Spana in co-op i OpFlash: Red River
Nytt gameplay som visar upp hur en kooperativ session kan se ut har dykt upp. Dyk in!
#operation-flashpoint-red-river
"Stängde av videon efter 1:30.... "
NEJ NEJ OCH NEJ!
FÖR SNABBT!... usch... inget hopp... och jag trodde att Flashpoint skulle vara en "Simulator"... MEN NEJ!
nu har det ju fan blivit en generic shooter med lite extra tools/commands....
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
"Stängde av videon efter 1:30.... "
NEJ NEJ OCH NEJ!
FÖR SNABBT!... usch... inget hopp... och jag trodde att Flashpoint skulle vara en "Simulator"... MEN NEJ!
nu har det ju fan blivit en generic shooter med lite extra tools/commands....
Dom har sagt rätt så tydligt att detta spelet skulle gå mer åt blockbuster hållet. BTW man måste älska hur pricksäkra folk är med konsolkontroller.
Ingen mening att försöka konkurera med ARMA serien (den egentliga uppföljaren till Operation Flashpoint, fattar inte att folk fortfarande orkar vara upprörda över att dessa spelen heter Operation Flashpoint, det är liksom old news och redan hanterat genom att man stöder Bohemia och kör ARMA istället.)
Men det ser ut som det kan bli riktigt trevligt för COOP för det var just där Operation Flashpoint: Dragon Rising glänste, några av de första uppdragen är riktigt bra i coop. Däremot är den sista hälften av kampanjen riktigt patetisk och det märks tydligt att de varit tvugna att slänga ihop några banor som ska vara "episka" men utan att kunna ha fler än 2-3 fordon i bild samtidigt.
Så kan detta spelet bara hålla uppe kvaliteten på uppdragen och ha en något mer realistisk framtoning än t.ex. CoD så är det ett klockrent köp för alla som vill kriga lite i coop.
Edit: Däremot såg denna videon ut som de gått lite väl mycket åt CoD hållet, speciellt med snipern som sidsteppar fram och tillbaka som om det vore en MP match i CoD, ser bara fånigt ut.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Ser ut som vilket fps av de senare slagen som helst typ Medal of Honor, COD och Battlefield serien. Nu vet jag inte hur begränsade banorna är i storlek, men är dom lika stora som ARMA så är det kanske kul för en del personer
CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB
Här har vi ett typexempel på hur man kan ta ett uppskattat varumärke och dra det fullständigt ner i smutsen. Codemasters ska inte få ett öre av mina pengar i framtiden oavsett vad.
Som sagt, de som bara har whine och hat över att det inte är Operation Flashpoint originalet så finns ARMA II här: #arma II. Dvs den riktiga uppföljaren.
Nej Codemasters Operation Flashpoint serie är inte originalet, men de fyller likväl en nisch som har väldigt få spel. Nämnligen nischen mellan rena action shooters ala COD och försök till Soldat simulatorer ala ARMA II. Kanon för den som vill spela lite coop som kräver lite mer av spelaren än COD oändligt respawnande fiender.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Ingen mening att försöka konkurera med ARMA serien (den egentliga uppföljaren till Operation Flashpoint, fattar inte att folk fortfarande orkar vara upprörda över att dessa spelen heter Operation Flashpoint, det är liksom old news och redan hanterat genom att man stöder Bohemia och kör ARMA istället.)
Men det ser ut som det kan bli riktigt trevligt för COOP för det var just där Operation Flashpoint: Dragon Rising glänste, några av de första uppdragen är riktigt bra i coop. Däremot är den sista hälften av kampanjen riktigt patetisk och det märks tydligt att de varit tvugna att slänga ihop några banor som ska vara "episka" men utan att kunna ha fler än 2-3 fordon i bild samtidigt.
Så kan detta spelet bara hålla uppe kvaliteten på uppdragen och ha en något mer realistisk framtoning än t.ex. CoD så är det ett klockrent köp för alla som vill kriga lite i coop.
Edit: Däremot såg denna videon ut som de gått lite väl mycket åt CoD hållet, speciellt med snipern som sidsteppar fram och tillbaka som om det vore en MP match i CoD, ser bara fånigt ut.
Jag vet att Arma är den spirituella uppföljaren, har köpt och spelat båda spelen, men efter förra spelets totala fjasko och codemasters utomordentliga bedragande av orginalets anhängare och pissande på PC-spelare så kommer jag att "whina" sålänge de släpper spel under namnet Flashpoint. Förrutom att de förstört och smutsat ner namnet på ett av mina personliga favoritspel så minns jag hur de rakt av LJÖG och BEDROG folk, speciellt PC-spelare, före release.
Codemasters gjorde för Flashpoint vad Vivendi gjorde för Tribes. Och vivendi fick lida för sitt trams.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Här har vi ett typexempel på hur man kan ta ett uppskattat varumärke och dra det fullständigt ner i smutsen. Codemasters ska inte få ett öre av mina pengar i framtiden oavsett vad.
Som sagt, de som bara har whine och hat över att det inte är Operation Flashpoint originalet så finns ARMA II här: #arma II. Dvs den riktiga uppföljaren.
Nej Codemasters Operation Flashpoint serie är inte originalet, men de fyller likväl en nisch som har väldigt få spel. Nämnligen nischen mellan rena action shooters ala COD och försök till Soldat simulatorer ala ARMA II. Kanon för den som vill spela lite coop som kräver lite mer av spelaren än COD oändligt respawnande fiender.
Jo tack, jag känner till ARMA.
Tycker du att det är särskilt konstigt hur folk hatar vad Codemasters sysslar med, verkligen? Är det så svårt för dig att förstå?
Hade spelet hetat något helt annat, fine. Men att de tar ett redan etablerat och älskat varumärke, lovar guld och gröna skogar genom att spendera ett mindre lands hela BNP enbart på PR för att sedan leverera något HELT annat än de lovat är INTE ok någonstans. Falsk marknadsföring kallas sådant. Till och med ett retarderat ostron kan se att det enda Codemasters var ute efter hela tiden var att mjölka namnet Operation Flashpoint så mycket de bara hinner med tills de dragit det så långt ner i skiten att ingen bryr sig längre, och då gör de bara samma sak igen med ett annat varumärke. Jag vägrar att uppmuntra ett sådant beteende. Sen kan spelet fylla vilken jävla nisch du vill, det spelar ingen roll.
Här har vi ett typexempel på hur man kan ta ett uppskattat varumärke och dra det fullständigt ner i smutsen. Codemasters ska inte få ett öre av mina pengar i framtiden oavsett vad.
Som sagt, de som bara har whine och hat över att det inte är Operation Flashpoint originalet så finns ARMA II här: #arma II. Dvs den riktiga uppföljaren.
Nej Codemasters Operation Flashpoint serie är inte originalet, men de fyller likväl en nisch som har väldigt få spel. Nämnligen nischen mellan rena action shooters ala COD och försök till Soldat simulatorer ala ARMA II. Kanon för den som vill spela lite coop som kräver lite mer av spelaren än COD oändligt respawnande fiender.
Jo tack, jag känner till ARMA.
Tycker du att det är särskilt konstigt hur folk hatar vad Codemasters sysslar med, verkligen? Är det så svårt för dig att förstå?
Hade spelet hetat något helt annat, fine. Men att de tar ett redan etablerat och älskat varumärke, lovar guld och gröna skogar genom att spendera ett mindre lands hela BNP enbart på PR för att sedan leverera något HELT annat än de lovat är INTE ok någonstans. Falsk marknadsföring kallas sådant. Till och med ett retarderat ostron kan se att det enda Codemasters var ute efter hela tiden var att mjölka namnet Operation Flashpoint så mycket de bara hinner med tills de dragit det så långt ner i skiten att ingen bryr sig längre, och då gör de bara samma sak igen med ett annat varumärke. Jag vägrar att uppmuntra ett sådant beteende. Sen kan spelet fylla vilken jävla nisch du vill, det spelar ingen roll.
Tycker inte det är konstigt, tycker dock det är tröttsamt när samma whine över att det inte är OperationFlashpoint längre i varje nyhetstråd om spelet. Vi vet att det inte är det, det har inte varit det sen Bohemia slutade med det och den som tror att det någonsin kommer bli det igen behöver ju en reality check. Men låter ändå som att folk är förvånade varje gång och blir arga på nytt. Det jag tycker är ganska onödigt och ganska fånigt, om man nu måste jämnföra detta spelet med något jämnför det med Dragon Rising. Som var en rätt stor besvikelse ja, speciellt med tanke på vad codemasters lovade och vad som till slut levererades. Detta ser ut att ha betydligt bättre spelmekanik i grunden och om de har lärt sig något från Dragon Rising så är det väl förhoppningsvis att designa uppdrag som faktiskt är roliga att spela, och om de visade något med Dragon Rising så är det faktiskt att de kunde leverera helt ok COOP upplevelse som tyvärr inte kunde rädda de flesta uppdragens extremt dåliga design och de begränsingar spelet fick iomed konsoller och korkad design.
Däremot såg det ut som att detta spelet lider av samma sak som alldeles för många moderna spel lider av, spawnande fiender. En by som ser helt tom ut på avstånd men så fort man går i närheten ploppar det fram fiender lite överallt vilket förstör all möjlighet till planering eller taktik från spelaren. Det är något som måste bort i spel som vill ge sken av att spelaren har någon form av taktiska val i hur banan skall spelas.
Jag tror det här spelet kan bli riktigt skoj i coop för den som vill ha lite mer realism och taktiskt spel än t.ex. COD, MoH eller Battlefield men kommer självklart inte vara något för den som vill ha en simulator ala Operation Flashpoint originalet eller ARMA.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.