Mörkret är snabbare än ljuset

Avstängd
Mörkret är snabbare än ljuset

Jag har kommit på något. Det jag har kommit på är att ljuset inte är snabbare än allt annat, mörkret är snabbare än ljuset. Man kan fråga sig vad är snabbast, man kan svara ljuset. Men det är inte ljuset som är snabbast. Mörkret är snabbare än ljuset. Mörkrets hastighet är konstant. Mörkret färdas snabbare än ljuset.


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem

Mörkret är ingen entitet, mörker är bara avsaknaden av ljus. Du kan aldrig mäta mörker på något vis. Så nej, mörker är inte snabbare än ljuset då mörker egentligen inte är något.

Medlem

Och även OM man skulle kunna mäta det så så är det ju precis lika snabbt som ljus om en sol långt borta dör ut så tar det ju lika lång tid för "mörkret" att ta sig till oss som det gjorde för ljuset


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det är ingen ide att komma på nya saker, alla andra har redan gjort det


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Keep moving, det e e bara svammelspammaren som är i farten igen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Keep moving, det e e bara svammelspammaren som är i farten igen.

You sure?

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Zymac:

Keep moving, det e e bara svammelspammaren som är i farten igen.

You sure?

Japp pretty sure, om det inte är samma snubbe så är namnet vääldans likt iaf.

Men jag tror det är samma snubbe som hade de skumma trådarna med namn som "inklusive dig själv har allt o alla det bra, inklusive dig själv" (jupp han skrev så) och nån annan tråd med snarlik meningsbyggnad och innehåll, som taget direkt från nån google translate.

Men han har suddat dom/tagit bort sin användare/blivit bannad och sedan skapat en ny med samma namn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Det är ingen ide att komma på nya saker, alla andra har redan gjort det

Låter ungefär som han som sa att man skulle sluta uppfinna då allt redan var uppfunnet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tja, ljuset är ju förvisso oerhört snabbt, men innan ljuset kom,mer fram, så är ju mörkret redan där!.

(Obs, s.k. humor.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Haha, underbar läsning. Tack OP!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Inaktiv

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?


signatur

Allah är stor men jag har större

Det låter lika vettigt som att säga: "Han är brunare på ryggen än på sommaren..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar