Yakuza 4-demot filmat

Robot
Yakuza 4-demot filmat

Häromdagen dök Yakuza 4-demot upp för alla gratismedlemmar på Playstation Network – Sega ger en inblick i vad du inte får gå miste om!

#yakuza-4, #sega


Medlem
Yakuza 4-demot filmat

Åh såg jättetrevligt ut Jag sitter här med ett nyinköpt Yakuza 3 och har tagit mig förbi de första cutscenes men log ändå då jag såg Kazuma.

Har Yakuza 1, 2, 3, och nu blir jag tvungen att skaffa 4:an med.
Denna lilla Obsession jag har med att jag måste ha alla delar i en spelserie jag gillar, det kommer ta död på min Plånbok.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har Yakuza 1, 2, 3, och nu blir jag tvungen att skaffa 4:an med.
Denna lilla Obsession jag har med att jag måste ha alla delar i en spelserie jag gillar, det kommer ta död på min Plånbok.

Hehe... är dom bra, har aldrig testat dom. Är det typ gta stil, eller hur är dem? Tack.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Booooring. Yakuza medlemmar är inga ninjor utan skickliga pistolmän.


signatur
Medlem

Aldrig spelat något av spelen, men tycker det liknar Shenmue lite i upplägget, (rätta mig om jag har fel)

Men som ovanstående fråga: Är det något att satsa på om man gillar Shenmue 1 (inte spelat 2an)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hehe... är dom bra, har aldrig testat dom. Är det typ gta stil, eller hur är dem? Tack.

Alltså, nej. Det kan man väl inte påstå. Du kör inga bilar eller något sådant. Du springer runt i Kamurocho (En liten värld som är baserad på Kabukichō, en stadsdel i Tokyo.) I Ett par av spelen har du ytterligare en stad att utforska. Du ränner runt i staden och plöjer genom huvudstoryn för att ta dig an ett och annat sidouppdrag (uppdragen varierar från allt till att fly från transvestiter till att lösa mord) som finns i den öppna världen. Det finns en massa aktiviteter att hitta på, som t.ex. baseboll, bowling, gå till hostess clubs, fappa, sjunga karaoke osv.

Man kan väl summera det som så att Yakuza är en serie som har en grym story och ett grymt fightingsystem. Utöver det finns det otroligt mycket sidomaterial att göra i form av aktiviteter och sidouppdrag.

Måste dock säga att demoversionen av fyran var underväldigande. Gör inte alls spelet rättvisa. Man får ju inte springa runt i staden alls, utan får endast gå igenom fyra fighter och sedan är det bra. Det är en stor del av charmen, att helt enkelt springa runt och upptäcka alla smått perversa aktiviteter. Det fulla spelet är dock helt awesome! Skall bli kul att äntligen få spela den västerländska versionen då jag har fått nöja mig med den japanska hittills.

Medlem
Skrivet av ThomasT:
Skrivet av HaZe303:

Hehe... är dom bra, har aldrig testat dom. Är det typ gta stil, eller hur är dem? Tack.

Alltså, nej. Det kan man väl inte påstå. Du kör inga bilar eller något sådant. Du springer runt i Kamurocho (En liten värld som är baserad på Kabukichō, en stadsdel i Tokyo.) I Ett par av spelen har du ytterligare en stad att utforska. Du ränner runt i staden och plöjer genom huvudstoryn för att ta dig an ett och annat sidouppdrag (uppdragen varierar från allt till att fly från transvestiter till att lösa mord) som finns i den öppna världen. Det finns en massa aktiviteter att hitta på, som t.ex. baseboll, bowling, gå till hostess clubs, fappa, sjunga karaoke osv.

Man kan väl summera det som så att Yakuza är en serie som har en grym story och ett grymt fightingsystem. Utöver det finns det otroligt mycket sidomaterial att göra i form av aktiviteter och sidouppdrag.

Måste dock säga att demoversionen av fyran var underväldigande. Gör inte alls spelet rättvisa. Man får ju inte springa runt i staden alls, utan får endast gå igenom fyra fighter och sedan är det bra. Det är en stor del av charmen, att helt enkelt springa runt och upptäcka alla smått perversa aktiviteter. Det fulla spelet är dock helt awesome! Skall bli kul att äntligen få spela den västerländska versionen då jag har fått nöja mig med den japanska hittills.

Så det är som GTA IV minus skjutvapen och bilkörning? Och med risplockare i huvudrollerna?


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar