Assassins creed 2 till pc (Leg Break)

Medlem
Assassins creed 2 till pc (Leg Break)

Hej kan inte någon förklara grundligt hur och när man ska göra en conterattack på assassins creed 1 och 2 till pc för att bryta någon ben. tacksam för svar, har kollat in youtube men förstår inte endå, jag trycker på (F) för att låsa målet , sedan håller jag in musknapp 2 för att hålla svärdet eller vad man nu använder ovanför huvudet, sedan när han slår så ska jag kontra men får aldrig in något slag så han står o är snurrig, det är ju där man ska trycka på ben knappen(space) för att bryta benet, hur gör jag så dom står o är snurriga? tacksam för svar

Jag önskar jag kunde ge ett konkret svar på det; ibland funkar det, ibland funkar det inte; AC är ett sådant spel som är fullkomligt lysande på visa saker, men stridssystmet kan verka lite svajigt, eller så är det vi som är klantiga på keyboarden...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stridssystemet är inte på något sätt svajigt.

Du håller in höger musknapp för att markera att du befinner dig i High Profile. När deras anfall/utfall mot dig är påväg, dvs inte framme och inte landat, t.ex när svärdet är i luften mitt i svinget, så trycker du på vänster musknapp. Du "anfaller då i high profile" och gör då en counter på en fiende.

Det där med att bryta benet med att trycka på space har jag ingen aning om vad du menar, och jag har spelat en hel del AC. Det du tänker på är förmodligen att han sparkar av knät på vissa fiender när man gör counterattack, men det är endast en del av animationen som slutar och fungerar likadant som alla andra counters.

I animus får man ett tips att man kan bryta vakters ben för att hindra de från att fly från dig, men det är vad jag har förstått mest en... Onödig grej. Det är med short blade som han gör det med vissa combos. Enda skillnaden är att vakten kommer ligga och vrida sig på marken tills han antingen självdör, eller du avlivar honom med hidden blade. I övrigt, ingen skillnad.

PS. Se även till att du har kommit långt nog för att ha "lärt dig" moven counterattack också, annars blir det svårt!

Hoppas det blev lite klarare iallafall! Skicka pm igen eller skriv igen.

Edit1: Förstod nu vad du menade, var ute och cyklade lite tidigare, men lämnar det ändå. Här har du en video som rätt bra förklarar hur man gör!

http://www.youtube.com/watch?v=8OhWQbREOBU


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tack för dom svaren,har sett den filmen innan men tycker att jag gör likadant som man ska göra men får inte till det :/ någon annan som har några tips

Det var det jag menade, ibland funkar det, ibland funkar det inte, det handlar förmodligen om millisekunder för att det ska pricka rätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar