DCS: A-10C Warthog

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Aggro! (Det måste ju bara vara ditt callsign )
Glöm inte att flyga över till Örebro en sväng i sommar, så kan vi dogfighta över stan!

Hahah, Aggro skulle vara ett skoj callsign, ja. Men nej, i virtual-squaden lutar en av bossarna lite åt Contract, vilket ju inte låter lika... aggressivt. Online flyger jag mest som EtherealN.

Men klart jag skall se till att lalla över och irritera er ATC lite. Man måste ju lämna hemmafältet någon gång.

Medlem

Känns som jag får skippa att köpa ny lägenhet om man ska ha råd med att bygga en egen cockpit.
Kolla bilderna. Vansinniga byggen! Ultranerdigt och ultracoolt. Måste vara en grym känsla och sitta spela i en sån.

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2286818/Please_s...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Dags att fundera på att lägga till en ipad i budgeten för spelköpet kanske. http://www.youtube.com/watch?v=rXF2EX98N88

Jag gillar att leka med min egen flygplansspak, så det här spelet ska jag testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Palmtree,
har glömt namnet på bolaget, men det finns touch-overlays till vanliga LCD/LED-skärmar. Genomskinliga touch-ytor som du kopplar in via USB till datorn. Billigare än iPad och MYCKET större yta. (Tror det var typ 1000 spänn för 22-tummare.)

Medlem

En Ipad kan man ju använda i ett riktigt plan också :).

Örebrotornet är förhoppningsvis stängt så mycket som möjligt. Då kan jag ju flyga mot Karlstad också, kanske rent av kommer runt den satans sjön i år! Vänern, alltså. Tvingades vända halvvägs förra året eftersom vår radio var kass.

Medlem

jag har alltid tyckt att joystick kan bli missuppfattat, liksom... Glädjepinne.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

En Ipad kan man ju använda i ett riktigt plan också :).

Örebrotornet är förhoppningsvis stängt så mycket som möjligt. Då kan jag ju flyga mot Karlstad också, kanske rent av kommer runt den satans sjön i år! Vänern, alltså. Tvingades vända halvvägs förra året eftersom vår radio var kass.

Tajma in det på en lördag. Då är oddsen bäst för att TMA och CTR är inaktiva.

Och apropå iPad - blah. Android FTW.

(Och såg du - jag gjorde två edits på två sekunder! )

Medlem

Alltid roligt att se ett riktigt spel/simulator komma ut, UNDERBART!

Medlem

Förresten, som ett litet addendum: det går att köpa direkt från Eagle Dynamics också - digitalcombatsimulator.com. Om ni tvekar på frågan om det är tillräckligt hardcore finns manualer att ladda ned där också även för de som inte har köpt en licens.

De som vill vänta på en skiva bör betänka att det kommer ta ett par månader, och enda skillnaden mellan versionerna är att det är en skiva. Samma install-filer fast levererade på skiva.

Skrivet av Eisenhart73:

Känns som jag får skippa att köpa ny lägenhet om man ska ha råd med att bygga en egen cockpit.
Kolla bilderna. Vansinniga byggen! Ultranerdigt och ultracoolt. Måste vara en grym känsla och sitta spela i en sån.

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2286818/Please_s...

Känns som man skulle behöva köpa en ny lägenhet för att få plats med cocpiten

Medlem

Drygt 10 år sen jag spelade renodlad flygsimulator. Kanske på G o börja igen


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Glömde en grej i texten: Spelet går inte att länka med DCS: Black Shark för närvarande, men det ska komma en patch som tillåter det någon gång under året.

Medlem

Utan trackir eller en bra flygspak så är det inte värt det för mig <sniff>

Jag håller med dock att spelet ser skitbra ut!

Medlem

Apropå pappersmanual finns det en tillgänglig till Black Shark, riktigt fin då jag har en hemma. Så förhoppningsvis kommer en pappersmanual till DCS: A10 att finnas tillgänglig en tid efter när simulatorn blir guld.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Oslagbart...
En WW2 sim från 1C nu i vår så är det double check...


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Vore roligt om man fixade en liten grupp FZare som försökte lära sig A10an ;). Har själv inte orkat. Kan F4AF, DCSKa50 och Fc2 rätt bra men blev inte lika lockad av 10c-betorna. Det verkar ju dock som ED har ryckt upp sig nu med den riktiga releasen och fått ut en riktigt bra produkt som faktiskt rullar som 64bitars..

Medlem

Bara att hojta gigurra om du vill ha en assist. Eller så får vi mötas på SC2 lite mer - har knappt rört nåt annat än DCS de senaste veckorna iom releasen så det börjar bli lite dags för lite omväxling. /EtherealN

Medlem

Förutom kravet på styrspak, pedaler osv.
Vad är rekommenderad spec på datorn?
Vet att jag kan kolla upp det, men varför stod det inte i recensionen.

Inaktiv

Insta-köp på denna. Mer hardcore än så här blir det inte. Detsamma kan intygas om deras KA-50. Dessutom värt att stödja en av de få kvarvarande/utdöende producenter av riktiga stimulatorer. Printad manual ala tegelskorsten som kom med tex Falcon 4 är dock ett minne blott.

Medlem

Det finns planer på en pappersmanual, dock som separat produkt. Inget ETA på det dock.

Medlem

Förstår inte riktigt hur "oerhört komplicerat" och "saknar pappersmanual" drar ner en hel stapel på betyget. Spelet är ju fortfarande som det ska vara. En perfekt återskapad A-10C med tillhörande manual och träningsuppdrag. Jag kan ju förstå att inte vem som helst kan köpa det och uppskatta det, men det är ju fortfarande en 5/5 produkt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av Taurus:

Förutom kravet på styrspak, pedaler osv.
Vad är rekommenderad spec på datorn?
Vet att jag kan kolla upp det, men varför stod det inte i recensionen.

"System recommendation
Operating system: 64-bit Windows XP, Vista, and 7
Processor: CPU: Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 or better
Memory: 4GB
Hard disk space: 7 GB
Video: Shader 3.0 or better; 512MB NVIDIA GeForce 8600GT DirectX 9.0c or better
Sound: DirectX 9.0c-compatible
DirectX®: 9.0C"

Dock rekomenderar jag nog högre specs än så, jag sitter på 6Gb DDR3-minne Core i7-930 (2.8ghz) och ett Radeon 5870 och den dippar den del under 25/20 FPS ibland på medium settings.

"Spelet" verkar kräva mer av CPU och minne än vad det gör av grafikkort, troligen bland annat pga mycket avancerade fysyikberäkningar, bland annat rikoschetter från kononen osv är tydligen väldigt jobbigt har jag märkt. I betan droppade frameraten avsevärt när projektilerna träffade marken, ibland ner till 5fps, detta är såklart avsevärt förbättrat i releaseversionen som är ute nu.

Men där finns lite sådana egenheter som kanske är värda att tänka på.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Men där finns lite sådana egenheter som kanske är värda att tänka på.

Blir nåt att fundera på detta helt klart.
Jag tackar och bockar!

Medlem

Lirade (eller försökte) Microsoft Flight Simulator 5.0 som knatte, det slog bakut liksom ... men det här kanske kan vända på det hela efter 15 år som sagt måste man ju skaffa en joystick...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

12
Skriv svar