Dragon Age II trippelpopulärt

Robot
Dragon Age II trippelpopulärt

Trots en del kritik från spelarna dominerar EA:s drakdräpare den svenska spelförsäljningen.

#dragon-age-ii, #total-war-shogun-2, #new-super-mario-bros, #nintendo


Medlem
Dragon Age II trippelpopulärt

vilket skitspel DA2 är dom återanvänder inte miljöerna 1 , 2 ggr utan minst 10 ggr... storyn är helt ok...item systemet är vääääldigt tråkigt.... bioware sjönk ganska radikalt i mina ögon efter detta


signatur

Godspeed

Medlem

DA2 är det första spelet jag ångra att jag köpte blev så jävla lurad av filmerna och för att jag älskade ettan. Skulle lämna tillbaka det idag om jag kunde. Det här är ett typiskt spel man borde bara ladda hem o spara sina pengar tycker jag i alla fall.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Jag är också väldigt besviken på Dragon Age 2. Har stött på flera uppdrag där grottor är identiska med varandra...vad tänkte Bioware på?! Vartenda planka, vartenda tunna och vrå är detsamma!

Inaktiv

DA2 har endast höga försäljnings siffror pga sitt namn, inget annat. Hade folk på förhand vetat vilket hafsverk spelet egentligen var hade nog siffrorna sett väldigt annorlunda ut.

Medlem

Som vanligt, ett casualspel toppar listan


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag är också väldigt besviken på Dragon Age 2. Har stött på flera uppdrag där grottor är identiska med varandra...vad tänkte Bioware på?! Vartenda planka, vartenda tunna och vrå är detsamma!

Ja hahah, man gör uppdrag i en gruva, sen används den miljön till källare och allt. Vem fan har en hel gruva i sin källare ? o.O

de e ju bara heldumt


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ungefär samma kritik som alla andra har, dock spelar jag mest för storyn och den är helt okej.

Gillar nya combatsystemet men saknar ibland känslan av DA1.
Gillar inte hur jag har så lite frihet att bestämma vad mina companions har för armor.
Gillar verkligen inte hur det fanns 2 dlc så långt i förväg att det var mer av en muta att antingen förbeställa i god tid för att få dom gratis eller att behöva köpa dom efteråt för en extra hundring eller två.
Skulle gärna vilja ha mer item variation eller åtminstone mindre likhet visuellt mellan dom. Gärna också inte att två olika grottor eller liknande har helt identisk geografi förutom att dom kanske stängt av en väg eller två med cement...

Jag skulle ge spelet 3/5... Jag har kul med det.. men det är en besvikelse på flera områden hursomhelst och även om ME2 var en förbättring för mig från det första spelet.. this was not.

Om dom släppte en expansion där dom tagit till sig kritiken och lovar mer variation geografiskt och texturmässigt, plus att dom tar bort restrictions på vad för items jag kan sätta på mina companions och behåller combatsystemet... plus finputsar en o annan sak jag inte kan komma ihåg just nu, så skulle jag nog köpa det dock.

Medlem

Känner att DA2 inte har nån antagonsit/huvudfiende, det som bioware alltid är bra på att göra en lagom bra fiende, men nu har man ingen fiende och nästan tappat lusten att spela DA2, själv diggar jag alla nästan alla Bioware spel, men det känns som om 2an är något ofärdig iaf när det gäller storyn.

Medlem

Förståligt, DA2 är helt fenomenalt.

Medlem

Kul att PC-versionen säljer bättre är kosoll!

Är försäljning via Steam inräknat i statistiken?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Orbs:

Kul att PC-versionen säljer bättre är kosoll!

Är försäljning via Steam inräknat i statistiken?

Nej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skitspel. Tror nästan att spelet hamnade på första plats bara för att alla som köpte spelet hade förbokat. lolz.

Medlem

Konstigt att så många köpte DA2 ändå. Gör inte folk någon form av undersökning ifall spelet är bra t.ex läser på forum eller prövar demo?

Medlem

Jag får min pc version på söndag Dystert att se Black Ops på den här listan...så högt upp också


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ett av de sämsta köp jag gjort någonsin. Skandal att FZ ger den en 4/5. Bioware borde ha gjort en DLC till DA av storyn istället.

Mycket besviken på Bioware. hoppas bara inte ME3 blir av samma verkningslösa kaliber.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Konstigt att så många köpte DA2 ändå. Gör inte folk någon form av undersökning ifall spelet är bra t.ex läser på forum eller prövar demo?

För mig var det ett givet köp från början. Men efter att ha läst på diverse forum, bla här på FZ så ångrade jag mig.

Medlem

det märks verkligen att EA har pushat Bioware för att så snabbt som möjligt få ut en uppföljare. det hela känns som ett haffsverk. hade mycket högre förväntningar i och med att mass effect 2 var en sån jävla improvement över 1'an.
all död åt ea som inte ger bioware den tid dom behöver för att utöva sitt artisteri och släppa en välpolerad produkt.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Konstigt att så många köpte DA2 ändå. Gör inte folk någon form av undersökning ifall spelet är bra t.ex läser på forum eller prövar demo?

Klart vi gjorde, givet köp till 360, inget köp till Pc

Medlem
Skrivet av Nirth:

Konstigt att så många köpte DA2 ändå. Gör inte folk någon form av undersökning ifall spelet är bra t.ex läser på forum eller prövar demo?

Klart man gjorde en undersökning av spelet och kollade alla recensioner man hittade och alla forum etc....men sen skiter jag i vad alla andra säger för jag vill bilda en EGEN uppfattning av spel, tyckte DA2 var helt okej, duger att ha som tidsfördriv innan Witcher 2 kommer.

Medlem

Jag älskar det! sen får folk tycka vad dem vill men återanvända miljöer kan man leva med.

Medlem

Det är lite tråkigt att det skulle bli såhär med DA2. Jag hade själv enorma förväntningar på det efter Origins. Men tyvärr blir man lite enögd i detta sammanhang. Jag läste själv mycket info och previews innan, det hindrade dock mig inte att köpa det i alla fall. På något lustigt sett så har man alltid tanken "det är nog inte så dåligt som folk säger, det kan det inte vara efter ett spel som Origins"...

Nu sitter jag här, springer fram och tillbaka i Kirkwall, har ingen känsla av att jag är delaktig i spelet för fem öre, bara en massa måsten, men ändå en tvingande känsla att spela igenom skiten och hoppas på att det någonstans ska finnas något kul eller gripande så man kan säga att "de 500 spänn jag spenderade inte var bortkastade".

Det tror jag tyvärr inte kommer att ske

Medlem

Reklam, reklam, reklam handlar det ju om
Man ser reklam för Dragon Age II på tv, i reklambladen för elektronik kedjorna och på sidor som FZ och liknande, tror det e därför det säljer så bra för personligen tror jag att majoriteten som köper spelet inte har spelat ettan

Lite kul med New Super Mario Bros förrsten, köpte det till min 5 åriga systerson i januari när jag bodde hos dem ett och slutade med att jag satt å spelade det varje kväll efter han gått å lagt sig ^^

Medlem
Skrivet av Omin:

Det är lite tråkigt att det skulle bli såhär med DA2. Jag hade själv enorma förväntningar på det efter Origins. Men tyvärr blir man lite enögd i detta sammanhang. Jag läste själv mycket info och previews innan, det hindrade dock mig inte att köpa det i alla fall. På något lustigt sett så har man alltid tanken "det är nog inte så dåligt som folk säger, det kan det inte vara efter ett spel som Origins"...

Nu sitter jag här, springer fram och tillbaka i Kirkwall, har ingen känsla av att jag är delaktig i spelet för fem öre, bara en massa måsten, men ändå en tvingande känsla att spela igenom skiten och hoppas på att det någonstans ska finnas något kul eller gripande så man kan säga att "de 500 spänn jag spenderade inte var bortkastade".

Det tror jag tyvärr inte kommer att ske

Jag fann en hel del som var gripande och gjorde mig flyförbannad på vissa fiender och karaktärer. Säger inte att du kommer att reagera likadant, men förhoppningsvis

Synd bara att det inte finns någon egentlig röd tråd genom spelet.. I origins var det så mycket "enklare" story.

Medlem

Tror många PC-spelare känner sig lurade efter att ha köpt spelet och att det är mestadels konsollspelare som försvara eländet.

Medlem

Jag tyckte om det för storyn. Märker att en del har lite problem med bristen på en "röd tråd". Den är inte lika tjock och tydlig, eller ens av samma material som folk är vana vid, men den finns där.

Själv tycker jag att detta, historien om Hawke, hans kompanjoner, men framförallt, om Kirkwall, är bland det absolut bästa Bioware har gjort/skrivit. Ingen "Tolkienaktig" ondska som vill förgöra/ta över världen (är glad över lite omväxling från ut tjatade klyschor) . Istället har vi fått en värld med politiska intriger och religiösa tvister av en typ som mer får tankarna att röra sig till moderna fantasy författare såsom Steven Erikson, George.R.R.Martin och Joe Abercrombie (Sådana författare som jag sträckläser när de släpper nya böcker. Inte så konstigt att jag gillade storyn i DA2).

Striderna var dock förbannat repetitiva, och halvägs igenom fick jag nog och sänkte från Hard till Normal för att det skulle gå snabbare. När sista striden avslutades hade den varit ner på Casual i några timmar. Inte egentligen tråkiga, men känslan av att det var samma strid gång på gång infann sig inte när jag spelade Origins. Något måste göras för att införa lite variation.

DA2 får en stark trea utav mig (stirra er inte blinda på stark, det är fortfarande "bara" en trea).

Edit: spelat på PC, klockade in på hela 37 timmar

Medlem
Skrivet av pezit:

Tror många PC-spelare känner sig lurade efter att ha köpt spelet och att det är mestadels konsollspelare som försvara eländet.

Det omvända gällde ju för Dragon Age: Origins så nu är det väl bara rättvist?
Speciellt då det finns ett större antal aktiva spelare som var intresserade av titlen på konsol, offra några för att rädda många etc.

Medlem

Ångrar köpet! riktigt jävla besviken

Medlem

"New Super Mario Bros ligger inte etta på Nintendo DS-listan. Ett tecken på att landets alla DS-ägare nöjer sig med att äga typ tre exemplar var av det snart fem år gamla spelet?"

Vad menas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker DA2 är grymt bra, mycket bättre än 1an.
Återanvändandet av miljöerna kanske är lite tråkigt. Men riktigt skönt itemsystem, särskilt att man slipper bry sig om sitt partys rustning osv. Det tröttnade jag rejält på i 1an, var ju tvungen att gå igenom ett tjugotal olika grejer varje gång man ville uppdatera sin eq.
Gillar även levelsystemet och att varje karaktär har ett personligt skilltree.
Länge sen jag fastnat för ett spel så som jag gjort med detta.

Så jag förstår inte vad alla gnäller på

12
Skriv svar