Våga vägra iPhone

Medlem
Våga vägra iPhone

Jag blir alltid avundsjuk på alla som går omkring med sina iPhones, jag skulle gärna sätta tänderna i en iPhone och lattja runt tills jag blev lila i ansiktet, fast då krävs det ett abonnemang som stöttar fri surf och det kostar mucho dinero. För en iPhone utan datasurf är väl meningslöst, ja jag känner till WiFi, men den kommer jag inte att släppa fri ute på stan. Så min plånbok sätter stopp för iPhone, det är därför jag vågar vägra iPhone, för det handlar om att våga, inte bara vägra, det krävs mod och självkontroll för att våga vägra iPhone.

Igår sent på kvällen fann jag min nya telefon, en Sony Ericsson Xperia Play. Nallen är en spelmobil, inte en vanlig mobil med sunkiga spel (iPhone?). En liten sak med en 1 GHz processor och dedikerad GPU som, vad jag förstod, kör android. Spelen kommer att finnas på Android market och där kommer det dessutom finnas tillgång till Playstation Suit som ger fler android ägare möjlighet att spela klassiska PSone spel. Så det är väl bara att bida sin tid och vänta tills Xperia Play blivit ordentligt testad och recenserad. Först därefter kommer jag att krossa spargrisen och springa iväg och köpa en ny nalle.

Sweet Jebus vad Assasins Creed II håller länge, nu antar jag att jag börjar närma mig slutet, jag håller på att infiltrera Vatikanen. Spelet tar i och för sig inte slut där, jag ska väl lyckas öppna upp Altairs riktiga lönnmördar rutsningen också. Men det är förhoppningsvis inte långt kvar tills jag kan mata in Assasins Creed Brotherhood i PS3.

Länge leve bärsjalen, fast med en "mindre" övervikt blir det trångt för lillan när pappa sitter ned för att spela, för pappa orkar inte hålla andan i mer än 2 minuter.

#blogg

Medlem
Våga vägra iPhone

telia frisurf, 69kr mån.
btw,
det ryktas om att det kommer en billigare iphone för halvapriset som är bantad, både i storlek och innehåll
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704657104576142...

Kanske tilltalar förvirrade personer som sig.
". Så min plånbok sätter stopp för iPhone, det är därför jag vågar vägra iPhone,"

Medlem

comviq har också snackis surf 89kr i månaden. själv tog ja det och zte blade (android mobil me 2.1) för 1500kr. tycker inte surfet utan faktum är att mobilen kostar mellan 6 och 8tusen som är lite sjukt.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Jag fick en lite äldre iphone gratis av min bror. Måste säga att jag är minst sagt måttligt imponerad. Kommer knappast köpa en ny själv.

AC2 var mustigt. Lägg till Brotherhood och det blir nästan för mycket.

Medlem

Wow, två snabba och upplysande svar som jag verkligen uppskatar, tack för tipsen om surf-abbonemangen! Och mycket intressant om iPhone budgetvarianten.

Men med nyheten om Xperia Play och min kanske motsvarande fanatism för Sony, som några har för Apple, så blir mitt val ganska enkelt för min framtida nalle. Dessutom, jag är speltokig, och en ren speltelefon blir dunder för mig, även om jag är akut medveten om nGage telefonens gigantiska misslyckande.

Medlem

Xperia Play återstår att se om den kan leverera, nGage kom i fel tid, idag är gaming mer mainstream än någonsin och ngage kom precis när spelen fortfarande var "nördiga". Så där har X play en chans idag, men den kan omöjligt ge sig på iPhone då det egentligen är en annan marknad, mer en modeikon än en telefon. Min egna Legend räcker för mig, HTC håller nästan samma kvalitet som Apple medans Sony alltid ligger i botten på kvalitetslistorna. Man skäms när man står och rekommenderar en x10 eller hazel på jobbet för man vet att kunden ganska snart får uppsöka serviceavdelningen...

Lucky bastard, själv har man redan klarat ut Assassins I, II och Brotherhood ett antal gånger för mycket...

Medlem

Köp en begagnad? Finns ju X antal 3G telefoner som säljs med möjlighet till riktig upplåsning (då bindningstid har gått ut).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Iphone suger, köp htc, bättre och billigare

Måste hålla med mygan lite, köp en android-smarty. Dom är värda pengarna mer än vad en iPhone var. (Enligt mig) Man fick inte "leka" lika mycket med iFånen som Android.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Skägg.
10 Chambers

Jag band upp mig på två år, pottabbonnemang för 299 och fick då 3G-varianten utan extra kostnader. Helt ok deal.


signatur
Medlem
Skrivet av MakkeK:

Xperia Play återstår att se om den kan leverera, nGage kom i fel tid, idag är gaming mer mainstream än någonsin och ngage kom precis när spelen fortfarande var "nördiga". Så där har X play en chans idag, men den kan omöjligt ge sig på iPhone då det egentligen är en annan marknad, mer en modeikon än en telefon. Min egna Legend räcker för mig, HTC håller nästan samma kvalitet som Apple medans Sony alltid ligger i botten på kvalitetslistorna. Man skäms när man står och rekommenderar en x10 eller hazel på jobbet för man vet att kunden ganska snart får uppsöka serviceavdelningen...

Problemet som jag ser det är att Xperia Play verkar ha sämre hårdvara än iPhone för spel. Titta på den här videon till exempel där dom visar upp Bruce Lee Dragon Warrior. Inte nog med att det ser bättre ut på en iPhone, det flyter på mycket bättre på iPhone också. Till och med på en gammal 3Gs.

Självklart kan dom inte slänga in allt för dyr hårdvara i den, då jag antar att dom siktar på en något yngre marknad... men om den ska ha en chans så måste 3D prestandan iaf vara i klass med förra generationens iPhone.

1
Skriv svar