Might & Magic: Clash of Heroes HD

Robot
Might & Magic: Clash of Heroes HD

Might & Magic blir gulligt – men försvinner den hårda strategikärnan i allt socker?

#heroes-of-might-and-magic, #might-magic-heroes-vi-1, #might-and-magic-clash-of-heroes


Inaktiv
Might & Magic: Clash of Heroes HD

Det enda jag kan komma på angående might and magic är att jag spelade heroes of might and magic när jag var liten. Allt annat med Might and magic har tyvärr inte tilltalat mig det minsta.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Synd för dig Casten.

Might and Magic VI - Mandate of Heaven är ett av de bästa rpg's genom tiderna (enligt mig). Synd att de inte kan göra något liknande det nu för tiden, utan hela tiden missbrukar de namnet för att sälja titlar.

iofs var du 7 år när detta släpptes, så inte helt konstigt att du missat det.

Medlem

Grymt spel faktiskt! Blir ett köp när jag slutat jobba för dagen, gör det ju inte värre att det finns en låda vin hemma och att man är ledig imorrn Spelade detta hyfsat mycket på DS men HD versionen ser ju varar för läcker ut!

Medlem

Jag har svårt att förstå varför du länkar till Might & Magic: Heroes VI och säger att det älskades av många, när det inte ens är släppt.

Medlem

njah tycker nog att Might and Magic 7 for blood and honor var bättre än Mandate of heaven men det är väll mest för jag tycker att musiken är bättre i MM7

Medlem
Skrivet av Paladia:

Jag har svårt att förstå varför du länkar till Might & Magic: Heroes VI och säger att det älskades av många, när det inte ens är släppt.

Might and Magic VI och Heroes of Might & Magic VI är inte samma spel... RPG vs Turbaserad strategi

http://www.youtube.com/watch?v=FtABfXF9i40&feature=related

Medlem

Wow... trodde helt klart det skulle få mer än 3/5. När jag lirade det här på DSen blev jag helt fast i det. Genialiskt gameplay med precis nog med djup. Det är komplext nog för att olika spelare ska kunna skaffa sin egen spelstil, men inte för komplicerat så man tappar överblicken.

Gillar också att själva striderna känns mer som en del av världen, till skillnad från något som till exempel Puzzle Quest. Där känns ju RPG elementen nästan helt separat från pusslandet.

Enda jag skulle vilja klaga på är att dom inte borde försökt sälja det med "Might & Magic" i namnet. Det hade inte behövts.

Medlem

Släpp till PC, tack.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Paladia:

Jag har svårt att förstå varför du länkar till Might & Magic: Heroes VI och säger att det älskades av många, när det inte ens är släppt.

Might and Magic VI och Heroes of Might & Magic VI är inte samma spel... RPG vs Turbaserad strategi

http://www.youtube.com/watch?v=FtABfXF9i40&feature=related

Vad har det med någonting att göra? Vad jag reagerar på är denna mening:

"Från ett hardcore-rollspel till ett slags strategi-rollspels-civilization-hybrid som älskades av många", där ordet "strategi-rollspels-civilization-hybrid" länkar till http://www.fz.se/spel/might-magic-heroes-vi-1 som inte är släppt än. Då spelet inte är släppt, så kan det rimligen inte ha varit älskat av många.

Medlem

Köpte nyss detta till PS3an, riktigt skoj tidsfördriv!
Skumt att de inte fick mer än 3/5 i betyg :Z

1
Skriv svar