Sony: "3D snart standard"

Medlem

Helt ointressant med 3D för egen del, iaf i dess nuvarande form.

Nyhetsbilden är det dock tummen upp för


signatur

Did you grab my ass?

Inaktiv

Jag får bara ont i ögonen av 3D, håller mig långt borta från allt med 3D stöd då det är en teknologi jag helt enkelt inte vill ha.

Medlem

Nej, 3D får vänta tills det funkar bättre. Tycker mest att det är störigt just nu, kanske pga mitt brytningsfel...

Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Traveller in time:

3D ska INTE vara standard men ett VAL ska finnas.
personligen funkar inte 3d för mig varken på bio eller monitor, så för oss med brytningsfel i ögonen är 3d lika med verkningslöst.

Say what? Jag har brytningsfel men glasögon som korrigerar det (naturligtvis) 3d fungerar utmärkt.

Personer som skelar (vindögda) har dock problem.

Menade bara att brytningsfel ger skeva eller suddiga bilder som du vet. Om hjärnan inte kan tolka färgerna korekt uteblir ju 3d effekten. glasögon hjälper, men 3d brillorna är ju inte designade för detta.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

3D är hemskt!!

Inaktiv

Sony är helt ute och cyklar.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

Är inte alla halvmoderna fps-spel 3d?
En skärm har ju bara 2 dimensioner, men bilden är ju djup i, oavsett om man har 3d brillor eller inte.
Illusion som illusion.

Medlem

3D kan maka min palle. Mitt höger-öga tycker inte jag ska se det, men visst fan är jag kung på att kasta hästsko och triangulera artilleri.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Det kommer väl en ny sorts 3D TV om inte jag minns helt fel som inte kräver särskilt dyra glasögon, inte orsakar huvudvärk på samma nivå och som overall kommer vara mycket bättre än dagens system? När den lanseras eller när det inte krävs glasögon, då kan vi snacka standard.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det kommer väl en ny sorts 3D TV om inte jag minns helt fel som inte kräver särskilt dyra glasögon, inte orsakar huvudvärk på samma nivå och som overall kommer vara mycket bättre än dagens system? När den lanseras eller när det inte krävs glasögon, då kan vi snacka standard.

Standard för dig?

Standard för sony som inte är så bra på att uttrycka sig är säkert cirka 30% av marknaden.
Att alla TV apparater skulle ha 3D inom 2 år har jag lite halvsvårt att se.
Kan bli standard inom 5 år ifall dom lyckas lösa det du säger men många inkl jag själv rånjuter av 3D och vill att alla filmer ska vara i 3D redan nu(inte som i CotT utan som i avatar som lägst)! Spel är dock lite svårare för dom är inte "anpassade" så bra för 3D än.
I vanliga fall, även om det finns väldigt många spel som stödjer det...

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Det kommer väl en ny sorts 3D TV om inte jag minns helt fel som inte kräver särskilt dyra glasögon, inte orsakar huvudvärk på samma nivå och som overall kommer vara mycket bättre än dagens system? När den lanseras eller när det inte krävs glasögon, då kan vi snacka standard.

Det kommer 3D apparater om några år som det inte behövs några glasögon till.
så man tycker synd om dom som köper 3D tv nu. För hur kul är det att sitta med 2000 kronors glasögon, och man råkar tappa dom i golvet, eller sätta sig på dom i fyllan, blir bara till att köpa ett par till för 2000, muchos lattjos.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av Proximately:

Det kommer väl en ny sorts 3D TV om inte jag minns helt fel som inte kräver särskilt dyra glasögon, inte orsakar huvudvärk på samma nivå och som overall kommer vara mycket bättre än dagens system? När den lanseras eller när det inte krävs glasögon, då kan vi snacka standard.

Det kommer 3D apparater om några år som det inte behövs några glasögon till.
så man tycker synd om dom som köper 3D tv nu. För hur kul är det att sitta med 2000 kronors glasögon, och man råkar tappa dom i golvet, eller sätta sig på dom i fyllan, blir bara till att köpa ett par till för 2000, muchos lattjos.

Glasögonen kostar ca 1300.
Är man klantig så går det sönder som allt annat. Har du några coola brillor för 1500+ så kan du lika gärna råka sätta dig på dom.

Jag köpte i alla fall min 3D tv för 16k i mellandagarna.
Fick ett par med tv:n och 2 par extra genom kampanj.
16k för bra 3D och 3 par glasögon tycker inte jag är fy skam.
Dock är pengar relativt som du ser?

Men det är klart att det finns bättre 3D om ett par år men det kallas väl utveckling och ska sony själva med låtsaspengar finansiera det hela?
Skiter folk totalt i 3D så finns risken att tekniken försvinner men verkar inte så just nu.
T.o.m läkare börjar se posetivt på utvecklingen där dom förhoppningsvis snart kommer kunna se kroppsdelar i 3D för bättre förståelse.
Det blir svårare att förstå objekt i 2D.

Några frågetecken?

12
Skriv svar