Xbox 360 mot Playstation 3 i Crysis 2

Robot
Xbox 360 mot Playstation 3 i Crysis 2

Crysis har länge agerat grafisk måttstock så vilken konsol är det snyggast på?

#crysis, #crysis-2


Inaktiv
Xbox 360 mot Playstation 3 i Crysis 2

Egentligen inget att diskutera, det ser lika snyggt på båda.

Medlem

Kan inte se någon direkt skillnad!

Medlem

Kan vara inbillning men tyckte X360 hade skarpare texturer i början när man skulle nicka på skallen osv. vilket vart svårare att se när själva gameplay kom igång.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag ser heller ingen skillnad. Nu kan vi lägga ner den disskussionen iallafall.

Medlem

En aning bättre på PS3 otroligt nog

MFZ
Medlem

en mer intressant fråga är vilken som har högst & mest stabil fps.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Håller med föregående talare, en aning snyggare på ps3

Medlem

Såg lika bra ut..

Medlem

Hmm, kan inte säga att någon är sämre eller bättre än den andra.
Om man tittar noga så gör sig vissa effekter bättre på båda maskinerna. Någon är bättre på det ena än vad den andra är.

Blir ett oavgjort för min del hehe.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

aw, trodde nästan att vi äntligen skulle få se crossplatform matcher när jag läste rubriken
Vet att det aldrig kommer hända men hoppas kan man ju^

Medlem

Mindre skarpa texturer till PS3...känns lite som att det ligger ett suddigt filter över allt :/

Medlem
Skrivet av nicbex:

Mindre skarpa texturer till PS3...känns lite som att det ligger ett suddigt filter över allt :/

Kan det inte vara att fokus/perspektiv och sånt är annurlunda gjort på PS3an. Tycker det ser ut som om depth of field arbetar annurlunda där. Fokus faller på ett annat sett. (?)


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Ser ingen skillnad.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ljuseffekterna är som vanligt snyggare på xbo360.

Men den största grejen är att PS3 controller suger om man inte har lika små händer som en 3åring.

Medlem

Det enda som skiljde dom åt var kontrasten, som vanligt.

Medlem

Känns lite som att xbox360 är överskarpt, personerna i början känns riktigt dit klippta om man tänker på hur det ser ut för ps3an,... lite som att slå på AA eller köra utan..

Skrivet av lang:

Ljuseffekterna är som vanligt snyggare på xbo360.

Men den största grejen är att PS3 controller suger om man inte har lika små händer som en 3åring.

Tycker du har helt fel syn på kontrollen och det finns nog en anledning till varför kontrollen från ps1 till ps3 har ändrats väldigt lite..

Jag har stora händer med 360 kontrollen känns som den är gjort för en fet amerikan..

Inaktiv

Spelar ändå ingen roll , det är ändå ett katastrofalt dåligt lir.


signatur

War never changes.

Medlem

Båda ser lika bra ut, men PC är bäst

rav
Medlem

Ska FZ börja med dessa jämförelser nu också?
Gametrailers håller på med samma sak sedan en lång tid tillbaka. Gillar det inte.

Medlem

Båda ser ju förjäkliga ut jämfört med hur jag har det på datorn iaf! men jag håller med om att 360 versionen såg lite vassare ut.

Medlem

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Medlem

Dom ser lika bra ut i mina ögon. Ena är bättre på ditt och andra på datt.
Så slutfrågan blir... Vilken maskin låter högst resp minst? XD

Medlem
Skrivet av rav.:

Ska FZ börja med dessa jämförelser nu också?
Gametrailers håller på med samma sak sedan en lång tid tillbaka. Gillar det inte.

Det är väl bra att dom gör det imao. Om du är en person som äger båda manniskerna av någon anledning så kan det ju alltid vara trevligt att få en jämförelse för att på så sett få ut så mycket som möjligt.

Tråkigt om man köper ett spel till ena maskinen så upptäcker man hos polaren eller nått att det ser ju fan bättre ut på hans maskin.

Det dom gör är väl bara till hjälp för oss konsumenter.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av lang:

Ljuseffekterna är som vanligt snyggare på xbo360.

Men den största grejen är att PS3 controller suger om man inte har lika små händer som en 3åring.

+1

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Snyggare än på PC iaf.

Medlem

Fan kan de inte lägga up en till yta som visar maxad på pc, ska man jämföra då ska det göra ordentligt!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

360-versionen såg krispigare ut, men det är väl ingen nyhet att PS3:an tyvärr dras med lite sämre multi-titlar?

Medlem

det ända man ser är att ljussättningen på ps3:an och några ytterst få detaljer är bättre men inget mer så tycker inte att det uttalandet från crytek om att ps3 version skulle mycke mär detaljrik och att ljusättningen skulle va bättre på ps3:an riktigt städe nä skärning dom får göra det innan dom säger det tycker jag eftersom ps3:an har mer potensial än 460:in.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av rav.:

Ska FZ börja med dessa jämförelser nu också?
Gametrailers håller på med samma sak sedan en lång tid tillbaka. Gillar det inte.

Det är väl bra att dom gör det imao. Om du är en person som äger båda manniskerna av någon anledning så kan det ju alltid vara trevligt att få en jämförelse för att på så sett få ut så mycket som möjligt.

Tråkigt om man köper ett spel till ena maskinen så upptäcker man hos polaren eller nått att det ser ju fan bättre ut på hans maskin.

Det dom gör är väl bara till hjälp för oss konsumenter.

´
+1

12
Skriv svar