Inaktiv

Jag har aldrig begripit hur man kan lira ett FPS spel med handkontroll? Är det för att skiten siktar automatiskt på allting? Hur kul är det då? Man blir skjuten i ryggen, kan inte tänka mig att man kan ändra kameravinkeln ens i närheten så fort som på PC.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Det jag syftade på är att en del spel nuförtiden har en tendens att fungera bättre / vara utvecklat mer för just en plattform. Så det jag undrar är om det kommer vara huvudutvecklat till ps3 och sedan slarvigt portat till PC eller om det i grund och botten utvecklats till PC och inte blir lika bra på ps3, ELLER hör och häpna de blir lika vettiga på båda plattformarna? en del FPS nu förtiden känns bara väldigt mycket "konsoll"

Jo, jag förstod egentligen vad du menade. Om det visar sig att det inte gör sig bra på PC lär jag inte köpa spelet. Det handlar faktiskt inte så mycket om Mus/tangentbord vs. Handkontroll som att jag helt enkelt trivs bättre framför datorn än TVn. Jag håller med om att några av deras designval får det att lukta mer konsol än PC.

12
Skriv svar