Rykte: Metal Gear Solid 5 på E3?

Robot
Rykte: Metal Gear Solid 5 på E3?

Brittisk Playstation-tidning säger sig veta något vi andra inte vet.

#metal-gear-solid-5-4, #metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots


Medlem
Rykte: Metal Gear Solid 5 på E3?

Skulle hellre se Snatcher remake.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Varför? Tycker det spelet redan känns fulländat som det är... vet inte riktigt hur mycket som modernare grafik skulle tillföra. Däremot skulle jag gärna se en uppföljare till Snatcher och Policenauts... Snatcher är trots allt ett av de bästa spelen som gjorts. Det är fakta, inte en åsikt!

Medlem

Kul låter som en bra idé emn hade hoppats på att det skulle komma ungefär vid lanseringen av PS4 ett nytt Metal gear solid. jaja men man får la hoppas på att det psn som finns då att det kommer där

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Varför? Tycker det spelet redan känns fulländat som det är... vet inte riktigt hur mycket som modernare grafik skulle tillföra. Däremot skulle jag gärna se en uppföljare till Snatcher och Policenauts... Snatcher är trots allt ett av de bästa spelen som gjorts. Det är fakta, inte en åsikt!

Jag älskar Hideo Kojima, jag älskar Blade Runner och jag älskar Bubblegun Crisis... Men tycker policenauts inte var den extremt coola upplevelsen jag letade efter. Hade gärna sett en uppföljare i samma värld dock i metal gear solid vs. CSI stil. Hade varit AWESOME.

BTW fick ont i magen av den här nyheten.... >_< Är mitt uppe i ett MGS maraton där jag kronologiskt spelar igenom samtliga officiella mgs spel (exkl. AC!D1&2). Hur fantastiskt MGS2-3-4 må vara så är upplevelsen av MGS1 helt fantastiskt!

"Otacon, are you a hacker?"

"I want to ask you. Do you think love can bloom even on a battlefield?"

"SNAAAAAAAAKE!"

Eller det ultimata MGS citatet från 2'an..

"LAUGH and grow fat"...

Fyfan! Pur magi spunnet mina vänner.. pur magi!

Medlem

Hideo är en av dom största spelskaparna någonsin utan tvekan! Magin som han kan göra med dom spelen han har gjort är otroligt!
Jag vet inte om jag vill se en fortsättning med tanke på att det känns som.. Klart alltihop, men om han gör ett nytt kommer jag självklart att köpa det

Jag har faktiskt inte spelat MGS4 än, av en rent sammanträffande tänkte jag ta mig an det just nu denna helg. Om det bara är hälften så coolt som MGS1 till PSX var så blir jag nöjd.

Medlem

Jaha den sojaren ska visa oss något nytt. Hoppas vi får ett spel den här gången där man inte behöver sitta igenom dåliga animeavsnitt varje timme.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Metal Gear är utan tvekan min favoritserie genom tiderna, men jag vill inte ha någon typ av uppföljare till fyran. Jag tycker att det hela avslutades på ett alldeles perfekt sätt.

Det är det enda jag vill se i form av Metal Gear, en tredimensionell remake av Metal Gear och Metal Gear II: Solid Snake. Då kan jag dö lycklig. Inget fel på MSX-versionerna, men visst hade det varit trevligt med en lite mer levande version av spelen. Gör ingen uppföljare till fyran, låt Snake möta sitt öde och låt mig vara lycklig över fyrans slut.

En ganska cool fan-trailer för en remake av originalet.

http://www.gametrailers.com/user-movie/metal-gear-remake-trai...

Medlem
Inaktiv

Tyckte MGS4 var ett under av spel känsla, fanns skit mycket att göra samt MP var underbar.
Ser fram emot MGS5, även om jag väntar på HD remaken som det ryktas om av MGS 1-3.

Medlem

Men, men om MGS 5 kommer och om det är Snake som är huvudrolls in tagaren så måste jag äta upp ett inlägg på you tube som jag skrev för några år sedan. Inte bra inte bra inte bra ( snabbt efter varandra )
Nog för mig

/Kotou

Medlem

Ja tack! Bara det håller samma/bättre kvalité som MGS4.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

MGS5 starring Meryl

Inaktiv

My frequency is 140.85

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag har faktiskt inte spelat MGS4 än, av en rent sammanträffande tänkte jag ta mig an det just nu denna helg. Om det bara är hälften så coolt som MGS1 till PSX var så blir jag nöjd.

Lycka till! Det kommer vara riktigt bra, som MGS1 vet jag inte, men troligtvis!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

har fått något slags MGS-nostalgitripp de senaste dagarna. har fått hem en ps2 emulator och sitter för tillfället och lirar MGS3 (som är bäst i serien IMO, pyttesteg efter tvåan) och njuter av varje sekund. vart tyvärr rätt besviken på MGS4 då samma känslor inte fanns där, så jag hoppas att femman (om det nu kommer) tar tillbaka känslorna. kan bli svårt, men skall gå! vill ha bättre bossfights! tack för mig. hare, hej.

laxan96 2011-03-24 23:45:04 #3
Kul låter som en bra idé emn hade hoppats på att det skulle komma ungefär vid lanseringen av PS4 ett nytt Metal gear solid.

Jo men det är inte säkert att PS4 kommer att släppas på väldigt länge.
Sony har sagt att de hellre satsar PSP2 än någon ny stationär maskin, kanske för att PS3 fortfarande har mycket mer att ge men de säger att de tror mer på de bärbara spelkonsolerna i framtiden, att spelarna hellre vill kunna ta med sig och spela där de är.

Kotou 2011-03-25 08:11:27 #11
Men, men om MGS 5 kommer och om det är Snake som är huvudrolls in tagaren så måste jag äta upp ett inlägg på you tube som jag skrev för några år sedan.

Du kan nog vara lugn, jag tror att det som vi kallar för MGS5 är Metal Gear Solid Rising och där är Raiden huvud karraktär. Men vem vet, de kanske avslöjar något mer kommande Metal Gear spel. Har ju hört på ryktesvägar att Hideo Kojima har nämnt att de ska ta tillbaka en karaktär som försvann för länge sedan.
Själv hoppas jag på att det kommer att vara Gray Fox eftersom jag tycker att det var så synd när han blev dödad av Liquid och att jag alltid har velat spela som honom i något spel som utspelar sig före Metal Gear.

Thomas 2011-03-25 00:29:02 #8
Metal Gear är utan tvekan min favoritserie genom tiderna, men jag vill inte ha någon typ av uppföljare till fyran. Jag tycker att det hela avslutades på ett alldeles perfekt sätt.

Det är det enda jag vill se i form av Metal Gear, en tredimensionell remake av Metal Gear och Metal Gear II: Solid Snake. Då kan jag dö lycklig. Inget fel på MSX-versionerna, men visst hade det varit trevligt med en lite mer levande version av spelen.

Jag håller helt med dig!
Har drömt om remakes av de spelen bra länge, men skulle även vara skönt att lägga in MGS4 motorn i de andra spelen med, vill gärna se ett MGS2 där man kan välja om man ska spela äventyret med Raiden eller Snake, inte för att jag själv har något emot Raiden men jag vill gärna se vad som hände Snake när han var över till shell 2 medans Raiden fortfarande jagade bomber runt shell 1.
En annan dröm är att få spela som Gray Fox i början på Metal Gear, innan han åkte fast och Snake skickades dit.

Inaktiv
1
Skriv svar