Metro 2034 byter namn?

Robot
Metro 2034 byter namn?

Actionuppföljaren Metro 2034 kan bli Metro 2033: Last Light.

#metro-2034, #thq, #4a-games


Medlem
Metro 2034 byter namn?

Undra om det kräver lika mycket datorkraft som första spelet.. mitt GTX 460 o quadcore mådde inte bra när man körde det spelet över huvud taget :S

Medlem

Kan vara så att de vill göra ett till spel om 2033 innan 2034, trevligt om de ger det tid och inte försöker pressa ut ett i veckan så är ett extra mycket välkommet då jag gillade 2033.

Medlem

First day buy utan tvekan, är fruktansvärt glad att THQ inte struntar denna fantastiska serie!

Första spelet var lätt värt sina pengar, får bara hoppas att de fixar prestandan i uppföljaren.

Varför behöver det så mycket kräm, vilken grafikmotor är det som M2033 har?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

@zhrooms
Det var även ett av de sämst kodade också...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varför behöver det så mycket kräm, vilken grafikmotor är det som M2033 har?

En riktigt dåligt kodat/optimerad, precis som Crysis 1 hade. Synd att folk misstar höga krav för bra grafik och tvärt om.
Bättre att ha en motor som är bra optimerad och kan leverera bra grafik till alla segment men kan glänsa hos de bästa, än en som kan leverera bra grafik men kräver mycket hårdvara för att nå dit :/

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av walter_iego:

Varför behöver det så mycket kräm, vilken grafikmotor är det som M2033 har?

En riktigt dåligt kodat/optimerad, precis som Crysis 1 hade. Synd att folk misstar höga krav för bra grafik och tvärt om.
Bättre att ha en motor som är bra optimerad och kan leverera bra grafik till alla segment men kan glänsa hos de bästa, än en som kan leverera bra grafik men kräver mycket hårdvara för att nå dit :/

Spelet såg ju grymt ut, lätt det snyggaste som gjorts till PC sedan Crysis.

Medlem

Får hoppas på ett lite bättre optimerat spel den här gången då.

Medlem

"Metro 2034" låter betydligt bättre än "Last Light"

Medlem

De kan ta och ro hit liret på direkten. Läste boken och älskade vart ända minut jag ägnade åt den och ett köp av pc-spelet var givet. Min stackas burk fick minsann slita hund för att driva spelet och det var knappt godtagbart men jag älskade alltihopa ändå. Tänk hur spelet skulle kunna se ut om man hade råd att fixa en burk värdig århundradet.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Imo borde dem ge spelarna mer öppen värld att leka i.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Imo borde dem ge spelarna mer öppen värld att leka i.

+1, det hade varit fantastiskt. Bör dock noteras att detta spelet kommer från före detta S.T.A.L.K.E.R.-skapare, och kan tänka mig att de var trötta på det öppna upplägget och gjorde det mer linjära Metro. Jag kan visserligen vara het fel på det men isåfall får ni rätta mig!

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av Idono:

Imo borde dem ge spelarna mer öppen värld att leka i.

+1, det hade varit fantastiskt. Bör dock noteras att detta spelet kommer från före detta S.T.A.L.K.E.R.-skapare, och kan tänka mig att de var trötta på det öppna upplägget och gjorde det mer linjära Metro. Jag kan visserligen vara het fel på det men isåfall får ni rätta mig!

Boken som spelet är baserad på handlar just om den sista, ynkliga rest av mänskligheten som tog skydd i metron när bomberna föll i det avgörande världskriget. Boken handlar om Artyoms resa genom metron men även hur livet där är för de sista människona som dagligen slåss för sin överlevnad.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av Idono:

Imo borde dem ge spelarna mer öppen värld att leka i.

+1, det hade varit fantastiskt. Bör dock noteras att detta spelet kommer från före detta S.T.A.L.K.E.R.-skapare, och kan tänka mig att de var trötta på det öppna upplägget och gjorde det mer linjära Metro. Jag kan visserligen vara het fel på det men isåfall får ni rätta mig!

Det är nog lite utmanande att göra ett icke linjärt spel i en tunnelbana ;).

Få spel som har den känslan och storyn, jag levde mig verkligen in i spelet. Men det hade sina brister, i vilket fall älskade jag metro 2033, boken likaså.

Medlem

Tyckte även jag att det var mycket underhållande!
Jag hade inte heller några problem med att det var linjärt och 'enformigt'. Till skillnad från många andra så hade jag inte heller några problem med att köra det. Det fungerade mycket bra.

Inaktiv

läser boken just nu; skitbra grafik i mitt huvud

1
Skriv svar