Two Worlds III bekräftat för 2012

Robot
Two Worlds III bekräftat för 2012

Topware-chefen James Seaman försäger sig i bloggkommentar.

#topware-interactive, #two-worlds-ii


Medlem
Two Worlds III bekräftat för 2012

"– Vi försöker göra ett bättre jobb varje gång och har tagit in ett helt nytt 3D-modellerings-, animations- och CG-team för nästa Two Worlds-spel som kommer ut 2012."

jag tror inte dom har fattat att det är inte grafiken som har gjort att dom fick dåliga betyg "facepalm"

Medlem

two worlds two lät kreativt. two worlds three låter förjävligt.

Medlem

Att dom ens har pengar till en uppföljare visste jag inte


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

we won't get fooled again!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Three Worlds?
Han nämner aldrig att det är en uppföljare, det kan lika gärna handla om en expansion. Att skriva att trean är "bekräftat" som nyhet känns därför lite fel. Är ju mer ett rykte baserat på skribentens tolkning av meningen..

Medlem

oohooooo den bruden på bilden vart inte helt fel, fapfapfapfapfap

Ish
Medlem

Tvåan sög ju nå fruktansvärt.. Så jävla tråkiga miljöer.. Av liknande spel är ju Gothic 2 +Night of the Raven solklar ettan. Risen var helt okej det med. Inte spelat Gothic IV än, men har hört att det va lite mjee..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Ja, världens knäppaste spelnamn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag gillade 2 worlds 2, men Risen har helt klart varit den bästa upplevelsen.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag vet vad jag ser två av i alla fall.

Medlem

Tyckte faktiskt TW2 var helt okej, om än rätt segt efter du har klarat det. ~60h total tid (ingame slutar räkna tid när du är i menyer och en del sekvenser) för att dra igenom nästan alla side-quests samt utforska det som går av Elkronas som tyvärr är låst till stor del i SP.

Medlem

Var får de pengar ifrån till dessa skräpspel? Jag såg precis att det kommer ett Risen 2 också. Vad kommer härnest? Gothic 5? Divinity 3? Obehagligt dåliga spel..

Medlem

Vad snackar ni om? Two Worlds 2 är ett okej spel, inget mästerverk för all del men inget spel som man har tråkigt med heller, speciellt eftersom det inte tar slut efter fyra-fem timmar. Sen Divinity 2 var också det ett okej spel, än en gång inget mästerverk men ett spel som ändå bjuder på lite underhållning. Risen vet jag inte än, ska påbörja det i veckan hade jag tänkt.

Medlem

Håller med... detta spelet har fått ett dåligt rykte när det finns klart sämre spel som har fått bättre betyg trots en mycket buggigare värld... som t ex Fallout New Vegas!

Ge spelet en chans om ni som jag gillar att spela Magiker... och skit i att använda häst jäveln för den suger rejält!:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Skrivet av Nirth:

Var får de pengar ifrån till dessa skräpspel? Jag såg precis att det kommer ett Risen 2 också. Vad kommer härnest? Gothic 5? Divinity 3? Obehagligt dåliga spel..

Fast i och med expansionen och omarbetningen av original-Divinity II tycker jag spelet blivit riktigt hyfsat nu.

Medlem

Two Boobs III ?

Medlem

Tyckte Two Worlds 2 var riktigt trevligt. Lånade det över en fredag + helg och plöjde igenom det med intresse. Har inte spelat 1an, och jag hörde att det skulle vara rätt uselt, men 2an var faktiskt helt okej. Solitt rollspelsbygge med alla rätta ingredienser. Enda som var lite synd var att öarna efter den första och andra kändes lite mer railroadade i jämförelse. Ger lätt spelet en 7/10, eller kanske 8/10 i vissa stycken till och med. Vill de göra en 3a så kommer jag iaf att kika efter det i hyllan.

Medlem

Härligt! Two Worlds II var grymt roligt så ser fram emot trean!

Dessutom har det sålt över 2 miljoner ex, kanske når 3 till och med.

Medlem

"Dessutom har det sålt över 2 miljoner ex, kanske når 3 till och med. "

"Dessutom"? Jo för det gör ju spelet automatiskt bra. Jag köpte det, men tyckte det var skit.
Multiplayer var ok men på tok för kort och linjärt, max leveln är uppåt 100, men man är vid ca level 25 eller nåt på sista uppdraget (finns ca 10 st), och då ska man alltså farma det sista uppdraget för att nå level 100. Yes, bra design.

Single player spelade jag en kort stund, grafiken är absolut trevlig, men inte mycket annat.

Hoppas de tar till sig av den där 5/10:an och gör en saftig trea.

1
Skriv svar