Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Medlem

Tycker att detta har gått lite snett e inte BFBC en serie och bf 2 och bf 3 en annan som igentligen inte borde förväxlas :S visst visst det e samma skapare men de e ju fortfarande skillnad på spelen. Jag lägger ingen kommentar på ett spel jag inte har testat men man har förväntningar om bf 3 ^^ verkar ju bli kung om man bara kollar på föregångaren bf 2 med de timmarna man har bara nött där.

// CoD blir man fan cp på med deras jävla små banor 0.o döda en snubbe 123 oj där är han igen

Medlem

Efter att ha sett videon från GDC så tycker jag nog att deras kommande spel påminner mer om GRAW än om CoD:MW. Kan även vara så att kritiken riktar sig till Ubisoft som ju också håller på med en uppföljare, även om de nog främst menar MW.

Personligen tror jag att BF 3 kommer sälja väldigt bra men om nästa del av MW görs av IW´s grundare skulle jag inte bli direkt förvånad om det sålde bättre.

Medlem
Skrivet av hidayat:

speciellt när Dice senaste spel har varit bad company 1 o 2 ska man inte prata, för de är två riktiga skitspel, i alla fall om man kollar från en PC-spelares synvinkel

Undrar vad fan du röker där borta Bad company 1 och 2 är fan riktig bra...singelplayer kanske inte är mycket att hurra för men jag kan ju knappast vara ensam med att ha spelat säkert 50-60 timmar multiplayer....

Medlem
Skrivet av Defon:

Undrar vad fan du röker där borta Bad company 1 och 2 är fan riktig bra...singelplayer kanske inte är mycket att hurra för men jag kan ju knappast vara ensam med att ha spelat säkert 50-60 timmar multiplayer....

170h+ här.

Förbannat bra multiplayer, oavsett om man kan ligga ner eller inte.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

>bf1942 64 spelare, plan, tanks, infanteri + mod tools
>bf3 64 spelare, plan, tanks, infanteri - mod tools

>"våra konkurrenter är lata, upprepar bara samma koncept"

not sure if troll / PR stunt or just really retarded

Medlem
Skrivet av Fenring:

>bf1942 64 spelare, plan, tanks, infanteri + mod tools
>bf3 64 spelare, plan, tanks, infanteri - mod tools

>"våra konkurrenter är lata, upprepar bara samma koncept"

not sure if troll / PR stunt or just really retarded

"– Våra konkurrenter börjar bli lata, säger han till The Official Playstation Magazine. De använder samma motor, samma ritning för att att bygga ett spel. "

Vad får du koncept ifrån? Klart att en spelstudio håller sig till en typ av spel så mycket det går - det är det de har kompetens för att göra.

Modern Warfare
World at War
Modern Warfare 2
Black Ops

= samma spel lanserat 4 gånger.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Fenring:

>bf1942 64 spelare, plan, tanks, infanteri + mod tools
>bf3 64 spelare, plan, tanks, infanteri - mod tools

>"våra konkurrenter är lata, upprepar bara samma koncept"

not sure if troll / PR stunt or just really retarded

Om man går efter de spel som respektive utvecklare gjort under sin tid så är Dice knappast lata. De började med Pinball-spelen, släppte sedan Benefactor (som jag tror få känner till), gjorde några bilspel, utvecklade BF serien som övergick till att bli BC, gjorde Mirrors Edge mellan del ett och två av BC och nu tillbaks till BF 3 förutom detta var de med och skapade MP delen i MoH samt BF Heroes och det kommande BF som är gratis. De är i mina ögon allt annat än lata, något jag inte kan säga samma sak om när det kommer till CoD utvecklarna, viket garanterat inte är deras fel utan Activision som inte ger sig förrän de fått ut så mycket pengar det bara går av CoD innan de lägger den på is eller lägger ner den helt.

Dice har gång på gång visat att de är mycket kompetenta utvecklare, ska bli väldigt intressant att se om de kan leverera ännu en gång med BF 3.

Inaktiv

dice har så rätt... fattar inte hur folk kunde köpa de senaste CoD spelen. de är inte dåliga, men de har varit rushade, tomma, dyra, tråkiga spel... jag har redan förbokat CE av BF3 på skiva...

@ hitaya

Fel fel fel!

1. Bc1 släpptes aldrig till pc.

2. Bc2 är en av det bästa shootern på marknaden med GRATIS banpaket, en grym expansion
( Bc2_Vietnam) och en skön community.


signatur

Nothing is like caffein, Drink and get fast
Then your ustoppable

Medlem
Medlem
Skrivet av Dominium:
Skrivet av WaXsMoKe:

Tycker Dice har varit ganska lata själv gentemot PC-spelarna, vi blev lovade BF1943, blev inget. Vi fick en tråkig konsoleportning BFBC2, så att smutskasta andra företag när man inte levererar själv är ganska lamt.

De la ju dock ner BF1943 för att kunna fokusera mer på PC versionen till BF3.

Förstår inte varför folk gnäller på Dice, det mesta de säger om CoD och Activision stämmer ju, men jag antar att flera här inne är CoD fanboys.

Jo så är det ju. CoD har ju många fler spelare därför är risken också större, att det finns fanboys.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Dominium:
Skrivet av WaXsMoKe:

Tycker Dice har varit ganska lata själv gentemot PC-spelarna, vi blev lovade BF1943, blev inget. Vi fick en tråkig konsoleportning BFBC2, så att smutskasta andra företag när man inte levererar själv är ganska lamt.

De la ju dock ner BF1943 för att kunna fokusera mer på PC versionen till BF3.

Förstår inte varför folk gnäller på Dice, det mesta de säger om CoD och Activision stämmer ju, men jag antar att flera här inne är CoD fanboys.

Jo så är det ju. CoD har ju många fler spelare därför är risken också större, att det finns fanboys.

Klart att man gnäller på Dice när dom gnäller på andra. Enligt många så har inte Dice gjort nåt bra sen BF2. Tycker du deras kritik är helt ogrundlig och lustig?

Bara för att CoD är sämre i mångas ögon så betyder väl det inte att DICE kan lata till sig?
Ska man ta det andra företags dåliga exempel och sänka sig efter det?
Näe DICE blir inte BF3 bra så kommer jag för tusan gnälla för att ni lovat ett väldigt bra spel innan.
Har det dåliga aspekter som inte lösts eller t.o.m blivit sämre sen 2an så kommer jag i alla fall helt klart gnälla.

Det jag tycker är kul med cod är just att det är mer casual och mindre PC-passande.
I spel som BF(inte BC) så vill man ha mus och tangentbord för att kunna kolla snabbare i skyn.
I cod så behöver man inte kolla i luften hela tiden utan man hör och har radar som säger när saker är där.
Då menar jag att det passar bättre för konsol. Tror nästan att Activision har gjort så med mening.

Jag gillade gamla BF(inte konsol) och nya CoD(360, mer casual?)

Inaktiv

grafiken kommer inte bli bättre förrän nästa generations konsoller. ..nu är det bara same shit different name

Inaktiv
Skrivet av riktigninja:

grafiken kommer inte bli bättre förrän nästa generations konsoller. ..nu är det bara same shit different name

ja tyvärr, med några få undantag...

Skriv svar