Medlem
Skrivet av jimpalus:

Men Senil det är ju som en tutorial innan du kommer ut i den gemensamma världen, för att man ska lära sig interfacet, många som uttalar sig negativt utan att ha spelat spelet ordentligt o på riktigt. synd om spelutvecklare när folk som inte spelat deras spel spyr ut dynga på nätet om hur kassa deras spel är Självklart kanske Många tycker det suger men när ska folk för det första lära sig att inte betor är det färdiga spelet, samma gäller spel demos. man vet av erfarenhet från tiden när man tankade ner spel hur snabbt man kunde dissa ett spel testa 10 minuter sen avinstallera o prova nästa.

Kan tycka att man in en tutorial försöker göra spelet roligt att komma igång med, nog för att "tutorials" kan vara jobbiga, men jag fattade hur man stred redan efter första "gå till a döda b" questen, efter 25:e i rad var jag ganska less, även om det "riktiga" spelet inte börjat ännu.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Inget nytt, inget att ha

Medlem
Medlem

Grymt bra spel, slår alla andra MMO spel som jag har kört dom senasten åren.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Faktiskt riktigt skoj.. Lägger WoW på is nu

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget groundbreaking i detta MMO, så folk kommer spela första månaden sedan hoppa dem tillbaka till WoW. Alldelles för likt.

Ah det bror på hur man ser det.
t ex gillar jag att spela wow, men det är för enformigt så jag tröttnar snabbt.
Visst rift känns som en direkt kopia av wow, utom talent/soul systemet då, men det tkr ja e bra,
vet inte hur man ska förklara det, men det känns som ett nytt wow. fast som sagt på ett bra sätt.


signatur

Rwa?

Medlem

Som sagt, inget enskilt element är egentligen nytt, fast dom har förpackat en massa bra features i ett nytt skal, på ett sätt som ingen gjort tidigare.
Första gången på rätt länge som jag skyndat mig hem från jobbet för att spela ett MMO. Kanske är nyhetens behag, men det visar sig väl.

Medlem

Jag är tveksam.... håller mig till wow och väntar på GW 2

Medlem

Lirar Rift på deepstrike servern (us) spelet är riktigt roligt

Medlem

Roligt att läsa inlägg från fjortisar som tror att WoW var det första MMORPG spelet och säger att alla spel härmar WoW, inklusive Rift. Det fanns spel före WoW mina små vänner.

Jag tycker Rift verkar riktigt skoj och ska ge det en seriös chans då jag tröttnat på WoW där alla fick full epix efter några timmars spelande, här är det lite utmaning.

Medlem

Detta låter inte alls lockande.
Med risk för att låta som en bitter gammal gubbe så kan det konstateras att jag förmodligen vuxit ifrån dessa MMO som spelas av och utvecklas åt ungar...
En fråga, vilken klass går man när man skriver "kmr" och "tkr" istället för "kommer" och "tycker"?

Medlem
Skrivet av HerrB:

Rift är mer eller mindre oäktingen som framkom när en hel del olika MMO förökade sig. Låt mig dra ett par exempel.

  • Souls - detta "groundbreaking" "helt nya" system är inget mindre än multiclass systemet från Guildwars on crack. Istället för att välja en helt annan klass att kombinera med din egen får du välja 3 av X (8 eller 9 tror jag) "souls" som är varianter av din huvudklass.

  • Rifts - spawnar på förbestämda platser lite då och då. Bekämpa fiender i vågor för att stänga riften. Gör man det snabbt får man en bonus. När riften stängs delas det ut loot till alla som var med, mer effort = mer loot. Låter detta bekant? Det borde det. Public Quests från Warhammer Online fungerar mer eller mindre exakt så.

  • Grafisk stil - Kolla in Lineage eller annat valfritt generic korean MMO.

  • Interface - Ser ut som wow, är som wow.

  • PvP - Har man spelat WoW känner man antagligen till Battlegrounds. I rift kallas de helt enkelt "warfronts". Oj, får man reputation med en unik faction för varje warfront? Var är min tabard?!

  • Crafting - Mer eller mindre exakt som WoW/DAoC/WAR/flera mmon. Inget unikt här.

  • Quests - Questgrind ftw. Känns väldigt likt många andra MMOn i samma stil, typ WoW eller WAR.

  • PVE Instances - Har man gjort en pveinstans i WAR vet man exakt hur rift är. Mobsen är mer eller mindre helt vanliga mobs där bossarna oftast har någon speciell förmånga. På det stora hela, inte enormt intressant. Jag har inte själv testat raids i Rift men misstänker att de bleknar mot WoW (även om raiding i WoW är enkelt så är det jävligt "episkt").

"Men HerrB, finns det något som faktiskt är nytt alls i Rift?"

Kanske. Jag har hittat en sak jag faktiskt inte sett tidigare men jag kan mycket väl ha fel. Rätta mig gärna. Har ni något som Rift faktiskt var först med (eller bara gjorde _mycket_ bättre), do tell.

  • Invasions - En grupp npcs anfaller en stad/questhub. Spelare måste hjälpa till att försvara staden. Ger samma rewards som rifts, om oftast något mindre prylar.

Dig vill jag slå i ansiktet och säga, "Klart som fan att alla MMO's liknar varandra! Hade du tänkte att de skulle ta 4dagar för att crafta en hjälm?"

Rift är exakt som WoW bla bla bla. Kan va för att de är det ända du sitter och spelar om dagarna. Snart tar du väl med dig kniven till skolan för att killen i din klass har mer Honor än du.

Japp! De får bli ett jävla nerdrage från mig här. Men är så sjukt trött att dagens ungdomar inte sett andra spel än WoW och "allt är ju exakt likadant omgzoomgloolhaxxor!!" -.-

12
Skriv svar