltid varit sjuk grafik på tes spelen, men det här ser ut exakt som oblivion, fallout 3 och nv. verkar som man typ alldrig mer kommer få bli impad av grafiken på ett spel, inte sålänge allt måste gå att spela på shitbox också iaf:(.

Det är inte så konstigt då alla spel är gjorda för att spela på exakt samma hårdvara från 2005 (Xbox 360).

Medlem
Skrivet av lop3r:

trist det har alltid varit sjuk grafik på tes spelen

Varken Arena eller Daggerfall imponerade med grafiken när dom släpptes. Daggerfall släpptes samma månad som Quake, och det är en stor grafisk skillnad mellan de två.

Medlem

Nice, duger väl åt mig!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Spelet ser riktigt vackert ut, folk ser inte retarderade ut längre. Hoppas dom även fixat döda ögon syndromet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser väldigt trevligt ut tycker jag.

Medlem

Ser menyerna ut sådär då vettifan! Opraktiska jävla skitmenyer från konsoler är det är värsta jag vet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är det bara jag eller ser dom där zoombizarna ut som typ robotar? Typ som ser ut som terminator eller va skitet heter :S

Lite plastiga char men självaste miljön verkar ju vara något! Sen var det ju stenblocken/stenväggarna/stenarna som ser ut som plast det med.. Men men!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tycker det ser rätt schysst ut och när moddare väll kommer igång så känns det som att det kan bli ännu bättre.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Troublegum:
Skrivet av kimr120:

Öhm... Är det inte IDTech 5?

Nej.

Gamebryo och Havok som tidigare men med lite finputsning.

Nej.

Creation Engine som är deras nya, in-house motor.

Ser bra ut, bättre än te.x Dragon Age 2, som dessutom bara är smålevels, inte en öppen värld som detta. Sen kan man ju iofs tycka att det är trist att konsolerna stoppar upp grafikutvecklingen rätt rejält :/

Ja det stämmer det du säger att det är Creation Engine nu. Dock är den skapad ur samma ramverk som Gamebryo. Havok används fortfarande för physics.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet ser riktigt vackert ut, folk ser inte retarderade ut längre. Hoppas dom även fixat döda ögon syndromet

Retarderade? du vet att det på svenska betyder minska hastighet...?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Javas:

Spelet ser riktigt vackert ut, folk ser inte retarderade ut längre. Hoppas dom även fixat döda ögon syndromet

Retarderade? du vet att det på svenska betyder minska hastighet...?

^^

Inaktiv

Skulle vara intressant att se bilder från PC-versionen :/

Medlem

Postade detta i en tidigare artikel, men tänkte det kunde vara kul för dem som missade det.
Oblivion
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/651/651548/the-elder-scrolls-iv-oblivion-20050916034632834.jpg
Skyrim
http://www.abload.de/img/elderscrolls5_235970b0m5j.jpg

Jag ser i bilderna en uppenbar skillnad på flera områden.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag hoppas främst på lika välgjorda sido-questlines som i Oblivion. Thieves Guild är nog det bästa jag har spelat i quest-väg någonsin.

Tanken på ett Mass Effect med sido-quest som håller den nivån gör mig varm i byxan!

Medlem

grafiken spelar väl ändå ingen stor roll, gameplay är det som räknas enligt mig och säkert många fler, är man ute efter grafik kan man väl ändå kolla på film?

Medlem

Underbart! längtar oehört!

Medlem

Hm... jag tänker vara en snål jävel och se om jag kan få testa på hos nån annan innan jag överväger att skaffa detta spel (dvs när det kommer ).
Oblivion var ju såklart sjukt beroendeframkallande, men ack vad det brast på vissa punkter. För att upprepa vad alla tänkt och sagt förr sög striderna i Oblivion, så jag hoppas verkligen de lagt krut på detta. Är så tråkigt att man måste vända sig till de ytliga, korta RPG'na för att få lite duglig strid, hoppas de tänkt på detta.

Bilderna ser väl annars bra ut, men jag fasar för att behöva hacka mig igenom de odöda... de ser precis lika törra och ospännande ut som vanligt. Att man inte kan göra något mer skrämmande och spännande än ett gäng benrangel av denna fiendegenre....

Medlem
Skrivet av Jaaakob:

Hm... jag tänker vara en snål jävel och se om jag kan få testa på hos nån annan innan jag överväger att skaffa detta spel (dvs när det kommer ).
Oblivion var ju såklart sjukt beroendeframkallande, men ack vad det brast på vissa punkter. För att upprepa vad alla tänkt och sagt förr sög striderna i Oblivion, så jag hoppas verkligen de lagt krut på detta. Är så tråkigt att man måste vända sig till de ytliga, korta RPG'na för att få lite duglig strid, hoppas de tänkt på detta.
Bilderna ser väl annars bra ut, men jag fasar för att behöva hacka mig igenom de odöda... de ser precis lika törra och ospännande ut som vanligt. Att man inte kan göra något mer skrämmande och spännande än ett gäng benrangel av denna fiendegenre....

Äh, det finns ju alltid "demo" till alla spel.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

!!? Ser ju ut som Oblivion utan Carl´s texture pack

Word.

Grafiken har inte avancerat så mycket de senaste åren... :/

Medlem

Ser ut som Oblivion. Enorm besvikelse.

123
Skriv svar