Resident Evil 4 & Code Veronica blir högupplösta

Robot
Resident Evil 4 & Code Veronica blir högupplösta

Återupptäck två gamla Resident Evil-klassiker i HD-tappning i höst.

#resident-evil-4, #resident-evil-code-veronica


Medlem
Resident Evil 4 & Code Veronica blir högupplösta

GAAAAAAH!

Ge mig en HD version av Resident Evil 1 och 2 istället! Med förbättrad grafik! Som t ex Resident Evil remaken till Gamecuben!

Ge mig det till min PS3a!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Härligt! Känns dock drygt att köpa om spelen då man redan äger dem till Cuben
Hoppas på bra pris!

Medlem
Skrivet av Remus:

GAAAAAAH!

Ge mig en HD version av Resident Evil 1 och 2 istället! Med förbättrad grafik! Som t ex Resident Evil remaken till Gamecuben!

Ge mig det till min PS3a!

+1

Medlem
Skrivet av Remus:

GAAAAAAH!

Ge mig en HD version av Resident Evil 1 och 2 istället! Med förbättrad grafik! Som t ex Resident Evil remaken till Gamecuben!

Ge mig det till min PS3a!

Då lär du bli mycket nöjd med Code Veronica så länge de inte förstör spelet och gör om det till en Third person shotter som 4&5 i serien.

Code Veronica var en av de bästa i serien faktist! Dock inte många som spelat det. Äger själv både PS2 och Dreamcast versionen

Medlem

Äger Resident Evil 4 på Gamecube och Wii, Code Veronica på Dreamcast och Gamecube.

De bilder som hittils visats från PS360 versionerna av spelen gör mig besviken, först och främst har man totalfabricerat hur icke HD versionerna ser ut (de ser INTE sådär dåliga ut som Capcom påstår), och för det andra imponerar inte HD versionerna speciellt mycket, Wii versionern körandes genom Dolghin emulatorn ger mycket bättre resultat rent kvalitetmässigt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Remus:

GAAAAAAH!

Ge mig en HD version av Resident Evil 1 och 2 istället! Med förbättrad grafik! Som t ex Resident Evil remaken till Gamecuben!

Ge mig det till min PS3a!

Då lär du bli mycket nöjd med Code Veronica så länge de inte förstör spelet och gör om det till en Third person shotter som 4&5 i serien.

Code Veronica var en av de bästa i serien faktist! Dock inte många som spelat det. Äger själv både PS2 och Dreamcast versionen

Jag har spelat Code Veronica X, och ja, det är riktigt bra. Alla spel i RE-serien är mästerverk. Men jag saknar RE1 och RE2 i 2011 års grafik så att säga.

Saknar Wesker också. =(


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av GDJb:
Skrivet av Remus:

GAAAAAAH!

Ge mig en HD version av Resident Evil 1 och 2 istället! Med förbättrad grafik! Som t ex Resident Evil remaken till Gamecuben!

Ge mig det till min PS3a!

+1

+2, fast jag klagar inte på att få Code Veronica i HD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Code Veronica i HD låter trevligt. Jag köpte det spelet för länge sen till Dreamcast men jag kom inte särskilt långt då det var nåt fel på skivan som gjorde att spelet krashade så fort man gick ut ur första rummet. Eftersom spelet var begagnat redan när jag fick det så kunde jag inte byta det.

Medlem

Spelade aldrig Code Veronica mer än en kort session hemma hos en polare. Det här blir alldeles för bra!

Medlem

Detta är väldigt goda nyheter för mig, skulle vilja ha Resident Evil 4 faktiskt, planerat att skaffa det bra länge nu man om det ska släppas en "HD" version av det hela kommer ju jag skaffa det, ska bli kul. Nog för mig.

/Kotou

Medlem

Blir det nåt CO-OP online???

Medlem

jag antar att en HD-version av code veronica inte är samma sak som en remake likt den som gjordes till gamecube av RE1. isåfall är det en riktig besvikelse.

Medlem

Har aldrig kört detta men det verkar ha nice gameplay.

1
Skriv svar