EA säljer 40 % av sina spel digitalt

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av kaem79:

- om du inte fattar att promenera är motion så är du en fjortis. o en sak till jag är vältränad, just för att jag inte sitter hemma o petar mig i näsan medans spelet kommer hem från D2D t.ex.
- de flesta har jobb/skola o är vaken på dagen, men tydligen inte du.
- hur ofta går retail skivor sönder? aldrig hänt mig.
- att ladda hem spelen på nytt är ju inga probs för de som är hemma 24/7.
- jaså, the witcher 2 collectors edition är helt fantastisk, men digitala är rent skit. förklara dig?
- att sätta tusentals kronor i händerna på nån annan (ditt fall steam) är idioti.
- webhallen är inte prisvärda, typ dyraste stället kolla upp fakta innan du trollar.
- klart du inte glor på dina brända spel.
- om några år ser jag the witcher o tänker. fan, jag blev sugen o lira lite witcher. stoppa in skivan i datorn o börja spela. steam däremot kanske säger att nä, vi har inte längre spelet i databasen. snopet elr hur?

Skivor har en viss livslängd, de oxiderar och slutar fungera, detta kan visserligen ta över tio år, men att skivor aldrig skulle gå sönder är helt uppåt väggarna. Sen att man kan ta väldigt väl hand om sina skivor och förlänga deras livslängd enormt är ju en annan sak, men ett steam-spel går aldrig sönder eller tappas bort

Och än så länge har jag inte sett ett enda spel försvinna ur någons katalog. Har t ex Prey på steam, det säljs inte längre och finns inte kvar i deras store, men de som köpte det när det fanns har fortfarande rätt att tanka hem det.

Behöver man vara hemma 24/7 för att sätta igång en nedladdning? Och vissa jobbar natt, vet du

Hur du än gör så sätter du tusentals kronor i händerna på någon annan när du köper spel för tusentals kronor. Att pengarna går till independantutvecklarna Valve som erbjuder en sådan bra tjänst som Steam känns ju bara bra. Speciellt med tanke på hur mycket Valve gjort för indiescenen, hur de supportar sina spel med gratisuppdateringar långt efter release och hur de innoverar hela gaming om och om igen.

Plus att det är väldigt lätt att visa upp sin steamlista för sina polare också

Ärligt talat, det enda argumentet för att vilja köpa retail som håller är också det enda argumentet som behövs; Vissa gillar att hålla i en fysisk kopia av sitt spel. Helt klart förståeligt. Själv är jag så grymt dålig på att ta hand om mina fysiska kopior, vilket gör att Steam för mig är precis rätt. Fördelar/nackdelar-debatten är rätt oväsentlig, så länge båda alternativen finns så är jag nöjd, och det borde alla andra vara också, vare sig man gillar att köpa digitalt eller retail.

'Nuff said.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av foock:
Skrivet av kaem79:

jag vill ha skiva, pappersmanual samt fodral när jag köper spel.

- man får motion när man går runt i affärer och tittar på spel.
- man får spelet på en gång, (elr iaf inom den tid det tar och gå fram å tbx från affären).
- man förlorar inte spelet då den digitala distributören konkar.
- retail skivor är mycket hållbara.
- kunna visa upp åt polare samt titta på sin stora spelsamling.
- man förlorar inte spelet vid en hdd krasch.
- man får komma ut bland folk och vara lite social.
- slipper köpa tom skivor, fodral samt bränna de på skiva som ser fula ut i hyllan.
- tom skivor håller inte lika hög klass som retail skivor gör.
- arbetet o ladda ner tio spel på nytt vid datorbyte, om man inte bränt spelen.
- känslan av att hålla i ett nytt efterlängtat spel.
- collectors edition är överlägsen den digitala ce versionen.
- man stödjer de lokala butikerna å sverige hellre än att ge pengarna åt nå företag i USA.

- Om motion till spelbutiken är viktig har du antingen för mycket spel eller för lite motion i din vardag
- Tiden det tar att ladda ner vs gå till butik skulle jag vilja säga är försumbara mot varandra, butik är dessutom begränsade av öppettider
- Om en distrubutör konkar kan säkert något förloras, EA-spel går ju alltid att få via EAs downloader också t ex. Helt klart en gråzon som jag ännu inte sett något av.
- Sällan jag sitter o glor på fodral om jag ska vara ärlig, kanske är synd men de tar mest plats
- HDD-crash förhindrar inte att du får hem spelet från din online-butik igen Trasig skiva däremot...
- tom-skivor? USB-minne ftw om man nu skulle vara tvungen att backa-upp.. men litar mer på STEAM etc än egna förvaringar
- Att låta några hemladningar stå på efter att ha formaterat ser jag som en stor fördel över att behöva pula med skivor o hitta CD-nycklarna, copy-paste ftw.
- Känslan av att hålla i ett spel < Spela spelet, any day.
- CE-edition online är väl aldrig värt, men sällan det är det i retail heller. Men det är personligt så klart
- De lokala butikerna som tar sjuka priser. De prisvärda butikerna som t ex webbhallen är väl inte Sverige-ägt iirc

- om du inte fattar att promenera är motion så är du en fjortis. o en sak till jag är vältränad, just för att jag inte sitter hemma o petar mig i näsan medans spelet kommer hem från D2D t.ex.
- de flesta har jobb/skola o är vaken på dagen, men tydligen inte du.
- hur ofta går retail skivor sönder? aldrig hänt mig.
- att ladda hem spelen på nytt är ju inga probs för de som är hemma 24/7.
- jaså, the witcher 2 collectors edition är helt fantastisk, men digitala är rent skit. förklara dig?
- att sätta tusentals kronor i händerna på nån annan (ditt fall steam) är idioti.
- webhallen är inte prisvärda, typ dyraste stället kolla upp fakta innan du trollar.
- klart du inte glor på dina brända spel.
- om några år ser jag the witcher o tänker. fan, jag blev sugen o lira lite witcher. stoppa in skivan i datorn o börja spela. steam däremot kanske säger att nä, vi har inte längre spelet i databasen. snopet elr hur?

http://arikia.files.wordpress.com/2009/08/facepalm1.jpg

+1

Inaktiv

Då jag ofta vill ha spel jag är intresserade av på release dagen så blir det alltid köp i butik. Billigare, snabbare, säkrare. Den enda gången jag handlar digitalt är när det är någon rea.

Medlem

"Adapt to digital technology or die" som man sa på Napster tiden. Jag vet inte hur någon här fått för sig att fysiska diskar är billigare än digitala licenser. Detta är inte min erfarenhet, vilket måste bero på att jag utnyttjar fler talet sajter. Steam hade alltid sina problem tidigare- med interface och server problem.

Hur som: "Adapt to digital technology or die" is the message.

12
Skriv svar