Omöjligt att uppdatera drivrutiner 8800 GTX!

Medlem
Omöjligt att uppdatera drivrutiner 8800 GTX!

Hej.

Nu ger jag upp.
Kl är 04:22 och jag har återigen försökt uppdatera mitt grafikkort. Förra gången gick det inte heller.

Jag har testat att avinstallera kortet och kört med windows tillfälliga drivrutiner, allt ser bra ut, men segt. Som det ska vara. och sedan installerat de nya drivrutinerna.

Men resultatet blir ändå samma:
4 färger och nån upplösning från hedenhös, vilka ej går att ändra.

Jag vet att jag har rätt drivrutiner, nVidia:s hemsida, har testat både med deras automatiska detector och att dra ner drivrutiner manuellt.

Däremot så tycker mitt kort om GAMLA drivrutiner. (Hämtade på samma sätt som tidigare nämts)
De gamla är från 090306. och har benänämning 182.08. De funkar perfekt, om än att nya spel får dålig prestanda mm.

De nya drivrutinerna från nutid har benämning 266.58 och fungerar inte alls.
Har även testat med tigare versioner och det är samma skit.

Endast det gamla fungerar.

Nån som har en susning om varför? och vad jag ska göra för att få det att funka?
Håller på att bli galen...
(Eller så beror det på sömnbrist, skyller på det om texten verkar flummig. Får fixa den imorgon i så fall)

//GT

Medlem

grafikkortet är inte trasigt då ? kommer ihåg när mitt 8800 ultra pajjade, då var det färger över hela skärmen och upplösningen var riktigt risig. Gick inte att installera några drivare heller. Det kanske har gjort sitt ?

Medlem

Testa avinstallera drivrutinerna i kontroll panelen, starta sedan om datorn i felsäkert läge (om du vill vara helt säkert på att filerna försvinner) och kör Driver Sweeper.

Starta sedan om igen och installera senaste Nvidia drivrutinerna, klicka advanced och kryssa för "Clean install".

Antagligen lär det ju vara nån drivrutins grej då gamla drivare fungerar.

Medlem

"Fletchett"
Har precis testat det du skrev om, både med Driver Sweeper och Ccleaner.

Ändå samma resultat...
men, fick ett tips av en kompis precis att "inaktivera" kortet efter att drivrutinerna blivit sweepade. Får se om det funkar.

"Smesken"
tror inte det rör sig om hårdvarufel, då allt flyter på som det ska med de gamla rutinerna.
Måste vara nått jox med att gamla drivisar gömmer sig nånstans.

Medlem

Nä. det fungerade inte heller.
Allt är bevisligen borta innan de nya drivrutinerna installeras.
Men möts fortfarande av ett Win som är i 800X600 och med 4 färger, dvs fail.
Ger upp.
Får köra med de gamla istället.
Om inte någon har ett förslag..

1
Skriv svar