Fyra Ubisoft-spel för en spottstyver
Helgens Steam-rea innehåller bland annat Far Cry 2 och Assissin's Creed, nästan gratis.
#nyhetstips, #ubisoft, #assassins-creed, #call-of-juarez-bound-in-blood, #far-cry-2, #tom-clancys-rainbow-six-vegas-2
Hm är riktigt, riktigt sugen. Har ju visserligen redan Assassins Creed (vilket jag fick gratis från CDON via deras nerladdningstjänst), men kan tänka mig resten av spelen. Plus att jag mycket hellre har spelet via Steam än CDON. Det här ska tänkas på...
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
FC 2 är iaf ett spel som har den mer "drakoniska" typen av DRM, hur det är via Steam vet jag inte med det lär nog inte vara någon direkt skillnad mellan den och den som finns i butik. AC har jag för mig också har DRM som kan anses vara "drakonisk".
http://arstechnica.com/gaming/news/2008/04/assassins-creed-on...
Ta det lugnt, dessa spel kom mycket tidigare än Ubisofts nya DRM
Där har du fel, Ubisoft började med detta redan efter Starforce fiaskot och det var före dessa spel kom.
Vilket AC hade "DRM-from-hell"? Vill verkligen inte stödja Ubi när dom behandlar spelare som dom gör :/
AC 2 har jag för mig kräver konstant uppkoppling medan, ironiskt nog, BrotherHood inte verkar göra det. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110223/ny-info-om-brother...
Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.
jepp. steam är värre än microsoft. o många misslyckas se det. djävulens bästa trick var att lura alla att han inte fanns. o varför gör ni på FZ reklam för steam? ge fan i det elr ge reklam för gog samt d2d oxå...
Ta det lugnt, dessa spel kom mycket tidigare än Ubisofts nya DRM
Där har du fel, Ubisoft började med detta redan efter Starforce fiaskot och det var före dessa spel kom.
Egentligen inte, deras "nya" DRM som Warwick syftar på (dvs krav på konstant uppkoppling) finns inte i något av dessa spel.
För priset av Far cry och Call of Juarez kan jag få det nya Fallout new vegas på webhallen...hmm, jag väljer det andra
Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.
jepp. steam är värre än microsoft. o många misslyckas se det. djävulens bästa trick var att lura alla att han inte fanns. o varför gör ni på FZ reklam för steam? ge fan i det elr ge reklam för gog samt d2d oxå...
Får man lov och fråga varför? Man kan med vissa knep betala i dollar vilket gör det väldigt billigt med det mesta. Speciellt med nya spel.
Köpt*
Ja vad som e så fel på Steam kan man undra. Troll kanske bara?
Steam e inte ens särskilt dyrt, nya spel kostar ofta 450kr+(beror på valutakursen), men kollar man på andra nätbutiker som cdon, dustin mm, så får du likförbaskat punga ut 450kr + frakt för ett nysläppt spel. Skillnaden är väl att priserna sjunker fortare på spelen i affär, medans Steam kan ligga på sina 450kr ett bra tag. Dock kompenseras detta rätt bra med deras sesongsreor (Mafia 2, 70kr lulz).
Det e bland annat sånna här erbjudanden som gör Steam så grymt. Dessutom är inte Steam/Valve enbart pengakåta genom att sälja spel, har hänt mkt med Steam på senare år som inte alls har me spelförsäljningen o göra (gränsfall på denhär Rekomendations-funktionen), med ett nytt UI, screenshotfunktionen, ett nytt hårdvarubaserat sätt att skydda användaren från kapning av sitt kontol etc. Jag gillar dessutom energin Valve lagt på all grafisk design när dom har sina sesongsreor mm, ger ett bra ambitiöst intryck.
Steam (Y) I say..