Crysis 2 får en DirectX 11-patch

Robot
Crysis 2 får en DirectX 11-patch

Ryktet om den uteblivna grafikuppdateringen är starkt överdrivet.

#crysis-2, #crytek


Medlem
Crysis 2 får en DirectX 11-patch

Härligt! Men spelet ser ändå enligt _mig_ riktigt bra ut redan!

Medlem

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Väntar tills dx11 kommer då kanske det är fixat.

Medlem

Okej gött att denna historien var avklarad

Medlem

@andreashal
<__<
Wow, det var nog den största "grafikhoreri" kommentaren jag läst på länge. Nog för att grafik är viktigt men när man kommer till den nivån...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vattnet i Crysis warhead var väl bättre av just den enkla anledningen att det var dx10?
Crysis 2 går bra och min burk är knappast en värsting. Kör på extreme (men i 1280x720) och det flyter på fin fint. Det lär gå mindre smidigt när patchen kommer och det blir väl mer i stil med Crysis WH då. Hoppas bara denna patch fixar den konstiga gelén som är på alla bilar runt omkring (bortsett från Cell's fordon som inte har den konstiga gelé texturen på sig) för det ser riktigt fult ut. Men jag kommer knappast spela om spelet bara för att patchen kommer, men det kan bli intressant att se "Crysis2 dx9 vs dx11 compare" filmer.

rav
Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..

Tråkigt att du resonerar som du gör, egentligen inte ens värt att citera.
Du kanske skulle sluta leta grafiska fel, och prova spela spelet för att dess underhållningsvärde. Du skulle nog få ut mer glädje av det.

Peace.

Medlem

Ettan och Warhead ser bättre ut, tror inte att en patch kan fixa det. Alla filter och skit gör grafiken för grötig i tvåan.

Inaktiv

Dom har bra koll på varandra på det där företaget...haha.

Medlem
Skrivet av Segas:

Dom har bra koll på varandra på det där företaget...haha.

hahah exakt...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av rav.:
Skrivet av andreashal91:

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..

Tråkigt att du resonerar som du gör, egentligen inte ens värt att citera.
Du kanske skulle sluta leta grafiska fel, och prova spela spelet för att dess underhållningsvärde. Du skulle nog få ut mer glädje av det.

Peace.

Så mycket buggar i grafiken så det inte är värt o spela. MineCraft är nice. dom har gjort grafiken så men det är iaf inga buggar i grafiken.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Efter DX11 patchen är ute, lär jag hålla ögonen på steam-reorna. När det dyker upp där lär jag spela det.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Vattnet i Crysis warhead var väl bättre av just den enkla anledningen att det var dx10?
Crysis 2 går bra och min burk är knappast en värsting. Kör på extreme (men i 1280x720) och det flyter på fin fint. Det lär gå mindre smidigt när patchen kommer och det blir väl mer i stil med Crysis WH då. Hoppas bara denna patch fixar den konstiga gelén som är på alla bilar runt omkring (bortsett från Cell's fordon som inte har den konstiga gelé texturen på sig) för det ser riktigt fult ut. Men jag kommer knappast spela om spelet bara för att patchen kommer, men det kan bli intressant att se "Crysis2 dx9 vs dx11 compare" filmer.

Smaken är som vanligt olika, jag (som blivit mer kräsen med tiden) tycker faktiskt att det var ganska kul gameplay, absolut inte bäst men väl underhållande, och jag kommer spela om det bara för dx11


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Medlem

Jadu, finns ju redan ett verktyg som ökar grafiken ännu mera.. och ett "mod" som tar texturerna från CRYSIS 1 in till Crysis 2... och dom är snyggare... jävla skit crytek ;p
aja, får hoppas att dom lägger in DX11, annars inget köp för mig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Fick köpa skiten till ps3 för det flöt på aldelles för dåligt på min laptop.

Det flyter på gör det.
Men fyfan som det ser ut

Medlem
Skrivet av rezzmaistro:

Härligt! Men spelet ser ändå enligt _mig_ riktigt bra ut redan!

Sexig bild!

Medlem

då väntar jag med att spela tills den kommer

Medlem
Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..

Jag vet inte hur du brukar spela men själv så skjuter jag på skurkarna och låter vattenpölarna fortsätta reflektera något i ögonvrån.

Medlem
Skrivet av Eruanion:

Jag vet inte hur du brukar spela men själv så skjuter jag på skurkarna och låter vattenpölarna fortsätta reflektera något i ögonvrån.

HAHA! Touché!

Medlem

vad hjälper det när spelet är trasigt?

Inaktiv
Skrivet av rav.:
Skrivet av andreashal91:

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..

Tråkigt att du resonerar som du gör, egentligen inte ens värt att citera.
Du kanske skulle sluta leta grafiska fel, och prova spela spelet för att dess underhållningsvärde. Du skulle nog få ut mer glädje av det.

Peace.

håller med andreashal91. såna grafikmissar är ju rent jäkla slarv. sen att crytek har gått från öppna platser till instängda kontrollerande platser är ju en total miss. sedan att crytek har gjort spelet tillgängligare o finputsat kontrollen är ju riktigt bra...

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ser jävligt bra ut men jag spelade i 5 min o testar det då fan ALDRIG igen...

2D vågor på vattnet när någon skjuter i vattnet. är som ett litet lager.. Det kan ni se när ni kommer upp till ytan i början.

skjuter man i en vattenpöl så blir det hål i vattenpölen?? WTF säger jag bara.

JAG tycker vattnet var bättre i 1an.

OSV OSV OSV OSV

Därför jag INTE tänker spela det något mer..

http://www.youtube.com/watch?v=woySeSNBL3o

Medlem

Too late.


signatur

Meep!

Medlem

nej tack....var tråkigaste singel jag spelat MP delen känns som cod..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag har köpt det men vägrar installera det innan DX11-patchen släpps. Menar ni att den öppna spelmiljön är borttagen? Det är ju det som är Crysis. Smyga runt i djungeln och prova attackera från vilket håll man på vilket sätt man vill. Crytek har ju snackat om att det är öppet vertikalt. Att man kan röra sig fritt på/i alla hus. Bullshit eller?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Grafiken är inte allt i spelvärlden, Ett spel måste ha något som heter spelkänsla och det har ju tillverkarna till Crysis serien missat TOTALT!

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har köpt det men vägrar installera det innan DX11-patchen släpps. Menar ni att den öppna spelmiljön är borttagen? Det är ju det som är Crysis. Smyga runt i djungeln och prova attackera från vilket håll man på vilket sätt man vill. Crytek har ju snackat om att det är öppet vertikalt. Att man kan röra sig fritt på/i alla hus. Bullshit eller?

Se det mer som breda raka vägar, sen kanske det finns någon öppen kloakledning och affärerna är öppna på nedersta våningen av alla höghusen typ! fast de är pyttsmå


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar