Dragon Age avslutar inte med flaggan i topp

Flakmonkey
Dragon Age avslutar inte med flaggan i topp

Inte förrän ikväll har jag tagit tag i #Dragon Age: Origins efter min rehabilitering hos mor och far då det spelades hela dagarna. Till viss del har det berott på att jag haft rätt ont om tid, men än ännu större anledning har varit att det som jag antar är sista etappen inte har fallit mig i smaken. Nu kommer jag kanske spoila en del, men eftersom det här är min blogg så struntar jag högaktningsfullt i det Det är ju nämligen som så att jag nu befinner mig vid huvudstaden för att kriga mig fram till slutstriden mot draken med hjälp av den armé som jag samlat ihop tidigare i spelet och jag gillar det verkligen inte,

I ärlighetens namn känns den här biten en aning ovärdig mot spelet i övrigt. Striderna har ju sedan min första sittning med spelet varit kanske den biten som jag ansett vara svagast. Kanske beror det på att jag inte satt mig in i den tillräckligt, men jag tror snarare att det beror på att de känns en aning för kaotiska tack vare styrningen som inte är den smidigaste när man sitter med en handkontroll. Det är på tok för frustrerande att få gubbarna att göra det jag vill och allt som ofta känns det som otur eller tur som avgör hur det kommer gå. En strid där jag åker på tokstryk ena gången kan vara hur lätt som helst nästa gång jag testar utan att jag gör på något annat sätt.

Och nu är jag alltså i ett läge där det enda jag gör är att strida och det i ett läge som är än mer kaotiskt än vad det brukar vara på grund av antalet fiender och den hjälp man kan kalla till sig från de samlade styrkorna. Det känns helt enkelt som att jag inte har full kontroll och det är bland det värsta jag vet i spel. Så ja det bara inte särskilt kul och nu har jag tyvärr kommit till ett läge där det känns som att jag måste tvinga mig till att spela klart det snarare än att jag vill göra det. Men slutet måste ju trots allt nås så målet är satt till att det ska bli gjort innan den här veckan är till ända. Kan bli svårt med tanke på att lördagen går bort eftersom brorsonen ska döpas, men samtidigt så borde det inte vara alltför mycket kvar nu när jag tagit mig fram till Fort Drakon så det ska ju gå...

#blogg

Dragon Age avslutar inte med flaggan i topp

JA! Äntligen en till som har samma åsikt som jag!, Guld på dig simon.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

hm, det låter som att du skulle göra en genomkörning av spelet igen fast på PC där du typ har total kontroll vad du kan göra i striderna, med mikrostyrning och allt vad det har med sig.


signatur
Medlem

jag vill minnas att jag berättade exakt hur genomuselt endgame-delen var i ditt tidigare blogginlägg nosnos.

Flakmonkey
Skrivet av Ramrod:

hm, det låter som att du skulle göra en genomkörning av spelet igen fast på PC där du typ har total kontroll vad du kan göra i striderna, med mikrostyrning och allt vad det har med sig.

Riktigt så bra tycker jag väl inte att spelat är så att jag skulle vilja ta mig igenom det en gång till, då finns det andra spel i min backlog som jag hellre lirar faktiskt

Skrivet av Mordocai:

jag vill minnas att jag berättade exakt hur genomuselt endgame-delen var i ditt tidigare blogginlägg nosnos.

Jo läste det inlägget och hoppades ju innerligt på att du skulle ha fel Nu tycker jag väl inte att det är direkt genomuselt, men det är ju inte särskilt kul heller som sagt...

1
Skriv svar