Wii 2 utan 3D-stöd?

Robot
Wii 2 utan 3D-stöd?

Enligt Nintendo själva är det mycket tveksamt om deras nästa stationära konsol får samma 3D-fokus som 3DS. Anledningen? De tror inte på 3D-glasögon.

#nintendo


Medlem
Wii 2 utan 3D-stöd?

Jag hoppas 3D är en fluga som går över fort.

Medlem

Nintendo har visat med 3DS att de inte längre vill göra det billigaste möjliga, utan vågar ha ett högt pris. Så nu vet man aldrig vad som kan hända borta hos Nintendo.


signatur

- PiDuT

Medlem

Om det ska vara 3d så ska man inte behöva ha glasögon för det. Jag har t.ex. redan glasögonen för min syn, så hur jag ska kunna mula på ett par till glasögon vet jag inte.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Om det ska vara 3d så ska man inte behöva ha glasögon för det. Jag har t.ex. redan glasögonen för min syn, så hur jag ska kunna mula på ett par till glasögon vet jag inte.

3D-glasögon är anpassade så att även folk med glasögon kan använda dom. Det är därför dessa glasögon är så gigantiska.

Jag tycker att 3D utan glasögon och med glasögon har båda sina för och nackdelar. Fördelen med att inte ha glasögon är ju självklart att man slipper glasögon, men då måste man använda sig utav sweet spots, ett område där du kan se 3D-effekten, och är du utanför den så upplever du ingen 3D. Med glasögon däremot så eliminerar du det behovet och kan titta på filmen eller spela spelet från den vinkel som passar dig. Så i t.ex. en biograf, eller hemma för den delen, så är alltså 3D-glasögon i stort sätt ett måste.

Medlem

Varför insisterar alla på att kalla den Wii 2? Nintendo lägger inte bara på en siffra på nya konsoler, de döper om dem eller så lägger de på något extra i titeln. Jag tror inte de vill att Wii ska bli ett starkare varumärke än Nintendo.
t.ex. NES > SNES
DS > DS Lite > DSi > DSi XL.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av warh0g:

Om det ska vara 3d så ska man inte behöva ha glasögon för det. Jag har t.ex. redan glasögonen för min syn, så hur jag ska kunna mula på ett par till glasögon vet jag inte.

3D-glasögon är anpassade så att även folk med glasögon kan använda dom. Det är därför dessa glasögon är så gigantiska.

Jag tycker att 3D utan glasögon och med glasögon har båda sina för och nackdelar. Fördelen med att inte ha glasögon är ju självklart att man slipper glasögon, men då måste man använda sig utav sweet spots, ett område där du kan se 3D-effekten, och är du utanför den så upplever du ingen 3D. Med glasögon däremot så eliminerar du det behovet och kan titta på filmen eller spela spelet från den vinkel som passar dig. Så i t.ex. en biograf, eller hemma för den delen, så är alltså 3D-glasögon i stort sätt ett måste.

Jag håller tummarna för att glasögonlös3d-teknik utvecklas mera Visste inte om att brillorna passade på brillorna så att säga


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det enda jag vill ha från Wii 2 är högre upplösning (720p räcker), HDMI och bättre Virtual Console.

Medlem

Så länge de inkluderar bakåtkompabilitet med GC och Wii är jag nöjd.

Medlem

Glasögonen må vara anpassade för oss med glasögon men det är fan inte skönt, kan jag i alla fall påstå efter ett par biobesök.

För mig personligen så finns det egentligen inte något behov av 3d för att njuta av spel eller film, och jag tycker att det ger för lite för den omständlighet tekniken inför på större skärmar.

Medlem

HD all the way, tänk er Super Mario och Zelda i HD, jag bara ryser av tanken.

Medlem

Spännande


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

allvarligt talat, att folk köper 3D tv nu, hur kul är det för polare som kommer över, ska ni sitta och turas om att ha 3D glasögonen ?
Snubbar på både Mediamarkt och Elgiganten har avrått mig från att köpa nuvarande 3D variant,
för 3D apparater som körs utan glasögon kommer.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av toern:

Glasögonen må vara anpassade för oss med glasögon men det är fan inte skönt, kan jag i alla fall påstå efter ett par biobesök.

För mig personligen så finns det egentligen inte något behov av 3d för att njuta av spel eller film, och jag tycker att det ger för lite för den omständlighet tekniken inför på större skärmar.

Precis som med vanliga glasögon så finns det en hel rad med olika modeller även för 3D. Jämför man t.ex. dom som man använder på bio så är dom inte ens i närheten av lika komfortabla som t.ex. Nvidias 3D Vision glasögon, som även dom är anpassade för att kunna gå att använda med glasögon.

Det jag stör mig mest på med glasögonen som är på bio är att dom är att glasen är repiga och och bågarna är väldigt äckliga. Liksom tusentals har använt dom innan dig och rengörs förmodligen aldrig, och dessa har du uppe i ansiktet och väldigt nära ögonen, vilket kan resultera i bla ögoninflammation.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Varför insisterar alla på att kalla den Wii 2? Nintendo lägger inte bara på en siffra på nya konsoler, de döper om dem eller så lägger de på något extra i titeln. Jag tror inte de vill att Wii ska bli ett starkare varumärke än Nintendo.
t.ex. NES > SNES
DS > DS Lite > DSi > DSi XL.

Jag har tänkt samma sak. Eftersom att Wii är baserat på wi-fi antar jag så kanske de kallar den nya Nintendo Age (som i HD på ebgelska).

1
Skriv svar