Duke Nukem Forever kör Steamworks

Robot
Duke Nukem Forever kör Steamworks
Medlem
Duke Nukem Forever kör Steamworks

Mitt favoritsätt att inhandla och konsumera spel! Skönt att kunna köpa den fysiska boxen samtidigt som det räcker att använda serienummret att skriva in i Steam för att kunna tanka ner det. Det bästa av två världar


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Avstängd

jag kom att tänka på något helt annat. Det ryktades tidigare att Valve och EA gjorde Duke Nukem och det som spädde på ryktena var ett "bevis" i form av screenshot från deras sida, där någon drog ner konstrasten och duke dök upp och ett datum. (http://goo.gl/IOD5i för er som glömt). Undrar om det nu var lite befogat nu när det den kör Steamworks.

Medlem

Bara för att ett spel kräver Steam betyder det inte att man inte kan knäcka det för pirat bruk.
Jag bryr mig inte om de vill ha drm i ett spel, så länge det inte hindrar, strular eller på annat sätt gör det mer komplicerat för mig som betalar för spelet.
I dagsläget är det just så och piraterna slipper sånt strul.
Så frågan är är det för att skapa tron för dom själva att spelet inte kan pirat kopieras eller tror de verkligen att det funkar?
Själv betalar jag för ett bra spel och supportar spelstudion som skapade det, för gör ingen det så kan de inte skapa nya spel. Känns bäst så också.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Steam är praktiskt. Så inga problem där.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Väldigt trist det använder Steamworks, om man köper ett spel i butik så ska man inte krävas att aktivera spelet online för att kunna spela det, speciellt inte när det är singleplayerdelen som lockar.

Men Steamworks är utan tvekan det sämsta som har hänt PC-spelvärlden de senaste årtiondet. Half-Life 2 var först med att kräva online aktiveringar för singleplayerspel, det är dom som banat vägen för liknande lösningar från SecuROM osv. Konsolspel behöver inte aktiveras online, varför ska vi behöva stå ut med skiten?

Dock så stoppar detta inte mig från att köpa spel som kräver Steamworks om jag verkligen vill spela det, men jag har aldrig köpt ett nytt Steamworksspel, utan istället väntar jag tills det kostar €5 (eller mindre) under någon rea. För tillfället så väntar jag på att Civ V går ner i pris.

Inaktiv

steamworks är det sämsta som hänt spelvärlden. steam är väldigt inkräktande. för första ggn i mitt liv tycker jag att piratkopiering är bra, just för att i fall kopieringskyddet skulle strula. så kan man ändå spela sitt spel som man köpt för sina egna pengar genom o köra pirat-versionen.

Testpilot

Steam&Steamworks är mkt bra tycker jag , visst är det surt om man råååkar inte ha internetlina då man skall aktivera spelet första gången men det är saker jag står ut med.
Steams skydd är betydligt mindre drakoniskt och jävligt än många andra kopieringsskydd , de har en smidig plattförm att skjuta ut patchar vilket jag anser vara det bästa sen skivat bröd , vem hatar inte att själv leta efter patchar på tillverkares hemsidor? , slippa skitlösningar som EA's patchsystem som bara ligger o är skräp.

Tummarna upp för steam!

Medlem

Fan va alla lipar? har ni haft problem med steam någon gång? Nu menar jag inte när det släpptes utan de senaste åren. Tycker det är skit smidigt med steam och det är det bästa som hänt pc gaming enligt mig.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu blev jag ännu säkrare på mitt köp av detta spelet. Att handla via Steam är mys.

Medlem

@Kazutoyo. Det sämsta som hänt pc världen? Det är väl fan att ta i lite? Steamworks har fan öppnat upp massor för spelvärlden.

Inaktiv

Jag köper aldrig spel på steam.
Det är alldeles för dyrt i jämnförelse, samt jag föredrar ALLTID en fysik kopia.
Dock så tycker jag det är praktiskt att kunna köra MITT spel vart jag vill.
Är trött på EA's "5 install limit" ect.

Medlem

Som tidigare artikel sa, Steam är ett monster, och av god anledning. Jag trivs bra att köpa mina spel och samla dom på steam. Smidigt!

Medlem

Hade priserna "fungerat" och inte varit tok tok tok överpriser hade det varit 10/10 helt klart. Steam får ju mycket skit av lata utvecklare som inte fixar sina titlar, nästan alltid när jag har problem med ett spel (via steam) är det för att utvecklaren inte löser dom innan dom släpper skiten.

Steam är toppen! Priserna är botten. så steam får 6/10, butik får 5/10. Vad ska man med en plastbit och en skriva till när man ändå ska regga på steam direkt efter inköp? Madness

Medlem

inte alls oväntat. En bra sak.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan va alla lipar? har ni haft problem med steam någon gång? Nu menar jag inte när det släpptes utan de senaste åren. Tycker det är skit smidigt med steam och det är det bästa som hänt pc gaming enligt mig.

Ingen klagar på Steam, det är Steamworks folk ogillar. Det finns många spel på Steam som inte använder sig av Steamworks och dess DRM.

Skrivet av WizardExt:

Nu blev jag ännu säkrare på mitt köp av detta spelet. Att handla via Steam är mys.

Hade du någonsin någon tvivel om att spelet inte skulle släppas på Steam?

Skrivet av Voorhees:

@Kazutoyo. Det sämsta som hänt pc världen? Det är väl fan att ta i lite? Steamworks har fan öppnat upp massor för spelvärlden.

Öppnat upp massor för spelvärlden? Hur menar du då?

Medlem

STEAM är i dagsläget "The lesser evil" och lyckas med konststycket att faktiskt ge ett mervärde till sin tjänst - man har blivit en portal för spel och spelare. Så länge inte tredje parts DRM lösningar ställer till det så föredrar jag STEAM eller fristående spel på skiva i dagsläget.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Dem som säger att det är dyrt på steam.. jovisst men man köper inte spel på steam om det inte är super rea.

Medlem

Yes! Har bara väntat på detta! Blir ett köp via steam då.

Medlem

Yes! Otroligt goda nyheter, hoppas det blir en hel hög sköna achievements på det, och även en del för multi-player! Allra helst skulle jag nog vilja ha Steam-multiplayer också, men det är nog att hoppas på för mycket.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Är emot all typ av DRM men i fallet DNF kommer det inte få mig att inte köpa spelet. Köper inte spelet bara för att spela det utan för att äga ett stycke spelhistoria, blir nog Balls of Steel versionen med då den verkar riktigt bra.

Medlem

Jag tycker inte om steam.
Gillar inte när utvecklare försöker motarbeta pirater, då de aldrig lyckas.

Alla spel borde släppas i butik och steam, där butiksversionen slipper programmet.
DRM borde tas bort helt och hållet.

Inaktiv

Avskyr Steam och kommer därför avstå från att köpa DNF. Föga förvånande val av kopieringsskydd dock. 2K kör väl steam på hart när allt de släpper numera?

Medlem

Ingen som sagt att ni måste köpa spelet, om du inte tänker köpa det pga Steam var du nog inte så sugen på att köpa det från början. Steam fungerar i min mening oerhört smidigt i dagsläget, Offline mode har jag inge problem med (de få gånger jag vart utan Internet).

OCH steam är knappast så dyrt längre!!! räkna med dagens Euro kurs så ser ni t.ex att dragon age 2 är billigare på steam än Webhallen (10 spänn är inte mkt men det är billigare)

Medlem

Om inte valve hade tagit fram steam skulle nog spel på PC vara ett minne blott.

Inaktiv
Skrivet av Sandal:

Ingen som sagt att ni måste köpa spelet, om du inte tänker köpa det pga Steam var du nog inte så sugen på att köpa det från början. Steam fungerar i min mening oerhört smidigt i dagsläget, Offline mode har jag inge problem med (de få gånger jag vart utan Internet).

OCH steam är knappast så dyrt längre!!! räkna med dagens Euro kurs så ser ni t.ex att dragon age 2 är billigare på steam än Webhallen (10 spänn är inte mkt men det är billigare)

Eftersom jag i princip aldrig spelar spel i multiplayer så är min spelupplevelse i stort sett identisk oavsett om jag köper ett spel eller laddar ned det. Att köpa är därför för mig ett till >90 % moraliskt beslutstagande och jag köper av principskäl inte spel som kräver internet-registrering för att kunna installera och spela det i single player-läge.

Medlem

Jättebra tycker jag. Extra bra då man kan köpa det billigare retail och ändå få det knutet till Steam (som annars alltid tar ut ett högre pris på nya spel) Jag gillar Steam. Har alltid funkat jättebra för mig. Tummen upp!

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Sandal:

Ingen som sagt att ni måste köpa spelet, om du inte tänker köpa det pga Steam var du nog inte så sugen på att köpa det från början. Steam fungerar i min mening oerhört smidigt i dagsläget, Offline mode har jag inge problem med (de få gånger jag vart utan Internet).

OCH steam är knappast så dyrt längre!!! räkna med dagens Euro kurs så ser ni t.ex att dragon age 2 är billigare på steam än Webhallen (10 spänn är inte mkt men det är billigare)

Eftersom jag i princip aldrig spelar spel i multiplayer så är min spelupplevelse i stort sett identisk oavsett om jag köper ett spel eller laddar ned det. Att köpa är därför för mig ett till >90 % moraliskt beslutstagande och jag köper av principskäl inte spel som kräver internet-registrering för att kunna installera och spela det i single player-läge.

Inte för att vara den, men du vet väl att internet inte "är en fluga"

Inaktiv

Gillar konceptet att ha alla spel samlade på ett och samma ställe. Tycker också att alla dessa kartonger numera bara ligger och samlar massa damm till ingen nytta.. Oh prisa digital form! 8)

12
Skriv svar