Minecraft – en mångmiljonindustri

Medlem

Tycker personligen det är fult att ta betalt för alfa- och beta-versioner av spel.

Inaktiv
Skrivet av TMO_KOTOR:

Tycker personligen det är fult att ta betalt för alfa- och beta-versioner av spel.

Tvärt om tycker jag. Genom att betala under utvecklingstiden så bidrar man ju själv till spelets slutgiltiga kvalitet. Okonventionellt kanske, men knappast fult.
Vill man så kan man ju bara vänta tills spelet är färdigutvecklat.

Mojang är inte de ända som testar den här metoden. T.e.x. spelet Interstellar Marines kör på samma princip.
http://www.interstellarmarines.com/

Det gör det ju möjligt för fattiga studios med en bra ide och god tur att ge sig på mer påkostade produktioner. Jag har en känsla av att många spännande projekt kommer att utvecklas på det här viset framöver.

Medlem

Har inte köpt det själv men skulle helt klart kunna tänka mig betala för ett spel som Minecraft. Alltid roligt när det går bra för duktiga utvecklare som verkligen gjort sig förtjänt av framgången (annat är Zynga som antagligen inte kommit på en enda sak i sina spel själva utan helt öppet snott från andra).

Skrivet av TMO_KOTOR:

Tycker personligen det är fult att ta betalt för alfa- och beta-versioner av spel.

Kollar man på hemsidan så står det dock att man får köpa spelet till ett reducerat pris så länge spelet är under utveckling och ju tidigare men köper det ju mindre betalar man för det. När spelet är klart får man ju även den fullvärdiga versionen så detta är egentligen samma sak som att boka spelet och spela betan till spelet är klart.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Tycker personligen det är fult att ta betalt för alfa- och beta-versioner av spel.

Nja du betalar ju en mindre summa för alphan och betan än vad hela spelet kommer kosta när det släpps, Tycker det känns bra att jag köpte det under alpha och kommer ha tillgång till alla updates tills spelet slutar utvecklas.

Edit: Attans, så går det när man är trött och inte ser att tråden har 2 sidor. Aja nu är det väl förklarat och svårt att missa

Medlem

Tråkigt att Notch bor i Sveige, hälften av pengarna försvinner ju i skatt..

Medlem

Ingen som förstått att om man köper man nu så får man tillgång till spelet sen? Jag som köpte tidig alpha får allt som kommer härefter!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ingen som förstått att om man köper man nu så får man tillgång till spelet sen? Jag som köpte tidig alpha får allt som kommer härefter!

Same.

Inaktiv
12
Skriv svar