Medlem
stuff

Edit: Jag skrev ett långt meddelande men känner nu att det är alltför privat för att ligga offentligt och tar därför bort det.

Tack för svaren jag fick dock.

Medlem

Klart som fan att det brister om man inte kan prata med varandra.
Med tanke på vad hon har gjort så skulle jag glömma henne om jag var du. Jag är väl medveten om att det är en lång och svår process, har själv genomlidigt delar av det, men att böla över henne gör ingenting bättre. Fokusera på dig själv istället.

Skägg.
10 Chambers

Man ska inte skämmas för vad man gör i sådana situationer. Då existerar inte någon form av rationellt tänkande.


signatur
Inaktiv

Med all respekt nu men personligen så hade jag inte sett det som någon större förlust. Baserat på det du skrivit (ja, jag läste faktiskt allt) så hade jag dragit slutsatsen att hon redan varit otrogen eller liknande redan innan den 13:e mars.

Jag har själv varit i en liknande situation där tjejen i fråga var otroligt konflikträdd och kunde inte alls kommunicera som en normal människa. Det tog henne ungefär 2 månader att erkänna att hon under flera veckors tid då vi var tillsammans hade haft ihop det med en annan samtidigt och detta utan den andra killens vetskap om mig. Jag gjorde precis som du, jag ifrågasatte, jag försökte förstå vad som var fel men fick aldrig något svar. Jag kom med förslag, kompromisser, you name it.

Jag hade så klart insett att det med största sannolikhet handlade om att hon varit otrogen men det var precis som om hon förväntade sig att jag skulle läsa hennes tankar så att hon slapp säga som det var.

Klart som fan att det känns när ett flera års förhållande bara raserar så där men jag är samtidigt en sån person som kan bli otrolig iskall vilket gjorde att jag var nedstämd i ett par dagar men tänkte sedan "fuck it, hon och allting som har med henne att göra kan dra åt helvete" och låtsades som att ingenting hade hänt.
Det var erfarenhet som jag har tagit med mig nu för resten av livet och jag kommer hädanefter kräva att min nuvarande sambo talar klarspråk och säger direkt om någonting är fel. För det är vad jag gör och för många kanske det uppfattas som ett obehag att vara tillsammans med någon som faktiskt är så rak och ärlig i sin kommunikation, folk har i regel svårt för sånt. Lyckligtvis så är min sambo likadan själv så vi har ett väldigt sunt och stabilt förhållande som bygger på en rak och öppen kommunikation.

Jag är inte den som tar andra för givet och jag anser att så fort man börjar ta varandra för givet så går också förhållandet utför. Sakta men säkert.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Mitt tips är att försök att tänka på dig själv, umgås med polare, lev, sitt inte bara inne och var ledsen över detta för som jag uppfattar det efter att ha läst hela så har hon troligen under tiden ni var ifrån varandra, träffat det där exet. Om hon inte kan vara rak på sak så förtjänar hon INTE dig, försök att tänka som att det är hennes förlust inte din och självklart kan det vara lätt att så här i efterhand tänka att man kanske skulle ha gjort på annat sätt men man kan inte tänka så, vet att jag själv var på å skrev å ringde ganska mycket men fick bara kallrespons tbx. Tiden gick jag och började må bättre och träffade en ny flickvän som idag är min sambo och har varit tsm med över 1år nu, men när mitt ex fick reda på detta så började hon klänga på mig istället även fast hon (troligen hade pojkvän) och ville ha tbx mig men jag sa i princip "Fuck u du hade din chans!".

Så jag vet hur det är att bli dumpad utan att veta direkt anledning, men försök verkligen inte att tänka att DU gjorde fel. Se alltid ljuset i det mörka! Du kommer klara detta jag lovar!

Umgås med polare och gör saker som du alltid velat göra!

Mvh// Dennis

Inaktiv

Se det från den ljusa sida, du är en fri man nu!

http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ


signatur

Allah är stor men jag har större

1
Skriv svar