"Battlefield 3 kommer att se otroligt ut på konsol"

Medlem
Skrivet av LoA.:

Sanning är att ni har köpt en konsol som kostar mindre än 500 kr. att tillverka, som har extremt dålig hårdvara som utvecklarna får sitta o anpassa och optimera sig till så fort dom ska göra ett spel.

Mindre än 500 kr=)? Tror inte de är så billiga att tillverka även om de idag är avsevärt mycket billigare att tillverka än när de kom. När de kom hade de extremt bra hårdvara, det är bara det att det gått några år sedan dess och pc har fått hårdvara som inte bara är billigare utan även presterar bättre än PS3/Xbox 360. Faktum är att de som köpte 360 och PS3 då fick väldigt mycket för pengarna, skulle du skaffat en pc med samma hårdvara hade du fått betala avsevärt mycket mer.

Men eftersom pc som sagt idag sprungit förbi konsolerna så innebär det även att ett pc spel som även ska släppas till konsol kommer anpassas så det funkar på det "svagaste" formatet. Vilket i det här fallet innebär att båda konsolernas svagheter kommer göra att pc formatet nog inte blir så bra som det hade kunnat bli om det bara var det formatet.

Skrivet av showerguy:

V*fan spårar allt för? Konsol äger PC på alla fronter. Säljer bäst!

Du tror det? Du råkar inte känna till ett spel som heter WoW eller en tjänst som kallas för Steam? Ja konsolspel säljer bättre i butik än pc men det är inte heller här som pc säljer bäst. Hur mycket spel som steam säljer är dock inget som man får reda på, men att det säljer bra råder det ingen tvekan om.

Skrivet av showerguy:

Blir lite sur på alla PC fanboys som i varje tråd tror att PC äger. I varje tråd blir det flame. Det är Pc-killarna som får ta och lugna ned sig .

När det kommer till hårdvara kan man inte förneka att en pc har bättre, spelar ingen roll om man gillar pc eller konsol. Det är bara ett faktum att hårdvaran i dagens pc utklassar den i en över 5 år gammal konsol.

Medlem

Rätta mig om jag har fel men på senare tid känns det som PC spelarna har blivit lite bortglömda i konsolskuggan av företag. Men bara för att man kanske får tex mer spelare på PC så bör man väl inte klanka ner på konsol? Tycker vi kan väl njuta av det vi älskar? Spel.

Medlem

Kommer inte admin och rensar upp skiten här snart? Det är löjligt, verkligen. Jävla pajkastning på dagis typ? Herre jävlar min frånvarande skapare.

MFZ
Medlem

dags att sätta lite moderatorer i arbete?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Chilla lite, internet!

Medlem
Skrivet av Veros:

Rätta mig om jag har fel men på senare tid känns det som PC spelarna har blivit lite bortglömda i konsolskuggan av företag. Men bara för att man kanske får tex mer spelare på PC så bör man väl inte klanka ner på konsol? Tycker vi kan väl njuta av det vi älskar? Spel.

Håller med. Det känns precis som att sitta på något fotbollsforum just nu. Alla har samma minsta gemensamma nämnare men de få skillnader vi har ska blåsas upp utav bara helvete för att skapa splittring och konflikt. Det är en sorglig mänsklig företeelse. Det sjuka är att det handlar om samma jävla spel men på olika plattform. Det är liksom inte ens en CoD vs. BF-debatt, utan två versioner av samma spel...

Skrivet av Jakob Svärd:

Chilla lite, internet!

Det räcker tyvärr inte, det behövs stenhård moderering för att få ordning på detta. Det är mycket synd att det ser ut så här, för nyhetskommentarer är vanligtvis det första intryck man får av communityt. Med andra ord ett katastrofalt intryck.

Kalla hit moderatorerna!

Medlem

Klart att det kommer se bra ut på konsol, vem tvivlade egentligen? Konsol ÄGER pc, det som man med 100% säkerhet kan säga är att pc spelarna kommer att sitta på forum o gnälla över att texturer ser enorma ut, väggar försvinner, spelet hänger sig, datorn startar om sig osv osv. medan jag sitter på min 360 och spelar
Där kommer den största skillnaden vara, sen skiter jag i att pc spelarna, med en 15000kr investering, har snyggare spel de gånger spelet fungerar.
Dessutom slipper jag fuskare eftersom de stängs av från hela Live, medan ni kommer få jävlas med Punkbusterliknande system.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Klart att det kommer se bra ut på konsol, vem tvivlade egentligen? Konsol ÄGER pc, det som man med 100% säkerhet kan säga är att pc spelarna kommer att sitta på forum o gnälla över att texturer ser enorma ut, väggar försvinner, spelet hänger sig, datorn startar om sig osv osv. medan jag sitter på min 360 och spelar
Där kommer den största skillnaden vara, sen skiter jag i att pc spelarna, med en 15000kr investering, har snyggare spel de gånger spelet fungerar.
Dessutom slipper jag fuskare eftersom de stängs av från hela Live, medan ni kommer få jävlas med Punkbusterliknande system.

Då får man allt hoppas på att utvecklarna inte drar på med mer än vad hårdvaran klarar för till skillnad från pc kan man inte enkelt fixa problemen genom att skaffa till exempel en snabbare cpu eller ett bättre grafik kort.

Fusk kommer man inte komma ifrån, spelar ingen roll hur många som stängs av från Live, det kommer alltid finnas de som fuskar.

Angående nivån på vissa medlemmars inlägg så håller jag med. Visst kan man tycka olika om saker och ting men man behöver inte ta till personangrepp eller liknande bara för att man inte har något bättre att komma med.

Inaktiv

Behövs inga moderatorer. Skicka en varning till PC folket som whinar sönder i varje tråd.

Inaktiv

ni dissar 360'n för lättvindigt .. den har potential att göra väldigt snygga spel .. se bara på red dead redemption .. och .. eh .. sen komer jag inte på ngt mer .. men det spelet bevisar .. handlar bara om hur mkt tid man lägger ner .. och tid är pengar .. och EA och Activision vill håva in profiten ,så fort ett spel är halvfärdigt ..

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Finns inget värre när utvecklare drar på med maffig grafik som hårdvaran inte riktigt klarar av att leverera utan problem. Får hoppas att de inte gör detta misstag för jag tror inte jag är ensam om att vilja ha bättre fps än bättre grafik och mindre fps i ett spel, iaf inte om detta är väldigt märkbart.

Nu spelade de BF3 på en PC med GTX 580 och hårdvaran klarade av det. Spelet kommer inte förrän sent i år, då har det redan kommit snabbare grafikkort och de som var snabba nu trillar ner i pris. Samtidigt har de hunnit optimera spelet fram till release. Sen går det att skala spel rätt bra på PC, Crysis 2 (som dock är delvis konsolskadat just nu) testades och i "gamer"-läget går det att spela med hög fps även med ett rätt så gammalt grafikkort.

Medlem
Skrivet av Buio:

Nu spelade de BF3 på en PC med GTX 580 och hårdvaran klarade av det. Spelet kommer inte förrän sent i år, då har det redan kommit snabbare grafikkort och de som var snabba nu trillar ner i pris. Samtidigt har de hunnit optimera spelet fram till release. Sen går det att skala spel rätt bra på PC, Crysis 2 (som dock är delvis konsolskadat just nu) testades och i "gamer"-läget går det att spela med hög fps även med ett rätt så gammalt grafikkort.

Min kommentar ovan rör konsol då denna som sagt var inte går att uppgradera, inte pc.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Klart att det kommer se bra ut på konsol, vem tvivlade egentligen? Konsol ÄGER pc, det som man med 100% säkerhet kan säga är att pc spelarna kommer att sitta på forum o gnälla över att texturer ser enorma ut, väggar försvinner, spelet hänger sig, datorn startar om sig osv osv. medan jag sitter på min 360 och spelar
Där kommer den största skillnaden vara, sen skiter jag i att pc spelarna, med en 15000kr investering, har snyggare spel de gånger spelet fungerar.
Dessutom slipper jag fuskare eftersom de stängs av från hela Live, medan ni kommer få jävlas med Punkbusterliknande system.

LOL vet inte vad för dator du har spelat på men jag har aldrig något av dessa problem


signatur

No shit sherlock

Medlem
Skrivet av showerguy:

Behövs inga moderatorer. Skicka en varning till PC folket som whinar sönder i varje tråd.

Du är en av anledningarna till varför vi behöver moderatorer.

Medlem

uberpwage2.0 är alltså en pc-hora?

Medlem

ubrepwnage2.0 är en pc-hora som gråter?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av inK:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurra300:

64 spelare till konsol också or gtfo

Rätt åt her konsollhoror.

Moget svar, mycket moget.

Sluta grina.

Du är konstant på grinigt humör själv, och att sjunka till den nivå att man kallar personer för konsolhoror borde ge dig en kick från hemsidan.

Jag är aldrig grining tro mig, så himla roligt hur folk på den här sidan håller på så varför ska inte jag få vara med på det roliga? Men jag förstår du blir när man tar åt sig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alienshade:

ubrepwnage2.0 är en pc-hora som gråter?

Vet inte riktigt varför du skrev samma sak två gånger och nej det är jag inte, han verkade gilla konsoller och han grät ganska rejält så att säga. Förstår då folk inte vad man menar så.. Well jag är inte förvånad, folk på FZ är överlag ***** * *******.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ju bara så att pc är den bästa spelmaskinen. Det är ju inte mycket att diskutera. Man fattar ju att inte alla har råd att gå och lägga 10 000kr på en ny dator varje år. När man kan köpa en konsol för 3000 som håller ca 6år. Det roliga hade ju varit om vi alla kunde spelat Battlefild 3 till sammans. Stäng av all autoaiming på knsolerna och låt oss spela till sammans, så jäkla många free kills man hade fått. najs

Medlem
Medlem

Vill man lira på en gammal konsol med ett helknepigt aimsystem som kräver att man får hjälp av spelet så får man göra det, fpslirande på xbox'n kommer aldrig komma till samma nivå som det är på pc, men det funkar helt klart för lite casuallirande

xbox=
+chill, det funkar, inge krångel med hårdvara/mjukvara
+man kan lira localt på samma konsol

pc=
+bättre sikte och styrning med mus + tngbord
+är bra mycket snyggare (kräver dock en hyfsad dator)

Att folk klagar på "p12or" på respektive plattform är löjligt, de finns till ungefär samma skala på båda, om man lirar på casual nivån. Själv spelar jag CoD4 på PC på tävlingsnivå och har aldrig något problem med jobbiga typer.

Skrivet av megabob:

Det är ju bara så att pc är den bästa spelmaskinen. Det är ju inte mycket att diskutera. Man fattar ju att inte alla har råd att gå och lägga 10 000kr på en ny dator varje år. När man kan köpa en konsol för 3000 som håller ca 6år. Det roliga hade ju varit om vi alla kunde spelat Battlefild 3 till sammans. Stäng av all autoaiming på knsolerna och låt oss spela till sammans, så jäkla många free kills man hade fått. najs

Stäng av alla hjälpsystem som finns för att det ska gå att köra motordrivna fordon med knappar utan tryckkänslighet också så blir det rättvist.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av megabob:

Det är ju bara så att pc är den bästa spelmaskinen. Det är ju inte mycket att diskutera. Man fattar ju att inte alla har råd att gå och lägga 10 000kr på en ny dator varje år. När man kan köpa en konsol för 3000 som håller ca 6år. Det roliga hade ju varit om vi alla kunde spelat Battlefild 3 till sammans. Stäng av all autoaiming på knsolerna och låt oss spela till sammans, så jäkla många free kills man hade fått. najs

Stäng av alla hjälpsystem som finns för att det ska gå att köra motordrivna fordon med knappar utan tryckkänslighet också så blir det rättvist.

Jag håller med. Behöver man inte ratt för att köra så behöver man inte kalla det bil spel heller. Själv kör jag bara www.iracing.com.

Inaktiv

Ni klagar på att det är autoaim på konsol?

Vad är det på PC idag? Kolla World of Warcraft.

Är man preast så kör alla Healbot och behöver knappt göra något. Man vet vilka spells man ska kasta vad som händer med bossen. Döda deathwing och Lich king utan en massa Addons och kom sen tillbaka och klaga på autoaim på konosol.

Skrivet av megabob:

Jag håller med. Behöver man inte ratt för att köra så behöver man inte kalla det bil spel heller. Själv kör jag bara www.iracing.com.

Simulatorer är inte spel

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ni klagar på att det är autoaim på konsol?

Vad är det på PC idag? Kolla World of Warcraft.

Är man preast så kör alla Healbot och behöver knappt göra något. Man vet vilka spells man ska kasta vad som händer med bossen. Döda deathwing och Lich king utan en massa Addons och kom sen tillbaka och klaga på autoaim på konosol.

Vad jag känner till om wow så behöver du inte sikta i det spelet. Kanske har jag missat något. Men jag håller med dig. Stäng av alla hjälp medel i spelen. Så att det blir utmaning att spel.

Medlem

Anledningen till att många konsolspel har hjälpsystem som aim-assist och liknande beror till viss del på att merparten som spelar på denna plattform inte skulle ha tiden eller orken att klara spelen utan. Detta är utan tvekan skillnaden mellan hardcore-spelaren och den som bara vill spela ett spel utan att behöva lägga ner x-antal timmar för att kunna spela det. Detta är anledningen till att många föredrar spel som BF eller CoD kontra Red Orchestra (som verkligen kräver att man sätter sig in i det för att en chans i det).

WoW verkar inte vara ett spel som kan mäta sig med spel som Baldurs Gate, Icewind Dale eller NeverWinterNights, spel som tar tid att lära sig. Jag har visserligen inte själv spelat WoW men det jag läst och sett från det får iaf jag uppfattningen om att det rör sig om ett lite-rpg även om det verkar kunna vara ett utmanande spel.

Något som kan bli intressant är kommande Portal 2 som stöder pc och PS3 spelare mot varandra, kanske kan man en gång för alla avgöra debatten vilken kontroll som är bäst.

Skrivet av slartibartfast:

Simulatorer är inte spel

Skulle nog vilja kalla det för spel ja, däremot inte riktiga simulatorer som flygvapnet använder sig av om det nu var det du menade ;-).

Skrivet av PcGamer:

Anledningen till att många konsolspel har hjälpsystem som aim-assist och liknande beror till viss del på att merparten som spelar på denna plattform inte skulle ha tiden eller orken att klara spelen utan. Detta är utan tvekan skillnaden mellan hardcore-spelaren och den som bara vill spela ett spel utan att behöva lägga ner x-antal timmar för att kunna spela det. Detta är anledningen till att många föredrar spel som BF eller CoD kontra Red Orchestra (som verkligen kräver att man sätter sig in i det för att en chans i det).

Tror snarare att anledningen är att analoga spakar inte är snabba och precisa nog. man måste balansera upp med något för att göra spelen spelbara. Man skulle kunna sänka tempot, göra fiender lätta och mindre aggresiva etc. men det skulle förstöra den snabba action-känslan som man eftersträvar. En vanlig (och min mening den rätta!) filosofi när man designar spel är att man försöker ge spelaren illusionen att man spelar ett riktigt svårt spel, men man klarar det precis för att man är grym. Sätter man ett lågt tempo pajar man detta och spelet blir inte lika roligt.

Jag tror inte att det handlar om en annorlunda publik som inte vill lära sig att spela ordentligt. Snarare så gör man fel spel till fel kontrolltyp.

Själv spelar jag nästan bara på konsoll, pallar inte ta hand om en hembyggd stationär dator. Men FPS-spel lämnade jag bakom mig när jag jag slutade spela på PC, jag lyckas inte vänja mig vid autoaim, känns som spelet spelar mig och det pajar känslan av att jag spelar bra.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Tror snarare att anledningen är att analoga spakar inte är snabba och precisa nog. man måste balansera upp med något för att göra spelen spelbara. Man skulle kunna sänka tempot, göra fiender lätta och mindre aggresiva etc. men det skulle förstöra den snabba action-känslan som man eftersträvar. En vanlig (och min mening den rätta!) filosofi när man designar spel är att man försöker ge spelaren illusionen att man spelar ett riktigt svårt spel, men man klarar det precis för att man är grym. Sätter man ett lågt tempo pajar man detta och spelet blir inte lika roligt.

Jag tror inte att det handlar om en annorlunda publik som inte vill lära sig att spela ordentligt. Snarare så gör man fel spel till fel kontrolltyp.

Själv spelar jag nästan bara på konsoll, pallar inte ta hand om en hembyggd stationär dator. Men FPS-spel lämnade jag bakom mig när jag jag slutade spela på PC, jag lyckas inte vänja mig vid autoaim, känns som spelet spelar mig och det pajar känslan av att jag spelar bra.

Ja de analoga spakarna är helt klart inte snabba nog eller lika exakta som en mus är. Om de inte gör en kontroll som har samma snabbhet och precision som en normal pc mus har så kommer de nog inte kunna göra spel där ain är väldigt träffsäker och snabb som på pc. Ett exempel på vilken skillnad det är mellan konsol och pc versionen av två spel är GRAW. Körde det först på pc och det var utmanande, testade det sedan på konsol och märkte att de dragit ner på ains träffsäkerhet samt snabbhet på skotten.

När jag skrev ovan om olika typer av spelare så menade jag spel som anses som hardcore. Och visst tusan förenklar de spelen eftersom de inte tilltalar den stora massan. Några exempel på spel som blivit förenklade är:
Rainbows Six Lockdown, (Ravenshield var utmanande, Lockdown var ett skämt)
Prince of Persia (kan inte längre dö i spelet)
UT 3 (Ut 2004 krävde mycket träning medan UT3 tagit bort möjligheten till avancerade rörelser)

Som sagt bara några exempel på spelerier som gått från att vara hardcore till mer mainstream.

Ja jag håller med om att dessa aim-assist gör så man inte längre känner samma känsla efter att ha klarat av ett spel. Stänger alltid av dessa då det går, gillar inte alls att siktet låser sig på något jag inte vill, irriterar mig bara på det.

Skriv svar