Inget flerspelarläge i Batman: Arkham City
Utvecklarna väljer en finslipad singelupplevelse framför flerspelarstöd.
#rocksteady-studios, #batman-arkham-city
Har svårt att se ett multiplayerläge där alla flyger från snubbe till snubbe, slår en gång och hoppar vidare.
Men visst.. ett coop-läge hade ju inte varit dumt.
Ingen säger ju heller att multiplayer läget då skulle ha byggts efter hur du springer runt och slåss som i spelet. Coop är ju dock också ett multiplayer-läge som jag faktiskt skulle vilja sett med i spelet!
Helt klart rätt väg att gå, tycker absolut inte att alla spel idag behöver ha multiplayerläge, men det är något utvecklarna verkar ha fått för sig. Många nya spel får ett multiplayerläge, vilket hypas som tusan, och sedan dör det ändå ut efter någon månad. Tänker typ Bioshock 2, Far Cry 2 (vilket iofs var skit ändå), Crysis mm.
synd att dom inte bara la till så man kunde spela co-op. en batman och en robin eller till och med 2 st batman.
skulle nog inte ta lång tid för dom att fixa det. och skulle enligt mig vara ganska skoj att bara springa runt med en kompis.... aja man kan ju alltid modda spelet -.- Men vanligt mp där man springer runt och skjuter på varandra är jag faktiskt glad att dom inte gjorde
Jag vet inte om jag ska jubla eller gråta. Som ett stort fan av co-op spel så tycker jag det är av intresse, dock kan jag också se problemen med det i ett Batman-spel. Vi får väl se om det var det rätta draget när spelet är genomspelat.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Har svårt att se ett multiplayerläge där alla flyger från snubbe till snubbe, slår en gång och hoppar vidare.
Men visst.. ett coop-läge hade ju inte varit dumt.
Ingen säger ju heller att multiplayer läget då skulle ha byggts efter hur du springer runt och slåss som i spelet. Coop är ju dock också ett multiplayer-läge som jag faktiskt skulle vilja sett med i spelet!
Nä men jag har ju ännu svårare att se varför de skulle göra ett multiplayerläge som inte ens kretsar kring deras core gameplay. Kanske ett racingspel med Batmobilen skulle vara något då eller?
Helt klart rätt väg att gå, tycker absolut inte att alla spel idag behöver ha multiplayerläge, men det är något utvecklarna verkar ha fått för sig. Många nya spel får ett multiplayerläge, vilket hypas som tusan, och sedan dör det ändå ut efter någon månad. Tänker typ Bioshock 2, Far Cry 2 (vilket iofs var skit ändå), Crysis mm.
Nja Bioshock 2 spelas friskt i MP på 360n utan problem att finna matcher.
Bra, go on, säger jag...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Älskade ettan, så det här är bra nyheter. Som så många redan nämnt, hellre bra SP än två halvbra spellägen.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Tack för det, OK multiplayer gör oftast så spelen får + värde för pengarna,, OFTAST ialla fall, Dock så sitter jag och är så sjukt sugen på detta, så jag lirar igenom 1an igen. Och blir spelet lika bra som 1an, fast mer ändå så fi fan va jag kommer älska spelet då, jag behöver inge multiplayer i detta spel.