"Battlefield 3 kommer att se otroligt ut på konsol"

Medlem

Om de släpper battlefield på telefon så skulle de säga att spelet skulle se otroligt ut på den plattformen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers

Nu kanske nyheten bjöd in till lite hårda diskussioner men det finns ingen anledning att kalla varandra, eller de som spelar en viss plattform, för diverse okvädesord.


signatur

Suck my dualshock..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av PcGamer:

När jag skrev ovan om olika typer av spelare så menade jag spel som anses som hardcore. Och visst tusan förenklar de spelen eftersom de inte tilltalar den stora massan. Några exempel på spel som blivit förenklade är:
*klipp*
UT 3 (Ut 2004 krävde mycket träning medan UT3 tagit bort möjligheten till avancerade rörelser)

Som sagt bara några exempel på spelerier som gått från att vara hardcore till mer mainstream.

Skulle till exempel CS eller Quake bli mer "hardcore" om man lade till olika möjligheter att göra "avancerade" rörelser?

Handlar det inte mer om vilken konkurrens det är och hur svårt det är att hävda sig bland de bästa istället för eventuella finesser i styrning?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad jag menar är att det är betydligt svårare tack vare just dessa rörelser att träffa någon som är duktig på dom. I Quake kan du ganska lätt räkna ut var någon kommer landa, eftersom UT 2004 låter en göra avancerade hopp krävs det mer träning för att förutse var någon landar.

Jag håller dock med dig om att konkurrensen är en stor faktor i det hela men jag spelar hellre ett spel som BF än CS när det kommer till den typen av spel. Sist jag spelade CS så överlevde man när handgranat smällde precis intill en, kan hända har de ändrat detta i CS:Source men för att jag skall anse CS vara just hardcore så krävs det att man tar bort hoppandet och gör så att vapen tar mer skada.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vad jag menar är att det är betydligt svårare tack vare just dessa rörelser att träffa någon som är duktig på dom. I Quake kan du ganska lätt räkna ut var någon kommer landa, eftersom UT 2004 låter en göra avancerade hopp krävs det mer träning för att förutse var någon landar.

Jag håller dock med dig om att konkurrensen är en stor faktor i det hela men jag spelar hellre ett spel som BF än CS när det kommer till den typen av spel. Sist jag spelade CS så överlevde man när handgranat smällde precis intill en, kan hända har de ändrat detta i CS:Source men för att jag skall anse CS vara just hardcore så krävs det att man tar bort hoppandet och gör så att vapen tar mer skada.

... och vill man göra någonting ännu svårare kan man spela FPS med joystick. Blir det mer hardcore på konsoll?

Min poäng är att det är vanskligt att använda sig av begrepp som "hardcore". Bättre att bara säga vad man tycker är bra och dåligt utan att använda diffusa begrepp och vad just du vill utmåla som "hardcore" eller inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar