Nytt Command & Conquer under utveckling

Medlem

C&C var ju världsklass när det kom t.o.m generals (exkl. RA - Counterstrike & RA2 [som förövrigt enligt mig är det sämsta skräpet någonsin, värre än RA3]) var det även en relativt realistisk spelkänsla. Personligen tycker jag att allt som följde efter Generals är skit; kan bero på att jag inte längre är densamme 12åriga spelälskande grabben och har antagligen bara spelat C&C 4 i en halvtimme, men det finns en magisk balans i de tidigare spelen som gjorde att de alla var "lagom" realistiska och att man inte svävade bort helt och hållet i mellanakterna. Men samtidigt så förstår jag EA som vill spotta ut något coolt och sexigt som man kan sälja till alla som sitter och petar sig i naveln.

Håller med de personerna här inne som vill se ett nytt Generals spel, frågan är bara hur man ska kunna skapa en trovärdig miljö och scenario utan att bli en uppgraderad (men endå bara en) uppföljare till Generals.

Inaktiv

Oavsett hur bra eller dåligt spelet blir. Så kommer man inte ifrån att historien som rullas upp genom alla kampanjer i c&c spelen, förmodligen är det bästa story som någonsin gjorts till ett strategispel.

Medlem

Hoppas dom går ifrån de "färgrika" spelen och går tillbaka till de lite mer "grådassigt" som red alert 1 och 2 var.
Sen går tillbaka till de gamla spelidén med ww2 som grund för de.. inte de där supermoderna vapnen, utan gärna lite klassiska grejer som har en grund i de verkliga livet med lite galna vetenskapsmän som tesla o sånt.

För de 2 senaste (c&c, redalert 3) var inte några höjdare. Blev o kännas barnsligt, Med generaler som är 30 bast o ska vara kaxiga. Troooligt.. Näe tillbaka till de klassiska..

Medlem

Om det var något som C & C generals saknade så var det bugfixar EA sket totalt i spelet, mängder med spelare som fuskade och använder buggar.
GLA spelare som byggde 10 superweapons och bunkrade GG

12
Skriv svar