Feedback på nya menyn

Jag skulle gärna vilja se en snabbknapp i menyn till första sidan till den egna bloggen. Som det är nu måste man trycka hit och dit ett par gånger.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle gärna vilja se en snabbknapp i menyn till första sidan till den egna bloggen. Som det är nu måste man trycka hit och dit ett par gånger.

Det är det bokmärkesfunktionen är till för. Gå in på förstasidan i din egen blogg, klicka på stjärnan och vips så har du länken du söker under "Mitt FZ"!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle gärna vilja se en snabbknapp i menyn till första sidan till den egna bloggen. Som det är nu måste man trycka hit och dit ett par gånger.

Det är det bokmärkesfunktionen är till för. Gå in på förstasidan i din egen blogg, klicka på stjärnan och vips så har du länken du söker under "Mitt FZ"!

Det var inte så dumt tänkt faktiskt!

Medlem

Jag har bockat ur alla notiser och mail från inställningarna, men av någon anledning så får jag både notis och mail (+ mail om att jag fått en notis) i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Vi har lite strul med notiserna nu som fixades i vår utvecklingsmiljö under eftermiddagen. Vi ville dock inte göra en deploy eftersom det var fredag eftermiddag.

I början på nästa vecka kommer ändringarna att pushas upp. Hoppas ni har tålamod tills dess och ursäkta strulet!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skrivet av John:
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle gärna vilja se en snabbknapp i menyn till första sidan till den egna bloggen. Som det är nu måste man trycka hit och dit ett par gånger.

Det är det bokmärkesfunktionen är till för. Gå in på förstasidan i din egen blogg, klicka på stjärnan och vips så har du länken du söker under "Mitt FZ"!

Great! Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kom på en superduperidé!!!!111!1!!1!
(tycker jag i alla fall...)

Om man inte är inloggad så ska det vara en knapp som heter "Logga in" på menyn. Alltför ofta som jag sitter på forumet vid en dator som jag inte är inloggad på och kommer på att jag vill skriva ett inlägg. Men då måste jag skrolla heeeeela vägen upp för å logga in, och sen heeeela vägen ner igen...

Det var väl en grym idé!

(Tror det är dags att lägga sig nu...)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

En idé

Eller så kan man trycka på Home för att komma längst upp på sidan och sedan End för att komma längst ned. Alternativt Page Up/Down för att scrolla snabbare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Eller så kan man trycka på Home för att komma längst upp på sidan och sedan End för att komma längst ned. Alternativt Page Up/Down för att scrolla snabbare.

Dessa finns väl dock inte alltid på bärbara? Så idén kan värd att fundera på.

Medlem

Förvisso kan man kanske det men nu är det ju så att jag faktiskt oftast sitter med en bärbar och är o-inloggad. Och det kan väl inte vara så svårt att implementera (säger jag...), och platsen i headern finns ju


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Förvisso kan man kanske det men nu är det ju så att jag faktiskt oftast sitter med en bärbar och är o-inloggad. Och det kan väl inte vara så svårt att implementera (säger jag...), och platsen i headern finns ju

Jo självklart, ingen dålig idé. Jag menade mer att det nog inte kommer prioriteras särskilt högt iom att det är mkt annat att göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu upptäckte jag att jag fick mail för att jag hade fått en notis på FZ även fast jag har bockat ur att få mail för någonting.

(Notisen gällde en tråd jag nyligen skrivit i)

Edit: Upptäckte att jag hade skicka mail vi meddelande ibockat, men det var ju inget meddelande, det var en notis.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jag kom på en superduperidé!!!!111!1!!1!
(tycker jag i alla fall...)

Om man inte är inloggad så ska det vara en knapp som heter "Logga in" på menyn. Alltför ofta som jag sitter på forumet vid en dator som jag inte är inloggad på och kommer på att jag vill skriva ett inlägg. Men då måste jag skrolla heeeeela vägen upp för å logga in, och sen heeeela vägen ner igen...

Det var väl en grym idé!

(Tror det är dags att lägga sig nu...)

Tanken har varit något sånt från början, så det ska vi titta på.
Tack för tipset/synpunkten. Kanon!

Medlem

Tycker inte om att länkar är grå nu från tidigare röda, speciellt jobbigt när man lägger till en länk med länktext (<-- som denna) då det är väldigt svårt att upptäcka den.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Håller med om färgen på länkar. Som det är nu är det väldigt lätt att missa dem eftersom de inte syns så väl.

Medlem

Jämfört med gamla skitmenyn är detta mycket bättre, inte lika små knappar och text heller.
Äntligen är den borta..

Medlem

Håller lite med om länkfärgen, men jag tycker inte den ska vara röd, snarare mer distinktivt grå, eller svart...hm...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Eller kanske blå kanske. Inte grå eller svart dock, för liten skillnad mot vanlig text.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oj, hur tänkte jag där? Texten är ju redan svart... Men det kan ju vara understreck också eller?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Linje under länkar är så 90-tal....

Skämt o sido, annan färg ser mycket bättre ut än att bara göra en linje, tydligare också. Iaf vad jag tycker


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, länkfärgen är inget vidare. Vad var det för fel med röd? En klar och tydlig färg som gjorde så att man såg att det var en länk direkt.

Medlem

Det går segt för mig att scrolla upp och ner efter den nya menyn lades till. Antar att det är processorn som inte orkar med längre men drygt att en liten meny ska vara så resurskrävande.

Medlem

Länkfärgen är fixad på vår utvecklingsmiljö. FZ:s röda.
http://www.fz.se/bloggar/plan7/20110314/lankfarg-i-forumet

Medlem

Att lägga till sökrutan i menyn vore toppen. Just nu så ligger den bara som en onödigt stor död fisk på toppen av sidan.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det är vanligt att man får dubletter i notiserna också, what's that all about?

Testpilot

Har problem med nya menyn , jag har klickat in att få notifieringar på allt som går men bockat ur email notifieringar på : bevakade forum / bevakade trådar / nya inlägg och vänförfrågningar.

Min email blir iallafall nedspammad med notifieringar då inlägg skrivs i trådar jag skrivt i.
Den verkar inte heller konsekvent utan det kommer i batchar ett par gånger om dagen typ och inte direkt då inlägg skrivs.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Har problem med nya menyn , jag har klickat in att få notifieringar på allt som går men bockat ur email notifieringar på : bevakade forum / bevakade trådar / nya inlägg och vänförfrågningar.

Min email blir iallafall nedspammad med notifieringar då inlägg skrivs i trådar jag skrivt i.
Den verkar inte heller konsekvent utan det kommer i batchar ett par gånger om dagen typ och inte direkt då inlägg skrivs.

Förhoppningsvis fixas det i kodpushen idag!


signatur
12
Skriv svar