Dragon Age II har gått guld

Robot
Dragon Age II har gått guld

Det är färdigt. Och vi/du/ni längtar möjligtvis som aldrig förr. Spana in 56 minuter livedemonstration av liret om du har tiden.

#dragon-age-ii


Medlem
Dragon Age II har gått guld

Spelet släppts samtidigt till Mac.

Inaktiv

dragon age origins hade de bästa fighterna i ett spel någonsin... så ser verkligen fram emot o få fajtas i 2'an... o ni som inte spelat da:o, köp pc versionen o spela det. ni kommer inte att bli besvikna....

Medlem

Blir att köpa till ps3 Känns som om det kommer släppas många bra spel iår, hur ska man ha tid och råd?

Medlem

Ettan var bra, trots att det inte var så mycket rollspelande som jag hade hoppats. Dock tyder allt jag sett om tvåan på att det kommer att vara ännu mer action och mindre rollspel och det är inte vad jag vill ha. Blir inget köp för mig i nuläget.

Medlem

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

AW8
Medlem

Intressant. Kollade igenom hela filmen.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

var det bara jag som reagerade på att det såg ut som de va konstant 30 fps?

Medlem

D här ska jag pröva först hoss en polare som för bokat spelet, tror att dom ändrat lite för mycket för min smak........

Medlem

Gått guld? Verkligen? Kliar i ögonen.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Känns så fel att säga att spelet har "gått guld".

Moderator | Testpilot

Håller med, att ett spel gott guld låter mer som det sålt jätte mycket snarare än att spelet är klart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...

Väldigt slö attityd det där, är ju mer inlevelse att man inte leker rambo och tycker man kan göra allt själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Intressant!

Tack för tipset FZ!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Måste skaffa DA: Ultimate first....Mass Effect serien kan jag också behöva testa först....visst ja glömde spela ut KoTOR....ooooh ligger så långt efter :s

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...

Samma här, fastna aldrig i spelet. Blir nog inte tvån här

Medlem

Undra hur många DLC de också redan gjort klart...

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...

Nu kanske jag är väl fördomsfull men på vilken plattform har ni spelat det?

Vad det leder till som är kul är ju att du får lite taktiska strider, du kan inte bara mata på de tuffare motståndarna.

Jag ser iaf fram emot detta spel, även om jag bävar för att det blivit ett Mass Age / Dragon Effect (inte för att Mass Effect är dåligt utan för att det var riktigt kul med två ganska olika spel istället för bara samma spel i olika miljö).

Testpilot
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...

Då kommer du inte att gilla DA2 eftersom i det har de ökat gruppsamhörigheten genom att tex. en mage-spell ger mer skada om nån är stunned , som warriorn i partyt gör. (vilket de visar på livechatten)
Med andra ord , längre fram i spelet kan tänkas att man måste kombinera olika spells och abilities på hela gruppen för att ens ha en chans.

För mig så är det kul som bara den , men för solospelaren så är det nog inget vidare.

Blir nog ett köp eftersom jag gillade storyn i första. Men varför envisas dom med att sätta alla vapen på ryggen, ser löjligt ut tycker jag.

Medlem

Givet köp! Tycker Dragon Age är det bästa sedan Baldurs Gate då jag gillar lite mer storydrivna rollspel. Bra dialoger och trevlig underhållning! Kanske lite väl lätt dock när man väl hittat en vinnande taktik.

Jaha var tusan var 56minuters filmen då? jag ser bara 3 eller 1 minuters


signatur
Medlem

Blir inget köp! Dem har tagit bort det som var bra med spelet och lagt till det som var dåligt på mass effect. Dialogerna är usla. vill bestämma själv vad jag ska säga och inte välja något som han aldrig säger ändå. kortare spel och mer film. Varför?. Gör spelet längre inte kortare. Tyvärr sparar pengarna till riktiga rollspel som skyrim..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Snart kan vi uppleva insinuerat oralsex i ett Bioware-spel!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Exxo:

Orkade inte spela det första mer än en halvtimme så jag vet inte om det här är så intressant heller. =/

Jag gjorde typ likadant men jag spelade nån timme iaf, gav det två försök med en månad i mellan utan "framgång".
Tycker inte om att spela med grupper, jag vill ha en person att koncentrera mig på bara.
Orkar inte bry mig om ett helt party...

Då kommer du inte att gilla DA2 eftersom i det har de ökat gruppsamhörigheten genom att tex. en mage-spell ger mer skada om nån är stunned , som warriorn i partyt gör. (vilket de visar på livechatten)
Med andra ord , längre fram i spelet kan tänkas att man måste kombinera olika spells och abilities på hela gruppen för att ens ha en chans.

För mig så är det kul som bara den , men för solospelaren så är det nog inget vidare.

Ok, låter som ett spel jag inte kommer tycka om.
Jag är mer för Fallout/Diablo liknande när jag har en person bara som jag får fördjupa mig i.
Neverwinter Nights gick ganska bra i co-op då polarna stog för party delen.
Ser dock charmen i ha party men jag lessnar oftast efter en stund för jag är en hack´n slash spelare to the bone.
I Mass Effect så hade jag mina medhjälpare på auto skillup och dom fick oftast ärva mina vapen/armor när min karaktär fick bättre (om det passade deras "klass").
¨
Thanks for the enlightment


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Synd att ettan var så usel p+å Konsol, kändes som om Activision gjort det, får hoppas 2an är något bättre utformad...

1
Skriv svar