Volitions knasiga inställning till pc-pirater
Okej...nu har jag läst artikeln flera gånger utan att hitta något knasigt med Volitions uttalande angående piratkopiering av spel.
Tycker snarare det är en väldigt sund inställning som fler utvecklare och utgivare borde ha.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Saints row 2 pc var ju bara ett skämt,,
Inget konstigt med det, jag tycker detta är bra tänk. Om man har skapat ett spel som inte är värt att ladda ner så är det fan inte värt att köpa!. Jag laddar alltid ner spel som jag är skeptisk mot, innan jag köper dem. Detta är på grund utav att många utvecklare lovar mer än dom kan ge. Om spelutvecklare vill få bukt med piratkopiering så borde man åtminstone få ett smakprov av spelet, genom en demo eller liknande. På så vis slipper dom gnälla över att folk laddar ner deras skit.
Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.
Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.
Alla spelen har varit ganska OK, och företaget kör inte med några som helst divalater, så kanske stödjer folk det?
Tror tyvärr han har helt fel, är spelet bra på PC kommer folk att se än större anledning att pirata det på Pc än att ex. köpa det på konsol. Nå, tror de att det lönar sig att göra en bra PC version så hoppas jag de har rätt, men om man ser till övriga försök så brukar det ju inte lyckas, snarast så att konsolportarna säljer minst lika bra men kostar 1/10 att utveckla...
Pirater piratar i alla fall, och hederliga köpare köper i alla fall, spelar ingen större roll...
Belöna och ta hand om sina kunder, så svårt ska det väl inte vara? O_o
Jag piratkopierar för att testa spelet. Är spelet faktiskt bra, då köper jag det eventuellt. Är spelet småbra till en början, men blir fort tråkigt(som många spel blir enligt mig) så skiter jag i att köpa det, för varför ska jag lägga 300~400 på ett spel jag inte vill spela? Dvs, jag spelar inte ens vidare på piratkopian.
Fåtal titlar jag inte gör detta med, som Battlefield, Elder Scrolls eller något utav Valve eller Blizzard(förrutom SC2 som jag först piratkopierade då jag var skeptisk efter allt med WoW). Köpte SC2 trots att jag klarade av hela kampanjen på piratkopian. (Detsamma gäller Bioware och Mass Effect serien. Dragon Age piratkopierar jag inte men tankar från en polares konto och spelar i offline-läget. Känns bara bättre på det viset)
Nu talar jag för mig själv förstås.
själv jobbar jag i en spel butik och jag vet med säkerhet att vi säljer 90% wii,360,ps3 och 10% W.o.W Prepaid card tyvär är spel på väg nerför, konsoll börjar ta över och så är det bara.
Visst har du nog rätt i det, dock ska tilläggas att det säljs mer digitala vers. av spel till pc i jämförelse mot konsoller. Var bra länge sen jag köpte ett spel med box och cd skiva.
Älskade 2an och ser fram mot 3an skiter i om spelet är snyggare för mig så handla Saints Row om game play, och dom knäcker Rockstar som har tappat helt greppet om spel genre de startat. Som tappat bort sig helt i grafik fällan 1080i ,snygga reflektioner och bajs långa video sekvenser trist och ointressant karaktär som man slaviskt ska följa med nån sorts wow faktor, för Niko och Rockstar e ju så coola.
Tyckte om GTA serien upp till Vice City, San Andreas var också ok men efter det har de bara levererat tristess.
GTA 4 och dess expansioner vara alla besvikelser i min mening, sen lyckades de med Red Dead men det är ioförsig ett nytt spel utanför, och inte en uppföljare.
Va Jag vill Komma till är att Jag tror på Violation Studios och Saints Row Serien och ser fram mot att få spela det på 360'n i tv soffan. peace out!
Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.
Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.
Det lär ju inte påverka försäljningen överhuvudtaget! Om folk som tankar spel innan de släppts vanligen och nu inte kan det så tror jag ju absolut inte de går och köper spelet istället :S
Ett piratat spel är ingen förlust! Snarare en potentiell kund.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Skippa online-aktiveringen på DRM-skyddet så har du en hängiven konsument right here buddy.
Onlineaktivering är dock ett väldigt effektivt skydd mot pirater. Annars blir det som förut när spel "piratades" veckor innan release (då de måste vara klara runt en månad innan pga tryck/distribution). Nu kan de inte knäcka det förrän releasedagen, vilket kan vara rätt viktigt för day 1 försäljning. Det finns undantag förstås, med läckta oskyddade spel.
Det lär ju inte påverka försäljningen överhuvudtaget! Om folk som tankar spel innan de släppts vanligen och nu inte kan det så tror jag ju absolut inte de går och köper spelet istället :S
Ett piratat spel är ingen förlust! Snarare en potentiell kund.
Precis så tänker jag också!