Fiv5 – Heavy Rain-skaparens nya?

Robot
Fiv5 – Heavy Rain-skaparens nya?

David Cages nästa spel kan heta Fiv5, hintar nya uppgifter om.

#heavy-rain, #quantic-dream


Medlem
Fiv5 – Heavy Rain-skaparens nya?

Okej kul då. Hoppas det blir några riktigt bra titlar nu var inte överförtjust i Heavy rain tyvärr men vet att stort sett alla andra var det.

Medlem

Jag klarade av heavy rain i helgen, riktigt bra spel!

Medlem

Heavy Rain var riktigt bra spel! Jag hoppas verkligen deras nya spel blir minst lika bra och bättre

Medlem
Skrivet av xector:

Heavy Rain var riktigt bra spel! Jag hoppas verkligen deras nya spel blir minst lika bra och bättre

+1!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tyckte också Heavy Rain var bra. Jag kan till viss del förstå en del av kritiken det fick, och det finns saker jag önskar att spelet gjort bättre.

Men! I en värld som översköljs av FPS som är utsmetade från resterna i Call of Duty-bunken, eller där Blizzard får strålande kritik för att de gjort en ny version av samma spel som de gjorde för 12 år sen, så tyckte jag ändå att Heavy Rain var uppfriskande. Någon vågade göra nåt relativt nytt! Sen att David Cage uppenbarligen är pretentiös i överkant och tycks lida av en uppblåst tro på sig själv och sin betydelse är en helt annan sak, och ska inte svärta ner hans insats.

Hoppas han fortsätter på sin säregna väg, och skapar spel och upplevelser som bryter ny mark och river murar. Sen kanske andra vågar följa efter, och ge oss mer raffinerade varianter. Men nån måste börja.

Medlem

Jag hoppas bara de byter namn innan release.

Medlem

Hmm intressant. Ska bli kul att se vad de har för sig! Jag tokdiggade verkligen Farenheit och Heavy Rain var också ett riktigt bra spel.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Tyckte också Heavy Rain var bra. Jag kan till viss del förstå en del av kritiken det fick, och det finns saker jag önskar att spelet gjort bättre.

Men! I en värld som översköljs av FPS som är utsmetade från resterna i Call of Duty-bunken, eller där Blizzard får strålande kritik för att de gjort en ny version av samma spel som de gjorde för 12 år sen, så tyckte jag ändå att Heavy Rain var uppfriskande. Någon vågade göra nåt relativt nytt! Sen att David Cage uppenbarligen är pretentiös i överkant och tycks lida av en uppblåst tro på sig själv och sin betydelse är en helt annan sak, och ska inte svärta ner hans insats.

Hoppas han fortsätter på sin säregna väg, och skapar spel och upplevelser som bryter ny mark och river murar. Sen kanske andra vågar följa efter, och ge oss mer raffinerade varianter. Men nån måste börja.

Kan hålla med dig i dom två sista styckena. Åntligen någon som gör nåt nytt! för spelvärlden som du säger har ju fått lite för många FPS.

"Fiv5" - ännu en kryptisk titel på ett spel som ska föreställa en film...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem
1
Skriv svar