Speltipset - bärbar strategi at its finest

Redaktör
Ponny
Speltipset - bärbar strategi at its finest

"Ni-nanna-na-ni-na" (youtuba Boktipset om ni inte var med då det begav sig och således inte fattar kopplingen). Eftersom jag är som en djup brunn av spelkunskap hade det varit synd och skam om jag inte lät alla vara med och bada, dyka, simma och skratta. Därav idén speltipset.

Jag har spelat uppemot 40-50 timmar 3DS. 30 av dem har spenderats med Ghost Recon: Shadow Wars. Jag tycker mycket om turordningsbaserad strategi, men allra bäst blir genren när vi tas ned på gräsrotsnivå och får följa en tajt grupp i personliga uppdrag med en klart lysande röd tråd. Varje karaktär ska ha sina styrkor och svagheter för, ärligt talat, det är osexigt med stora sjok bestående av intetsägande kloner.

Shadow Wars är visserligen endimensionellt på många sätt. Premissen är den sedvanliga klaschen mellan patriotiska amerikaner och sovjetröda ryssar. Vändpunkterna syns på flera mils avstånd och det visuella är brunt och tråkigt. Ändå har jag kommit att älska den lilla gruppen med snipern, mekanikern, spökkrigaren (ja, hon är väldigt osynlig) och den klassiska all-round-hjälten. Bland andra. Uppdragen borta i bistert kyliga Sibirien och steniga Kazakstan har ofta flera mål. Men om jag bombar båtar eller lönnmördar generaler spelar mindre roll – det viktiga är att det är lika belönande och personligt hela tiden.

Spelet passar också på att ignorera samtliga försäljningsargument med 3DS. För vem behöver "3D utan glasögon" och "street pass" när vi har 30 timmar genuint smaskig strategigodis? ... Nä, tänkte väl det.

[ia=26096; large]
Min trea i betyg var klart i snålaste laget.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Speltipset - Bärbar strategi at its finest

Hur får du tiden att räcka till?

Okamiden! Urgull filur tötisöt myspys spel:D
trodde däremot aldrig att jag skulle sakna Issun.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Åh! Roligt. Jag ska bestämt se till att klara Ghost Recon innan Simon själ 3DS:en över påsk så att jag får klappa den vita valpen. Spelet ligger hemma i hyllan och väntar på att dränkas av min kärlek.


signatur

En Bamseponny av folket

Dränk på bara, Älskar Okami och Okamiden håller ställningarna. Några negativa petiteser kan man peka på men varför ska man göra det när en liten gudomlig valp vill leka med dig.

("Valp" och "Dränka" två ord som inte ska vara i samma context).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar