Avtäcks Modern Warfare 3 om fem dagar?

Medlem

Dom är 1 månad för tidiga; det är inte första april på tisdag?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av C.A.B-05:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Alla whinar ju sönder här.

Om 25 miljoner köper spelet så varför ska dom sluta? Cod slår ju rekord efter rekord.

Du kan ju omöjligt ställa dig bakom det argumentet som konsument. Varje vettig spelare borde efterfråga kvalitet, kreativitet och underhållning. Och ja, höga försäljningssiffror brukar per automatik tyda på en bra produkt, men det är en viss skillnad då man lever på gamla meriter och ett hypat namn.

Du påminner mig lite om en rackare som heter Kotick i efternamn.

Kan jag väl? Jag gillar Cod spelen och många lirar det.

Men du kan inte som spelare och konsument säga: "Call of Duty säljer bra, fortsätt göra spel!" Det är hjärndött, saknar logik och säger egentligen ingenting om spelen i sig. Om du på allvar tycker att det argumentet håller kan jag tyvärr inte ta dig seriöst.

Att du gillar spelen är en sak, men att du gillar spelen för att de säljer bra är ju tragikomiskt så det smäller om det.

Sluta sug på pipan, vad är det som är så svårt, killen och många andra gillar COD serien. Sen behöver man inte vara en Einstein för att fatta att det produceras efter efterfråga.

Och du borde börja läsa inläggen innan du svarar.

Spel är inte nödvändigtvis bra bara för att de säljer bra. Det krävs ingen Einstein för att märka hura jag i mitt tidigare inlägg påpekade att höga försäljningssiffror däremot ofta betyder att produkten är bra. Folk brukar inte köpa skit.

Argumentet som sådant, att en spelserie borde fortsätta enbart för att varje nytt spel slår försäljningsrekord, tycker jag är löjligt. Man gillar inte ett spel för att många köper det. Det vore sjukt. Man gillar ett spel av helt andra orsaker, och ett bra spel köps av många. Det är inte heller första gången showerguy menar på att en spelserie som säljer bra borde fortsätta bara för att den säljer bra.

Om han hade jobbat med att sälja spel hade jag förstått, eftersom storsäljare = big profit, men som konsument och gamer.. näe, det går helt enkelt inte ihop för mig.

Men varför säljer spelen bra, och mer och mer per år? Jag har inget emot cod då jag tycker det är väldigt skojj och jag bryr mig inte mer om jag köper ett nytt varje år heller då det kommer något nytt så det inte är samma MP hela jävla tiden. Nu är ja ju jag typen som inte bryr mig särskilt ,ycket då jag köper varje nytt hocky spel per år också, dom dock blir bättre för varje år som går.

Sen får ju snubben tycka vad han vill och du kan inte komma och säga att hans åsikt är rätt/fel om det inte finns en exakt bevisning till att något han tycker är fel, då får du klaga hur mycket du vill

Ja, säg det. Ett varumärke som många känner igen och ett spel som i grund och botten är riktigt bra (Call of Duty2, Modern Warfare).

Och ja, alla har rätt till en egen åsikt, det jag inte fattar är hur han kan slå tillbaka mot alla som tycker att serien börjar bli tjatig genom att säga: "Hey, spelen säljer som smör, varför sluta?"

Som spelare borde frågan formuleras: "Varför sluta då varje spel är lika bra eller bättre än det förra?" Som konsument gillar man inte en produkt enbart för att många köper den, punk slut.

Du får tycka precis vad du vill,

Men återigen så håller mina argument bättre. Cod slår rekord efter rekord och det blir bara större och större. Du kanske har en annan åsikt om det? Eller att spelen är dåliga. Skulle jag stå och sälja bullar på stan så skulle jag fortsätta sälja om det sålde.

Samma sak med Halo Serien. Fortsätt bara! Folk gilar det! Men sen så finns det sånt här folk som Höglund som sitter och bablar runt. Köp spelet eller inte.

Har du ens försökt förstå hela poängen med vad jag försöker säga, eller har jag inte varit nog tydlig? Jag har aldrig sagt att du har fel som tycker om spelen. Jag har heller aldrig påstått något annat än att Call of Duty växer - och säljer i fantastiskt höga siffror - mer och mer för varje nytt spel som släpps. Hur ska jag kunna diskutera med dig på en vettig nivå om du bara viftar undan det jag säger och hittar på egna historier?

Det enda jag har sagt och försökt slå fast är att det låter löjligt då du svarar dem som är trötta på Call of Duty-serien med att säga "Spelen säljer i rekordhöga siffror, varför sluta?"

Och din liknelse med bullarna stämmer inte, eftersom du itne säljer bullarna i det här fallet, du köper dem. Att köpa bullarna för att att de är populära och säljer bra utan att motivera köpet med att man gillar smaken, utseendet, lukten eller vad fan som helst är inte friskt.

Nu säger jag det en till gång, förhoppningsvis går det igenom:
Att du och många andra gillar spelen är en sak, må det vara för att multiplayern är välgjord, du gillar singleplayer-kampanjen eller tycker att spec-opsatmosfären är totalgrym. Det det har jag absolut inget problem med, och jag har aldrig påstått något annat.

Att du däremot, som konsument och gamer, enbart baserar din önskan om att de ska fortsätta producera nya spel för att de tidigare spelen sålde bra - det är vad som gör mig så förbryllad.

Förklara gärna om du tycker att jag är otydlig istället för att sopa mina inlägg under mattan och försvara dig för saker som jag aldrig kritiserat.

Medlem

Nedräkning till Bobby Koticks födelsedag!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av C.A.B-05:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Alla whinar ju sönder här.

Om 25 miljoner köper spelet så varför ska dom sluta? Cod slår ju rekord efter rekord.

Du kan ju omöjligt ställa dig bakom det argumentet som konsument. Varje vettig spelare borde efterfråga kvalitet, kreativitet och underhållning. Och ja, höga försäljningssiffror brukar per automatik tyda på en bra produkt, men det är en viss skillnad då man lever på gamla meriter och ett hypat namn.

Du påminner mig lite om en rackare som heter Kotick i efternamn.

Kan jag väl? Jag gillar Cod spelen och många lirar det.

Men du kan inte som spelare och konsument säga: "Call of Duty säljer bra, fortsätt göra spel!" Det är hjärndött, saknar logik och säger egentligen ingenting om spelen i sig. Om du på allvar tycker att det argumentet håller kan jag tyvärr inte ta dig seriöst.

Att du gillar spelen är en sak, men att du gillar spelen för att de säljer bra är ju tragikomiskt så det smäller om det.

Sluta sug på pipan, vad är det som är så svårt, killen och många andra gillar COD serien. Sen behöver man inte vara en Einstein för att fatta att det produceras efter efterfråga.

Och du borde börja läsa inläggen innan du svarar.

Spel är inte nödvändigtvis bra bara för att de säljer bra. Det krävs ingen Einstein för att märka hura jag i mitt tidigare inlägg påpekade att höga försäljningssiffror däremot ofta betyder att produkten är bra. Folk brukar inte köpa skit.

Argumentet som sådant, att en spelserie borde fortsätta enbart för att varje nytt spel slår försäljningsrekord, tycker jag är löjligt. Man gillar inte ett spel för att många köper det. Det vore sjukt. Man gillar ett spel av helt andra orsaker, och ett bra spel köps av många. Det är inte heller första gången showerguy menar på att en spelserie som säljer bra borde fortsätta bara för att den säljer bra.

Om han hade jobbat med att sälja spel hade jag förstått, eftersom storsäljare = big profit, men som konsument och gamer.. näe, det går helt enkelt inte ihop för mig.

Men varför säljer spelen bra, och mer och mer per år? Jag har inget emot cod då jag tycker det är väldigt skojj och jag bryr mig inte mer om jag köper ett nytt varje år heller då det kommer något nytt så det inte är samma MP hela jävla tiden. Nu är ja ju jag typen som inte bryr mig särskilt ,ycket då jag köper varje nytt hocky spel per år också, dom dock blir bättre för varje år som går.

Sen får ju snubben tycka vad han vill och du kan inte komma och säga att hans åsikt är rätt/fel om det inte finns en exakt bevisning till att något han tycker är fel, då får du klaga hur mycket du vill

Ja, säg det. Ett varumärke som många känner igen och ett spel som i grund och botten är riktigt bra (Call of Duty2, Modern Warfare).

Och ja, alla har rätt till en egen åsikt, det jag inte fattar är hur han kan slå tillbaka mot alla som tycker att serien börjar bli tjatig genom att säga: "Hey, spelen säljer som smör, varför sluta?"

Som spelare borde frågan formuleras: "Varför sluta då varje spel är lika bra eller bättre än det förra?" Som konsument gillar man inte en produkt enbart för att många köper den, punk slut.

Du får tycka precis vad du vill,

Men återigen så håller mina argument bättre. Cod slår rekord efter rekord och det blir bara större och större. Du kanske har en annan åsikt om det? Eller att spelen är dåliga. Skulle jag stå och sälja bullar på stan så skulle jag fortsätta sälja om det sålde.

Samma sak med Halo Serien. Fortsätt bara! Folk gilar det! Men sen så finns det sånt här folk som Höglund som sitter och bablar runt. Köp spelet eller inte.

Har du ens försökt förstå hela poängen med vad jag försöker säga, eller har jag inte varit nog tydlig? Jag har aldrig sagt att du har fel som tycker om spelen. Jag har heller aldrig påstått något annat än att Call of Duty växer - och säljer i fantastiskt höga siffror - mer och mer för varje nytt spel som släpps. Hur ska jag kunna diskutera med dig på en vettig nivå om du bara viftar undan det jag säger och hittar på egna historier?

Det enda jag har sagt och försökt slå fast är att det låter löjligt då du svarar dem som är trötta på Call of Duty-serien med att säga "Spelen säljer i rekordhöga siffror, varför sluta?"

Och din liknelse med bullarna stämmer inte, eftersom du itne säljer bullarna i det här fallet, du köper dem. Att köpa bullarna för att att de är populära och säljer bra utan att motivera köpet med att man gillar smaken, utseendet, lukten eller vad fan som helst är inte friskt.

Nu säger jag det en till gång, förhoppningsvis går det igenom:
Att du och många andra gillar spelen är en sak, må det vara för att multiplayern är välgjord, du gillar singleplayer-kampanjen eller tycker att spec-opsatmosfären är totalgrym. Det det har jag absolut inget problem med, och jag har aldrig påstått något annat.

Att du däremot, som konsument och gamer, enbart baserar din önskan om att de ska fortsätta producera nya spel för att de tidigare spelen sålde bra - det är vad som gör mig så förbryllad.

Förklara gärna om du tycker att jag är otydlig istället för att sopa mina inlägg under mattan och försvara dig för saker som jag aldrig kritiserat.

Du tror verkligen han bara vill dom ska göra mer spel för dom säljer bra? Om inte jag läst fel gillar han spelen så antagligen är det ju en bra anledning + om spelen säljer bra (inte bara en gång utan flera) så varför inte göra fler spel? Förstår inte varför du fortfarande håller på då svaret redan finns.

Säljer spel bra, så kan dom och ska garanterat göra fler. Säljer spelen så bra som nu COD gör så klart dom bör göra fler för dom har så bra försäljningssiffror som då också indikerar att många gillar spelen ANTAGLIGEN. Men då är det ju så att "stora" saker är det många som ska trash-talka om. Ta Justin Bieber som exempell, han är väldigt känd och hatad av väldigt många, jag ser mer hat om honom än hyllning och detsamma med cod.

Om då COD är så skit som alla säger och det säljer mer och mer och mer och mer. Jag tycker COD är ett rätt okej spel. MP är underhållande i sin grund och kommer det då ett per år må så vara, jag har bara köpt MW och BO men spelat alla (lånat osv) och tycker ändå dem flesta är väldigt bra. Om spelen då inte kommer med mycket nytt är ju en sak men det är ju det JAG tycker är bra med cod. Spelen är så lika så är du bra på ena är du iprincip bra på andra. Pick up n play.

Alla har olika smak det är helt klart. Personlingen är jag ingen cod älskare i och med att dom släpper ett nytt varje år och dom inte lägger till mycket nytt / tar bort features. Men COD som COD, samma roliga gameplay som från dem tidigare spelen, och kom då inte med att perks och skit är bajs för man kan spela utan sånt på diverse server och annat ändå.

LÄGG NER!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av HoloDuke:

Efter att ha läst nyheten är jag mest nyfiken på hur en "soldat laddas". Med sprit, snus och en makaronfylld termos kanske?

"Sajten visar en ögonblicksbild på en soldat när den laddas."

Ordet "laddas" syftar alltså till sajten. Det här kallas korrekt meningsuppbyggnad.

Oj då. Jag skulle mest vara raljant, men nåväl. Utan att mena något illa kan jag bara konstatera att du har fel.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du tror verkligen han bara vill dom ska göra mer spel för dom säljer bra?

Nej, och det har jag heller aldrig påstått.

Citat:

om spelen säljer bra (inte bara en gång utan flera) så varför inte göra fler spel?

Jag stoppar ingen och jag tycker inte heller att det är fel av utvecklarna/utgivarna att göra fler spel. Ur ett ekonomisk perspektiv vore det taktiskt osmart av dem att inte fortsätta producera nya spel, men det fattar vem som helst. Det är trots allt ett av världens största spelfenomen vi pratar om.

Citat:

Säljer spelen så bra som nu COD gör så klart dom bör göra fler för dom har så bra försäljningssiffror som då också indikerar att många gillar spelen ANTAGLIGEN.

Vad bra att vi är överens, för det har jag redan påpekat i tidigare inlägg.

Citat:

Om då COD är så skit som alla säger och det säljer mer och mer och mer och mer.

Ja, vad händer då?

Citat:

LÄGG NER!

VAD har jag gjort fel? Jag bad er att säga till mig ifall jag på något sätt var otydlig i mina inlägg, är jag det?
Diskussionen bottnar i att showerguy - i sitt allra första inlägg i tråden - försökte tysta ner de som på ett eller annat sätt tycker att seriens känns urmjölkad med att säga: "Call of Duty slår försäljningsrekord efter försäljningsrekord, varför sluta?" Han kan omöjligt hoppas på att att det är ett argument som står själv på egna ben, då det inte säger något direkt om spelen. Det skvallrar indirekt om att spelen är bra, men han kan inte skapa en vettig diskussion genom att säga så. Det vore ungefär som att säga:

"Spelen är inte dåliga, för det är många som spelar dem."

Skeptiker: "Jaha, och? Jag tycker fortfarande att det började suga efter United Offensive. Jag kommer inte att ändra min uppfattning bara för att många verkar tycka om spelen. Grupptryck är inte min grej."

showerguy: "Men de säljer bra!"

Förstår du vad jag menar? Argumentet hör inte hemma i en diskussion som kretsar kring spelens underhållningsvärde.

Skriv svar