The Old Republic räds inte WoW

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Serkish:

Detta är så bekant. Lord of the ring online, warhammer online, Rift online och Conan online fast alla fall! Jag önskar dock att Star wars the old republic kommer bli dunder osv. Men man kanske inte ska dra stora slut satser! Jag tycker det är väldigt positiv att det tar sent o mindre buggar osv... Visst man säger när wow kom ut så var det ju massa buggar fast det var den tiden. Konkuransen var inte så stor då. Men nu kan man ju inte släppa buggade spel. Idag vill spekulanter ha bugg fri i början. Därför är det bra att Bioware ta sin tid. Dessutom är dem inte så arrogant som blizzard är näsan upp i luften haha. Fast i ett viss mån har det rätt o vara det.

Hoppas den blir dunder! Dock så väntar jag på denna bra spel! Jag tror den kommer bli faktiskt bra, sen hur bra vet man ej men bra kommer den bli! Man ska inte ha för stora förväntningar utan njuta av spelen.

Bara jag som hade problem att läsa ibland och garvade lite på kuppen?

Vadå? Alla vill väl dra stora satser på slutet?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Aldrig nån som kommer göra nytt "WoW" Det går bara inte.....

Men hoppas på ett bra MMO spel som skiljer sig från WoW-liknande spel till nått eget.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av snurrfint:

Så de tror att de ska döda WoW genom att låta folk prata med datorstyrda spelare. Intressant. Jag hade nog kört på mer action istället. Hur många är det egentligen som spelar ett spel för storyns skull.

game play > story

Detta är en lag, finns inget spel i världen som räddas av en bra story. I de flesta bra spelen kan man skippa storyn helt eller delvis utan att spelupplevelsen förstörs.

Ingen läser till exempel questen i WoW. Quest-rutan klickas bort fortast möjligt. Oftast så kommer man på efter en quest är klar och nästa tar vid vad den förra gick ut på. "JAHA, det va därför som han ville att jag skulle samla dessa getklövarna."

Vill man ha en bra story. Då tittar man väl för i helvete på en film.

Kan inte riktigt hålla med här, jag spelar spel för storyns skull, jag ser det som en berättelse mer än ett spel. Sedan är ju roligt gameplay också välkomnande. Men jag tror inte att jag kunnat spela wow eller något av blizzards spel om det inte vore för storyn.

Du säger ju själv att du inte ser spelet som ett spel. Då tycker jag inte att vi pratar om samma sak. Ett spel är ett spel. En berättelse är en berättelse. Det kommer alltid finnas de som bara kan spela ett spel som har en bra story, men de tillhör en minoritet.

Ett datorspel går ut på att lösa ett problem eller uppnå ett mål på ett underhållande sätt. I en berättelse så gör du inte själv något handgripligen.

Exempel på spel som går att spela utan story.

Mario Galaxy
Starcraft 2
Dota
Counter-Strike
World of Warcraft
Quake 3

Ganska populära spel tycker jag.

Jag gillar inte att jämföra spel med porr, men jag gör det ändå.
En porrfilm skulle kunna ha en väldigt bra story som engagerar och så vidare, men i slutändan är det ju inte det som kunden bryr sig om. En bra berättelse kan bara höja upplevelsen. Samma sak med spel.

Inaktiv
Skrivet av snurrfint:

Jag gillar inte att jämföra spel med porr, men jag gör det ändå.
En porrfilm skulle kunna ha en väldigt bra story som engagerar och så vidare, men i slutändan är det ju inte det som kunden bryr sig om. En bra berättelse kan bara höja upplevelsen. Samma sak med spel.

Grym jämförelse!

...och så sant!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Inget MMO än så länge har lyckats få in någon engagerande story. Har mest spelat WoW... Men kände aldrig något som helst intresse för storyn i någon av WoW expansionerna, dom har varit för torra och tråkiga, helt ointressanta då dom presenteras på ett så dåligt sätt. Om dom faktiskt fick spelaren att känna sig som en del av storyn så kanske det hade varit annorlunda, men där misslyckas alla MMO än så länge.

12
Skriv svar