Aftonbladet om Battlefield 3

Medlem

Suck, Alfred Holmgren...
Jag gillar inte när folk tar spel för allvarligt, krigsfilm verkar vara helt ok men inte krigsspel.


signatur

Game long and prosper

Ish
Medlem
Medlem

Asså, folk kan vara så jävla pantade i skallen ibland.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blev inte så speciellt aggro på artikeln, han diggar inte spelet för att det är ett krigsspel, inget konstigt i det har inget med att det är på låtsas.

Sen att det är klumpigt skrivet är ju en annan femma.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Men herregud vilken jävla tönt. Bor han fortfarande hemma hos mamma som läser gonatt-saga för honom eller? Det värsta med artikeln är väl att många kommer ta åt sig av det han skriver precis som när det står hur man "rasar i vikt" eller "10 sätt att göra datorn snabb".

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli arg av läsa den där artikeln, men den var fan värre än vad tidigare kommentarer här i tråden beskrivit den. Har lust att sätta mig på en cykel och köra rakt in i en vägg så fort jag kan.

Medlem
Skrivet av Alfred:

Det har visat sig att även vanligtvis starkt USA-kritiska människor gladeligen ikläder sig rollen som soldat på terroristjakt i mellanöstern.

Självklart, det är ju ett spel?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Han verkar ju ha lite svårt att skilja på det här med spel och verklighet, så det är nog bara bra att han håller sig borta från "krigsspel".

Brukar då vara kritisk till mycket, även USA och deras krig, men vafan har det att göra med att leka fantasisoldat och skjuta pixlar? Betyder ju inte att jag helt plötsligt ändrat åsikter, ett spel är ett spel.

12
Skriv svar