Spara ditt PS3-spelande i molnet

Robot
Spara ditt PS3-spelande i molnet

Prenumerera på Playstation Plus för att komma åt dina sparade spelomgångar från valfri PS3:a.

#sony


Medlem
Spara ditt PS3-spelande i molnet
Skrivet av Nisse:

Det går också att spara kopieringsskyddade uppgifter, med förbehållet att de blir oåtkomliga de första 24 timmarna.

Vad skulle det vara för uppgifter? Låter väldigt märkligt när man läser det utan någon vidare förklaring.

/ LordDaimos

Redaktör

Ber om ursäkt, jag skrev en tydligare förklaring men missade att spara den. Fixat nu.


signatur
Medlem

Gah! Fasen, om de bara hade lanserat det två veckor tidigare så hade jag kunnat använda det. Flyttade just till Kina och det här hade ju varit helt perfa för mig. Kunde köpt en PS3a här nere och lirat på. Tur att jag inte skickade hit min PS3 hemifrån iaf. Nu kan man kanske ordna nåt nästa gång man besöker Svea rike.

Medlem

Perfekt, då kan man ta backup på sina saves till molnet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Varför en 24h "ban" på sina egna sparfiler? Låter ju bara dumt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Beskrivningen av PSN plus missade en liten detalj, nämligen att man "får" hela spel att spela hur mycket man vill, den enda begränsningen är att de tas bort när man inte längre betalar för extratjänsten. Stacking förra månaden var t.ex. rätt trevligt och Sonic den här månaden.

Inaktiv

vilka pengaiglar de är...

Redaktör
Skrivet av kaem79:

vilka pengaiglar de är...

Jag tycker det är en rätt schysst deal. Grundläggande funktioner (lira online) är gratis, vill man ha extraprylar betalar man för dem. Själva konsolen är ju sällan vinstgivande den första tiden, så de försöker tjäna en hacka på annat håll. Så länge det är frivilligt ser jag inga problem med det. Jämför med Xbox 360, där man måste betala för att kunna lira online. (Å andra sidan funkar Xbox Live riktigt, riktigt bra.)


signatur
Medlem

Vissa spel får man helt mmmmmmmmmmm psn+.

1
Skriv svar