Nostalgisk Volition-dokumentär

Robot
Nostalgisk Volition-dokumentär

Väcker Freespace eller Descent några tankar? Spana in över en timme dokumentär om Volitions dåtid.

#volition, #saints-row-the-third, #red-faction-armageddon, #freespace, #descent


Medlem
Nostalgisk Volition-dokumentär

Freespace, fyfan vad man lirade det när man var yngre. Rekommenderar er att testa opensource versionen. NOSTALGI!!

Medlem

Just det.. dessa spela spelade man mycket. Descent med Wingcommander Xtreme så man kunde strafa upp/ner och sidled.

Och Freespace var så jäkla snyggt när det kom!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Freespace, fruktansvärt bra spel!
Space shooters är lite av en favorit genre, synd att det känns som den dött ut...

Medlem

Descent hade jag på PlayStation. Det var det första spelet jag köpte till PlayStation (och det första som jag sålde också ) och jag tyckte att det var kul, framförallt konceptet, men samtidigt ett spel man lätt blev lite "åksjuk" av, både för att man rör sig så pass mycket åt alla möjliga håll och för att texturerna var lite gryniga (jag spelade det inte förrän 1998 och det hann hända ganska mycket under de åren). Men ett grymt lir var det.

Kul att få veta lite om företagets bakgrund. Precis som jag hade för mig så var det inte alls ett företag som hette Volition som hade gjort Descent utan nåt annat företag, men jag kom inte ihåg namnet. Sen när jag såg på detta så framgick det ju, Parallax hette de! Men det företaget delades alltså i två efter Descent II. Det hade jag ingen aning om, första Volitionspelen jag kommer att tänka på är ju Red Faction och Summoner.

Kul att se gamla reklamfilmer för Descent ett och två och ett klipp där Will Smith tycker spelet är som en film också...!

Medlem

Nuhar jag sett alla fyra delarna, rätt intressant faktiskt! Finns det liknande program om andra utvecklare??

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nuhar jag sett alla fyra delarna, rätt intressant faktiskt! Finns det liknande program om andra utvecklare??

Det var det ja.
Blizzard har en liknande http://us.blizzard.com/en-us/company/about/b20/videos.html#bl...

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Banjo:

Nuhar jag sett alla fyra delarna, rätt intressant faktiskt! Finns det liknande program om andra utvecklare??

Det var det ja.
Blizzard har en liknande http://us.blizzard.com/en-us/company/about/b20/videos.html#bl...

Samma film jag tänkte på. Ska bli spännande när fullängdsdokumentären kring Minecraft dyker upp.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Banjo:

Nuhar jag sett alla fyra delarna, rätt intressant faktiskt! Finns det liknande program om andra utvecklare??

Det var det ja.
Blizzard har en liknande http://us.blizzard.com/en-us/company/about/b20/videos.html#bl...

Samma film jag tänkte på. Ska bli spännande när fullängdsdokumentären kring Minecraft dyker upp.

Den skall bli intressant också ja, men inte i närheten utav samma sak som den här. Här snackar vi 18år utav spelutveckling. Samt hur branschen har gått från att 4-8 pers kunde göra ett spel på relativt kort tid, till att behöva 100+ individer som sedan tar 2-3år att skapa något på.

Njöt verkligen utav hur välgjord denna dokumentär-film var. Sitter med ett leende, minns hur mycket jag tyckte om Freespace, Saints Row och Red Faction. Skönt att se detta.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Banjo:

Nuhar jag sett alla fyra delarna, rätt intressant faktiskt! Finns det liknande program om andra utvecklare??

Det var det ja.
Blizzard har en liknande http://us.blizzard.com/en-us/company/about/b20/videos.html#bl...

Samma film jag tänkte på. Ska bli spännande när fullängdsdokumentären kring Minecraft dyker upp.

Den skall bli intressant också ja, men inte i närheten utav samma sak som den här. Här snackar vi 18år utav spelutveckling. Samt hur branschen har gått från att 4-8 pers kunde göra ett spel på relativt kort tid, till att behöva 100+ individer som sedan tar 2-3år att skapa något på.

Njöt verkligen utav hur välgjord denna dokumentär-film var. Sitter med ett leende, minns hur mycket jag tyckte om Freespace, Saints Row och Red Faction. Skönt att se detta.

Självfallet blir det inte intressant på samma grunder, men att skriva om något som växer snabbt i modern tid. Sedan är det väl i och för sig det närmaste något liknande som finns nu, när ett mindre gäng släpper något superframgångsrikt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar