"Battlefield 3 klarar 256 spelare - men det är inte roligt"

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr är det nog sant, men vi kör på standardsvar "GTFO" så länge de bara ger konsolerna 245 spelare, hoppas det märks i försäljningen. 360 är ändå en större marknad än PC även för detta spel...

skitsnack! var har du hittat den informationen?

Varför inte låta spelarna känna på att lira med 256 spelare från början liksom. Nu kommer många bara riva sitt hår med tanke på att det faktiskt kunde blivit så här. Låt oss avgöra vad som går och vad som inte går!


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Allt beror ju på hur stora banorna är.. tryck in 256 spelare på en "16 karta" så blir det ju KAOS.. Jag tycker iaf det hade varit lagom med 128 spelare och banor med utrymme som i BF1942 och BF2. (:

Medlem
Skrivet av Ish:

Möjligheten borde väl inte kosta dem något? Då kommer ju communityn själv att välja att lägre antal om det är det de vill spela med.

Klart det kommer kosta dem för de måste lägga ner tid på att, inte bara göra banorna dubbelt så stora utan tre gånger så stora och planera fordon och målobjetens nya platser och funktioner osv.

MAG funkade inte som en enorm bana där alla slogs ihop i mitten. Man spelade på olika delar och var uppdelade i 64 pers. Så även om 256 var där så var det ändå inte så många som mötte varandra.

En bana i BF3 av den storleken som är nödvändig för så många spelare hade inte alls varit särskilt kul att springa runt i för det hade tagit för mycket tid.

Medlem

Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart

Medlem
Skrivet av Acarus:

Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart

Om alla banorna byggdes för 256 spelare skulle de nog vara rätt tråkiga med 64 spelare. Lite som att spela 8 på en stor bana i bc2.

Medlem

Spontant låter det ju kul med 256 spelare men som flera redan sagt så måste man ju kunna göra något vettigt för laget också. Med så många spelare så blir det lätt att det man gör inte spelar någon större roll på det stora hela, och det blir ju inte lika kul att spela.

Medlem

Precis, gör större banor då med mer spelare. Hade vart OTROLIGT kul nu med flyg och allt.


signatur

The King is Back

Medlem

Förmodar att de kör med 32, 64 etc för att man kan dela upp grupperna i 4 spelare/grupp.

30 / 4 = 7.5 grupper

60 / 4 = 15 grupper = något lag får fler spelare

32 / 4 = 8 grupper

64 / 4 = 16 grupper

Medlem

64 låter alldeles lagom. Annars måste både banorna bli helt enorma, det skulle förmodligen lagga apa (t.o.m. jämfört med den hiskliga nätkoden i BFBC2) p.g.a. bandbredden som krävs, och spelet skulle helt inte *kännas* som Battlefield då de skulle bli tvungna att designa helt nya spellägen för att det inte ska bli ett supergrötigt clusterfuck med alla spelare på samma ställe.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr är det nog sant, men vi kör på standardsvar "GTFO" så länge de bara ger konsolerna 245 spelare, hoppas det märks i försäljningen. 360 är ändå en större marknad än PC även för detta spel...

skitsnack! var har du hittat den informationen?

Antalet spelare var att jag halkade på tangenterna, medande att bara 24 är ynkligt med tanke på att andra spel som dessutom verkar ha överlägset gameplay (Homfront) klarar mer även på konsol...
vgzcharts?
Total försäljning av spel? intäckter av PC spel de senaste 4 åren?
Ta valfritt multiformatsspel och det har sålt bättre till konsol, även usla PC-portningar som Dragon Age säljer otroligt bra till konsol. Men då köper konsolspelare mindre hårdvara och fler spel, ska man lira på PC kanske man måste pirata för att ha råd?
Ett spels kostnad = istället köpa extra ramminne, vilket val ^^

Inaktiv

32, 64, 128, 256, whatever. För många i vilket fall som helst.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Acarus:

Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart

Håller med Acarus.
Låt onlinespelarna själva utvärdera vad som är kul, och vad man vill spela på.
Det är väl inte för många spelare på "Massively multiplayer online role-playing games"?
För flygplan, helikoptrar och fartyg etc. skulle det ju passa grymt bra.

Med rätt förutsättningar - tex. att kartstorlekarna anpassas i förhållande till antal spelare som servern är inställd på så tror jag det säkert skulle kunna funka bra.
Ett Big War är inte helt fel när man önskar.

Medlem

Kanske skaffa så man kan bestämma själv?

Medlem

64 räcker mer än väl


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Hah, Dålig bortförklaring.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr är det nog sant, men vi kör på standardsvar "GTFO" så länge de bara ger konsolerna 245 spelare, hoppas det märks i försäljningen. 360 är ändå en större marknad än PC även för detta spel...

skitsnack! var har du hittat den informationen?

Antalet spelare var att jag halkade på tangenterna, medande att bara 24 är ynkligt med tanke på att andra spel som dessutom verkar ha överlägset gameplay (Homfront) klarar mer även på konsol...
vgzcharts?
Total försäljning av spel? intäckter av PC spel de senaste 4 åren?
Ta valfritt multiformatsspel och det har sålt bättre till konsol, även usla PC-portningar som Dragon Age säljer otroligt bra till konsol. Men då köper konsolspelare mindre hårdvara och fler spel, ska man lira på PC kanske man måste pirata för att ha råd?
Ett spels kostnad = istället köpa extra ramminne, vilket val ^^

Rent skitsnack!

Medlem

Nöjer mig i år med 64 spelare, men det hade varit kul att prova 128 - kanske en mod kan ändra på det under nästkommande säsong?
256 tror jag inte ger så mycket större nöje, då man inte kommer uppfatta alla de andra (om man då inte väljer en 1800-tals taktik och går skuldra vid skuldra på stormavstånd!)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

64 spelare är det läget jag saknat mest. Men visst vore det kul med någon enstaka karta för ännu fler spelare.

Medlem

Varför säger han till oss att det inte är roligt?
Om spelet klarar 256 spelare så borde väl det vara tillgängligt för spelarna, om det sen är roligare med 64 så kommer vi spela med 64.
För övrigt skulle 256 fungera hur bra som helst om spelupplägget är designat runt det. Krävs riktigt stora banor, och ett kanske mer utvecklat objective system än bara flaggor.
Fast en riktigt stor karta i conquest skulle nog fungera hur bra som helst med 256 spelare.

Jag synar hans uttalande, om spelmotorn klarar 256 spelare så skulle de väl erbjuda åtminståne någon bana för ändamålet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle aldrig funka med 256 spelare. Skulle bli för obalanserat!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför säger han till oss att det inte är roligt?
Om spelet klarar 256 spelare så borde väl det vara tillgängligt för spelarna, om det sen är roligare med 64 så kommer vi spela med 64.
För övrigt skulle 256 fungera hur bra som helst om spelupplägget är designat runt det. Krävs riktigt stora banor, och ett kanske mer utvecklat objective system än bara flaggor.
Fast en riktigt stor karta i conquest skulle nog fungera hur bra som helst med 256 spelare.

Jag synar hans uttalande, om spelmotorn klarar 256 spelare så skulle de väl erbjuda åtminståne någon bana för ändamålet.

Dåliga argument måste jag säga. Sen när styr spelmotorns kapacitet hur spelet är utformat?

Medlem

frågan är snarare är dom villiga att göra mapparna större

Medlem

för er som inte kört modden PR till BF2 så skulle 256 vara det optimala och nej det skulle inte bli kaos. Dock så beror det hela på vilka användare man vänder sig till. arcade spelare som kör bc2 eller de som vill ha simulation. I min mening vore det ju rätt tråkigt att göra ännu ett COD eller BC spel där ingen variation uppstår. Tror folk till slut skulle tröttna men det är ju dessvärre inte simspel som säljer i dagens samhälle. Vilket jag tror beror på att fler och fler personer under åldersgränsen tillåts att spela våldsbenägna spel. Men smaken är ju delad trotts allt...

Medlem

DICE forsätter snacka skit hejja hejja!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Gurra300:

JAHA de kan klara 256 spelare men det är fortfarande 24-32 spelare till konsol -.-

Jag antar att du inte riktigt fattar vad konsolernas hårdvara ligger på jämfört med PC...
Konsoler är gjorda för spel vilker är varför de kan ha hyffsad grafik men prestandan suger som f*n om de inte håller tillbaka.

Skulle snarare tippa på att konsolerna är fast där dem är för att de är just konsoller och designen skiljer sig en del. Dra ihop 64 konsoll spelare på banor i storlek med BF2 banorna och det skulle bara bli banankalas utan några som helst strider och de flesta kids skulle säkert tröttnat ganska fort därav fokuserar de striderna.

Nåja, PC ftw hursom men RO2 blir årets spel te pc inte bf3.

Medlem

Roligaste multiplayer matcherna var på joint operation med över 150 spelare...körde det som en galning ..fast banorna på joint operation är epic stora så klarade av det galant...fast hotzone var det lite kaos..men det var så värt det. sen var matcherna över 12 timmar långa..så var grymt o se solen stiga upp på banan till att det blev nattliga strider...himlen lös upp fint.....mer kaos tack!


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Ge oss makten att själv avgöra detta. Kan väll inte vara så svårt att lägga in en textrutan där man väljer mellan 2-256 spelare när man ska starta sin server.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Som sagt bara att göra större banor så är det inga problem, men det kanske krävs att det är rätt typ av folk som spelar också annars kommer det väl en svärm med 128 st carl gustav från båda håll.

Medlem

Ja vi som minns joint operations vet att det är sjukt episk känsla att vara 150+ spelare och kriga.
Där var iofs mapsen flera km breda/höga med snabba helis och båtar.
Jag spelade endast på 150+ servrar för det var det roligaste, väntade t.om. i kö för att få spela på en sån server.

123
Skriv svar