Xbox 720 och Playstation 4 först 2014

Robot
Xbox 720 och Playstation 4 först 2014

Anonyma källor menar att vi får fira nyår tre gånger till innan nästa generations konsoler släpps.

#microsoft, #sony


Medlem
Xbox 720 och Playstation 4 först 2014

Tur att Kotaku är lika källkritiska som Aftonbladet och har samma trovärdighet

Med tanke på att Square Enix har en studio som jobbar aktivt på spel till xbox 1080/PS4 så känns det väldigt osannolikt, speciellt då Nintendo ska utannonsera Wii 2 som slår både 360 och Ps3 på fingrarna, det vore ekonomiskt självmord att låta Wii få ännu större marknad.
Sen saknar 360 stora exklusiva nu i år, och MS har snackat en hel del om en stor nyhet på E3. Nej, jag vidhåller att vi får se nästa xbox/playstation i år på E3 eller senast nästa år. Dock kan ju Ps3 och 360 fortsätta säljas aktivt i många år till, och på så sett "leva" till 2015 eller längre ^^

Medlem

Nej tack vill ha nya detta året eller nästa

Medlem

Vilken tråkig koncept bild, det äru en oval sak, ingen box -.-


signatur

Rwa?

Medlem

Det är segt. Känner verkligen att dagens spel hålls tillbaka av konsolernas något föråldrade prestanda. Speciellt spel som ges ut till både PC och konsol, där PC-versionen får lida. Ett ljus i mörkret är i alla fall att DICE visar på stor driftighet genom att utveckla BF3 till PC i första hand, med en motor som förbereder sig för nästa generation konsoler. En annan studio hade portat till PC och behållit flerspelarantalet 24 till alla plattformar...


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Vilken tråkig koncept bild, det äru en oval sak, ingen box -.-

En oval box...:)

Inte en chans att det skulle dröja så länge. Om max 2 år ser vi en ny box på marknaden, garanterat.

Medlem

Tror faktiskt MS redan är fullt uppe i nästa xbox. Deras sätt att köpa exklusiva dlc/titlar etc har avstannat helt. Känns som nått är pågång.

Medlem

Ändra "först" till "senast" i rubriken så kan jag gå med på det. Tror dock att det blir under andra halvan av 2012 eller senast 2013.

Medlem

Jag längtar verkligen till nästa generations spelkonsoller. Jag är dock en stor playstation fantast så ser mest fram emot PS4.

Hoppas på att PS4 blir bakåtkompatibelt med PS3 spel bara. Det räcker med en konsoll i vardagsrummet, också kan man sälja sitt PS3. Pengar kommer krävas vid inköp av PS4!


signatur

I want to play a game.

Medlem

lite väl långt , pc lär få ett hyffsat uppsving under den här tiden.

Medlem

Dom får gärna ta tid på sig. Det är spelen som är det viktiga och det kommer säkert komma dom mest fantastiska spelen nu när utvecklarna kan tekniken. I can wait.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Säger som jag alltid sagt: Att döpa den till Xbox 720 vore att undersälja sin egen konsol. Xbox 1080 eller Xbox 3 är "the way to go".


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lite sorgligt, hoppas det inte påverkar utvecklingen till PC för mycket. Förmodligen bara önskefult tänkande från mitt håll.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Säger som jag alltid sagt: Att döpa den till Xbox 720 vore att undersälja sin egen konsol. Xbox 1080 eller Xbox 3 är "the way to go".

Xbox 3 blir det nog inte. Anledningen till varför andra Xbox:en blev 360 var ju för att Playstation hade kommit upp i verison 3 och då skulle Xbox 2 låta sämre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Medlem

Nej jag är inte speciellt intresserad av några nya konsoller... ifall det inte betyder bättre spel förstås. Men det är ju föga troligt...

Medlem
Skrivet av Devildoll:

lite väl långt , pc lär få ett hyffsat uppsving under den här tiden.

Det enda som hindrar Pc från att få ett uppsving är bristen på hederliga betalande konsumenter på PC-sidan. Så länge spelen är både billigare att utveckla och säljer markant mer på konsol, så kommer konsol att prioriteras...

Medlem

Precis vad jag sagt hela tiden. Fast sa runt 2013-2014. Jag är ett geni!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tyvärr kommer det inte bli något PS4 förens 2340. Sony har ju så fullt upp nu o fånga PS3 pirater så dom har glömt allt vad PS4 är.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Var är röst alternativet "Nej, håller mig till pc"

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Var är röst alternativet "Nej, håller mig till pc"

Det finns nog fan ingen som upprepar sig så mycket som du gör, du är nog den enkelspårigaste människa jag stött på i forum. Har du någonsin haft en ny tanke, eller är du fast i en och samma loop för alltid?

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Hannu87:

Var är röst alternativet "Nej, håller mig till pc"

Det finns nog fan ingen som upprepar sig så mycket som du gör, du är nog den enkelspårigaste människa jag stött på i forum. Har du någonsin haft en ny tanke, eller är du fast i en och samma loop för alltid?

Vad gnäller du över? Jag kunde inte heller rösta eftersom det alternativet inte fanns.

Medlem

Det får gärna dröja med ps4 , ps3 har mer o ge


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kunde gärna finnas svar för oss som inte alls gillar spelkonsoler.

Testpilot

Ju längre de väntar ju bättre , då inser alla hur kassa dessa konsoller är och skaffar PC istället

Skämt åsido , snackades de inte om att det var 10 års livslängd?

Medlem

Koncollerna förstör ju hela spel industrin med DX 9, ge oss DX11 koncoller så vi som spelar på datorn kan få de bra igen!

Medlem

Visst, det är alltid roligt med ny hårdvara men jag tycker det inte är dags ännu för PS3 i alla fall. Man har ju plöjt ner massvis med pengar på spel och tillbehör och jag tycker att det fortfarande är rätt kasst utbud på spel till den. I alla fall om man jämför med hur mycket det fanns till PS1 och PS2.

Medlem

Enda riktiga anledningen jag längtar till dessa släpps är att då kan min datorn äntligen utnyttjas till fullo igen då dagens spel begränsas av konsollernas hårdvara.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Devildoll:

lite väl långt , pc lär få ett hyffsat uppsving under den här tiden.

Det enda som hindrar Pc från att få ett uppsving är bristen på hederliga betalande konsumenter på PC-sidan. Så länge spelen är både billigare att utveckla och säljer markant mer på konsol, så kommer konsol att prioriteras...

Haha, vad är det för ett efterblivet påstående.

Medlem

K

Skrivet av DrToker:
Skrivet av Hannu87:

Var är röst alternativet "Nej, håller mig till pc"

Det finns nog fan ingen som upprepar sig så mycket som du gör, du är nog den enkelspårigaste människa jag stött på i forum. Har du någonsin haft en ny tanke, eller är du fast i en och samma loop för alltid?

Ledsen?

123
Skriv svar