Scrolls - Minecraft-skaparnas nästa

Medlem

TROLL warrior... Hmm

Medlem

Kul att trollen kallas abuser, för det är ju det troll gör på forum


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Kan tänka mig att det finns en minimal målgrupp av geeks som kan tänka sig köpa spelet.

Tycker att det låter varken innovativt eller annorlunda enligt mig, utan endast som en väldigt jävla skittråkig idé om jag nu ska vara helt uppriktig.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Mja det me korten känns sådär...måste finnas balans i ett spel mellan enheter

Jag tycker det är mycket intressant att läsa alla negativa kommentarer som fokuserar på hur tråkigt och icke-innovativt det är med kortspel.
Jag undrar verkligen hur reaktionerna (och den kommande säljstatistiken!) hade sett ut om de hade presenterat ett spel som har EXAKT samma spelmekanik bakom kulisserna, men utåt ser ut som ett turbaserat taktikspel ala Fire Emblem...

Medlem

När det kommer till kortspel har jag bara spelat Pokémon för många år sen :P. Men jag gillar deras take på genren och spelidén, kan säkert locka många spelare. Personligen är ju inte så pepp på spelet men det betyder ju ingenting för vad det kan bli

Medlem

Ah påminner om när man spelade Pokemon på dagis och början av skolan och hade ett kort som skadade 30x vilket i våran värld betydde 30x30=300, så man van alla fighter med det kortet.
Ahh härliga tider


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Ah påminner om när man spelade Pokemon på dagis och början av skolan och hade ett kort som skadade 30x vilket i våran värld betydde 30x30=300, så man van alla fighter med det kortet.
Ahh härliga tider

30*30 = 900

Medlem

Mjaee... Jag kommer nog inte att offra tid på Scrolls så länge det finns gruvor att gräva och tunnlar att utforska i Minecraft. Har aldrig varit så intresserad av kortspelen.

Men jag får nog hålla med om att det är trevligt att Mojang inte låser sig vid en genre eller speltyp, även om jag har lite svårt att se att detta skulle locka så många spelare. Såvida de inte har någon riktigt innovativ idé i rockärmen så finns det ju ingen chans att det blir ens i närheten så populärt som Minecraft.

12
Skriv svar