Volitions knasiga inställning till pc-pirater

Robot
Volitions knasiga inställning till pc-pirater

"Först behöver vi göra ett spel värt att stjäla innan vi oroar oss över hur vi stoppar dem", säger Volition-chefen om pc-piraterna.

#volition


Medlem
Volitions knasiga inställning till pc-pirater

tufft

Medlem

Om dom inte är värd att pirata så är dom knappast värd att köpa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är väll inte konstigare än att det låter dumt att betala för försäkring för skräp man inte är rädd om?

Medlem

Mannen har helt klart en poäng.

Medlem
Medlem

Okej...nu har jag läst artikeln flera gånger utan att hitta något knasigt med Volitions uttalande angående piratkopiering av spel.
Tycker snarare det är en väldigt sund inställning som fler utvecklare och utgivare borde ha.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Big balls, fill halls...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget konstigt med det, jag tycker detta är bra tänk. Om man har skapat ett spel som inte är värt att ladda ner så är det fan inte värt att köpa!. Jag laddar alltid ner spel som jag är skeptisk mot, innan jag köper dem. Detta är på grund utav att många utvecklare lovar mer än dom kan ge. Om spelutvecklare vill få bukt med piratkopiering så borde man åtminstone få ett smakprov av spelet, genom en demo eller liknande. På så vis slipper dom gnälla över att folk laddar ner deras skit.

Medlem

8Ex9a1bU7Z


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.

Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.

Medlem

Bra att det är vackert till pc men jag köper! det till ps3.

Medlem

Så sant som det är sagt!

Alla spelen har varit ganska OK, och företaget kör inte med några som helst divalater, så kanske stödjer folk det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror tyvärr han har helt fel, är spelet bra på PC kommer folk att se än större anledning att pirata det på Pc än att ex. köpa det på konsol. Nå, tror de att det lönar sig att göra en bra PC version så hoppas jag de har rätt, men om man ser till övriga försök så brukar det ju inte lyckas, snarast så att konsolportarna säljer minst lika bra men kostar 1/10 att utveckla...
Pirater piratar i alla fall, och hederliga köpare köper i alla fall, spelar ingen större roll...

Medlem

Belöna och ta hand om sina kunder, så svårt ska det väl inte vara? O_o
Jag piratkopierar för att testa spelet. Är spelet faktiskt bra, då köper jag det eventuellt. Är spelet småbra till en början, men blir fort tråkigt(som många spel blir enligt mig) så skiter jag i att köpa det, för varför ska jag lägga 300~400 på ett spel jag inte vill spela? Dvs, jag spelar inte ens vidare på piratkopian.

Fåtal titlar jag inte gör detta med, som Battlefield, Elder Scrolls eller något utav Valve eller Blizzard(förrutom SC2 som jag först piratkopierade då jag var skeptisk efter allt med WoW). Köpte SC2 trots att jag klarade av hela kampanjen på piratkopian. (Detsamma gäller Bioware och Mass Effect serien. Dragon Age piratkopierar jag inte men tankar från en polares konto och spelar i offline-läget. Känns bara bättre på det viset)

Nu talar jag för mig själv förstås.

Medlem

Tricket är väl snarare att göra ett spel som är på "andra sidan" av att inte vara värt att pirata - dvs, så bra att man vill köpa det för att visa sitt stöd för studion bakom det - inte för att mata EA's röv.

Tanka, testa, köp ifall spelet uppskattas. Enkel logik.

Medlem

Vadå knasiga? Dom säger ju bara i princip att bra spel säljer alltid och att dom inte orkar svara på frågan för huvudsaken är att dom har ett schysst spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

själv jobbar jag i en spel butik och jag vet med säkerhet att vi säljer 90% wii,360,ps3 och 10% W.o.W Prepaid card tyvär är spel på väg nerför, konsoll börjar ta över och så är det bara.

Medlem
Skrivet av jonnycrow:

själv jobbar jag i en spel butik och jag vet med säkerhet att vi säljer 90% wii,360,ps3 och 10% W.o.W Prepaid card tyvär är spel på väg nerför, konsoll börjar ta över och så är det bara.

Visst har du nog rätt i det, dock ska tilläggas att det säljs mer digitala vers. av spel till pc i jämförelse mot konsoller. Var bra länge sen jag köpte ett spel med box och cd skiva.

Medlem

Jag kunde inte hitta något knasigt i Volitions inställning.

Medlem

Snälla FZ för helvete, SLUTA lägga reklam som tar över hela jävla webbläsaren, Dragon Age!!!!!!!

Medlem

Jag fattar fan inte "pirater" om ni tycker att spelet är bra KÖP DET!!!
Stöd skaparna så att uppföljare kommer!!!!

Medlem

Älskade 2an och ser fram mot 3an skiter i om spelet är snyggare för mig så handla Saints Row om game play, och dom knäcker Rockstar som har tappat helt greppet om spel genre de startat. Som tappat bort sig helt i grafik fällan 1080i ,snygga reflektioner och bajs långa video sekvenser trist och ointressant karaktär som man slaviskt ska följa med nån sorts wow faktor, för Niko och Rockstar e ju så coola.
Tyckte om GTA serien upp till Vice City, San Andreas var också ok men efter det har de bara levererat tristess.
GTA 4 och dess expansioner vara alla besvikelser i min mening, sen lyckades de med Red Dead men det är ioförsig ett nytt spel utanför, och inte en uppföljare.
Va Jag vill Komma till är att Jag tror på Violation Studios och Saints Row Serien och ser fram mot att få spela det på 360'n i tv soffan. peace out!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Mjauv:

Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.

Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.

Det lär ju inte påverka försäljningen överhuvudtaget! Om folk som tankar spel innan de släppts vanligen och nu inte kan det så tror jag ju absolut inte de går och köper spelet istället :S
Ett piratat spel är ingen förlust! Snarare en potentiell kund.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Onödigt dum artikel text, vad han säger är väldigt sunt och texten borde ändras.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Mjauv:

Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.

Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.

Det lär ju inte påverka försäljningen överhuvudtaget! Om folk som tankar spel innan de släppts vanligen och nu inte kan det så tror jag ju absolut inte de går och köper spelet istället :S
Ett piratat spel är ingen förlust! Snarare en potentiell kund.

Precis så tänker jag också!

Medlem

Saints row 2 var just det, inte värt att stjäla. Fan vilken nit man åkte på.

12
Skriv svar