Skyrim – vi har första ingame-filmen!

Medlem

We´re not worthy!

Medlem

Varför visa upp x-box versionen istället för PC som ska ha bättre grafik?

Medlem

Hoppas man har råd med alla spel i år...

Medlem

Fick gåshud när Morrowind-musiken började, satan vad jag längtar!

Medlem

Ska det verkligen vara så svårt att få till ordentliga animeringar. Hatar hur karaktärerna rör sig i bethseda spelen. Ser så fruktansvärt stelt och tråkigt ut.
I övrigt såg det trevligt ut iaf.

Inaktiv

ska bli riktigt intressant o kliva in i skyrim när det kommer...

Medlem

Helt otroligt. Allt ser perfekt ut. Grafiken, animationerna, atmosfären, spelmekaniken, variationen, musiken, dramatiken.

Oblivion är det bästa spelet genom tiderna. Ser ut som Skyrim kan bli ännu bättre.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag ska vill att dem ska släppa en Numbered Limited collectors edition någon förutom jag som skulle köpa dem för typ 1.7k? eller är det bara jag ;D


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

spotify:track:4jpQ0NsDOcwFpKaj015yxM
Är vi taggade?!

Medlem

Jag hoppas Bethesda för en gångs skull gör ett spel som faktiskt lever upp till hypen. Morrowind var ju grymt, men Oblivion och Fallout 3 var ju inte alls något speciellt(New Vegas var dock något helt annat). Problemet med dem var att de inte hade någon intressant karaktärsinteraktion över huvudtaget. Morrowind var väl ganska likt på den punkten dock, men världen var mer intressant och det var ett klart roligare spel än efterträdarna.

Skrivet av degenvf:

Det är få gånger en ingame trailer får mig att få gåshud men detta va riktigt bra.

HAH dragon age 2...... skärp er bioware sluta vara EAs bitches ta god tid på er innan ni släpper era spel.
Se och lär av bathesda, t.om oblivion slår dragon age 1 på tummarna.
Och jag kan tillägga att jag är ett bioware fan, lirar BG1 och 2 då och då.

Dragon Age: Origins är för mig ett långt mer intressant rpg än oblivion någonsin var. Oblivion hade en tom och tråkig värld där Origins hade en långt mer intressant och spännande. Karaktärsinteraktionen och dialoger är vad som gör ett bra rpg inte en öppen värld med lite rpg-element.

Medlem

Gawg Hypetåget avgick nyss.... jag blir alldeles våt i brallan av detta! Hoppas det blir åtminstone hälften så bra som man inbillar sig att det ska bli.

Skrivet av Avtr:

Dragon Age: Origins är för mig ett långt mer intressant rpg än oblivion någonsin var. Oblivion hade en tom och tråkig värld där Origins hade en långt mer intressant och spännande. Karaktärsinteraktionen och dialoger är vad som gör ett bra rpg inte en öppen värld med lite rpg-element.

Jag förstår kritien mot bioware (Mass Effect i synnerhet. Var är lootet? Varför får jag aldrig känna mig mäktig?), men de riktiga rollspelmomenten (hint: det handlar inte om att levla och loota) gör de ändå bra.

Nej jag är inte en Bioware-fanboy. Jag föredrar ändå hack'n'slash-spel byggda runt ordentliga level och loot-system.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Avtr:

Dragon Age: Origins är för mig ett långt mer intressant rpg än oblivion någonsin var. Oblivion hade en tom och tråkig värld där Origins hade en långt mer intressant och spännande. Karaktärsinteraktionen och dialoger är vad som gör ett bra rpg inte en öppen värld med lite rpg-element.

Jag förstår kritien mot bioware (Mass Effect i synnerhet. Var är lootet? Varför får jag aldrig känna mig mäktig?), men de riktiga rollspelmomenten (hint: det handlar inte om att levla och loota) gör de ändå bra.

Dragon Age och Mass Effect har dialog-dial där man väljer "är jag tuff" "är jag snäll" och något mellan det. Ofta leder valen ändå fram till samma sak, det är bara ibland de har olika verkan. Båda har små stängda områden, setpieces, och en hub/central/karta där man tar sig runt mellan dessa.

Rollspel handlar inte bara om dialog och konversationer, utan om frihet att göra vad man vill, en värld att utforska, och det gör Skyrim (och tidigare) mycket bättre än Biowares spel.

Personligen tyckte jag Dragon Age gick för långt i daltandet med partymedlemmar, jag ogillar verkligen spel där man "måste" prata sig genom förbestämda dialogträd för att annars kommer du inte vidare eller får tillgång till allting spelet har att erbjuda. Stängt, stängt, ingen frihet.

Nu är Dragon Age och Mass Effect inte dåliga spel eller rollspel, men jag säger bara detta för att komma ifrån tron att rollspel enbart är bra rollspel om det är talande ansikten och dialogträd.

Medlem

Max von Sydow som gör rösten i början!

Medlem
Skrivet av Buio:

Dragon Age och Mass Effect har dialog-dial där man väljer "är jag tuff" "är jag snäll" och något mellan det. Ofta leder valen ändå fram till samma sak, det är bara ibland de har olika verkan. Båda har små stängda områden, setpieces, och en hub/central/karta där man tar sig runt mellan dessa.

Rollspel handlar inte bara om dialog och konversationer, utan om frihet att göra vad man vill, en värld att utforska, och det gör Skyrim (och tidigare) mycket bättre än Biowares spel.

Personligen tyckte jag Dragon Age gick för långt i daltandet med partymedlemmar, jag ogillar verkligen spel där man "måste" prata sig genom förbestämda dialogträd för att annars kommer du inte vidare eller får tillgång till allting spelet har att erbjuda. Stängt, stängt, ingen frihet.

Nu är Dragon Age och Mass Effect inte dåliga spel eller rollspel, men jag säger bara detta för att komma ifrån tron att rollspel enbart är bra rollspel om det är talande ansikten och dialogträd.

Totalt medhåll. Jag tycker att både Dragon Age och Mass Effect är riktigt bra rollspel, men dom kommer inte i närheten av Elder Scrolls serien, Frihet framför allt!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem

Fördelen med Bethesdas RPG'er är ju att man verkligen kan utforska världen. På riktigt.

Jag älskar Mass Effect 2, men Bioware har gjort det så lätt för sig genom att spelet är uppdelat i zoner. Liksom Dragon Age. Man får ingen helhetskänsla för världen.

I Morrowind sprang jag runt på skattjakt, planerade vilka områden jag skulle besöka, satt ofta och kollade på kartan men fick med i kartongen
Morrowind fick mig att älska öppna världar, och jag kommer fortsätta med det i Skyrim.

Medlem

Oh shit! Till och med hunden min fick ståfräs. Musiken var ordentligt fancy.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Totalt medhåll. Jag tycker att både Dragon Age och Mass Effect är riktigt bra rollspel, men dom kommer inte i närheten av Elder Scrolls serien, Frihet framför allt!

Måste framhålla att jag också tycker Biowares spel är bra, jag lät kanske lite väl negativ om dem i min kommentar. Men jag har spelat dem och haft skoj, och kommer troligen köpa Dragon Age 2 också efter att ha haft rätt kul med det begränsade demot. Men jag älskar stora öppna världar, och tror att Skyrim kan bli riktigt bra, speciellt om världen är fylld med innehåll vilket jag gissar från förhandsinfon. Kanske är det utforskaren i mig som gör att jag gillar den typen av spel.

Medlem

Känns som systemkraven kommer bli skyhöga!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag älskade Oblivion (har inte spelat Morrowind).

Efter att ha spelat igenom spelet femtielva gånger hittade jag en sida som tipsade om vad folk som jag skulle göra. Exempelvis:

Hitta ett hus i skogen. Gör det ditt eget. Jaga i skogen. Samla bär och örter.

Ok, en smula nördigt, men inget annat RPG jag spelat har varit så öppet att man kan spela äkta rollspel om man så skulle vilja. Hade det funnits ett bra multiplayerstöd för Oblivion lovar jag att man skulle kunna hitta folk som levde hela sitt liv där. På riktigt.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Känns som systemkraven kommer bli skyhöga!

Knappast!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bara jag som får "Age of conan" Vibbar i från landskapet och monstrerna???

Inaktiv

Maste sega att musiken/ljudet ar 70% av trailern.

Jag tittade pa trailern en gang med hogtalarna pa laptopen.
Jag tenkte att det sag vel okej ut, men inget episkt alls.

Sen laste jag kommentarerna och blev overraskad,
da en majoritet sjung och skrek episkt!

Jag slet upp mina dyra steelseries lurar och satte pa trailern igen.
Det kandes som en helt annan trailer, for denna gangen blev det minsann episkt!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Problemet med Oblivion för mig är att världarna känns träiga och oengagerande eftersom det inte finns någon substans, man springer runt i en värld befolkade med skyltdockor. Jag kan inte leva mig in i en värld där man inte har någon interaktion med karaktärer som åtminstone har illusionen av att använda sig av känslor. Därför känns världarna som Dragon Age och Mass Effect byggt upp mer verkliga och då kan jag faktiskt känna att jag spelar en roll.

Inaktiv
Skrivet av Avtr:

Problemet med Oblivion för mig är att världarna känns träiga och oengagerande eftersom det inte finns någon substans, man springer runt i en värld befolkade med skyltdockor. Jag kan inte leva mig in i en värld där man inte har någon interaktion med karaktärer som åtminstone har illusionen av att använda sig av känslor. Därför känns världarna som Dragon Age och Mass Effect byggt upp mer verkliga och då kan jag faktiskt känna att jag spelar en roll.

Men Oblivion är rejält gammalt nu, det har hänt mycket i öppen värld-spel sen dess. Men visst, en del gillar spel som är mer skriptade och styrda för storyns skull. Själv älskar jag att kunna gå runt i en gigantisk sammanhängande värld. Om du testade Dragon Age 2 demot så var det verkligen att gå i en smal slinga utsmyckad med monster, så tycker inte det känns speciellt verkligt (ok det var bara demot, får väl se hur spelet är snart, det bör förstås vara betydligt öppnare (kanske))

Skriv svar