Heavy Rain - Check!

Medlem
Heavy Rain - Check!

"Spela filmen". Det har varit mer sant i andra tveksamma fall än i det här. Tryck på knapparna som korresponderar mot ikonbilderna på skärmen och följ filmen som spelas upp. Eller skaka kontrollen frenetiskt i andra fall. Spel kan det väl knappast kallas, men jag tyckte det var en bra story. Inte bättre än en vanlig bra deckarfilmrulle men inte heller sämre. Bra röstskådespelare, trovärdiga karaktärer och snygga miljöer. Deprimerande miljöer men snygga. Helt klart värt några hundralappar som den lär ligga på idag i butik, men inte de 600-700 som den kostade ny. Jag är också imponerad av att man lyckades få ihop det hela trovärdigt. Det var en annorlunda upplevelse än de spel jag normalt spelar och bara det gör det till ett bra experiment.

Men nu sitter jag där igen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig igenom. Närmast till hands ligger Saboteur som hittills har varit roligt, men det är svårt att få till den rätta känslan efter långköraren Oblivion. Dead space 2 är jag sugen på men ingen lust att löpa till fullpris och ingen har gett någon promo till mig. Grrrrr!

8-åringen hade i alla fall riktigt roligt med TDU2 igår. Skrattade hysteriskt när gatuskyltarna släpades med bilen eller när hon blev jagad av polisen.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Heavy Rain - Check!

Gillade Heavy Rain, det behövs fler annorlunda, och välgjorda, spelupplevelser.


signatur
Medlem

Jag ser ett ljus inom spelindustrin just nu. Innovativa/annorlunda spel som Heavy Rain, Magicka, Men of War, Operation Flashpoint 2 går det riktigt bra för. Det glädjer mig.

Som Carl J.S. sa: det behövs fler annorlunda, och välgjorda, spelupplevelser.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar