Rymdserien X är tillbaka

Robot
Rymdserien X är tillbaka

X Rebirth är en "fräsch nystart" på rymdsimulatorserien, hävdar utvecklarna.

#egosoft, #x-rebirth, #x3-terran-conflict


Medlem
Rymdserien X är tillbaka

YES! Fan vad nice!
Hoppas det blir bra...

Medlem

X serien är väldigt bra men alldeles för jobbigt att bara hoppa in i
Tar ett tag att få tag i allting och tbh så kanske man ska ha en joystick för att det ska funka bättre ^^ (Än mus)

Medlem

Önskar Egosoft lycka till med det här då!


signatur

I don't feed trolls, I eat them.

Medlem

Finns även en trailer på första sidan: http://www.egosoft.com

Screenshots här: http://www.egosoft.com/games/x_rebirth/screenshots_en.php


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Spelen är fantastiskt snygga, men det vore bra om ett framtida "X*" spel även har multiplayer.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hoppas på CO-OP Multiplayer i detta, vore grymt kul!

Medlem

Aldrig lyckats ta mig in i spelet även om jag nu äger X3 men aja någon gång när man har 100000 timmar att testa allt bara för att komma 5 min in i spletet så gör jag det.....

Får hoppas att nästa del av spelet har betydligt bättre start för oss som inte kan spelserien alls. Just nu är det en 90 graders vägg som sätter stop.

Ase
Medlem

härligt & skönt nog bara för pc så då blir det garanterat bra

Medlem

Hum bra, nu kom jag på att jag har Terran Conflict köpte det för ett bra tag sen har helt sonika glömt bort det !!! måste tillrättas genast. och Bara vänta på nästa del då Rebirth låter coolt

Medlem

Wohooooooo ! Mer epic space sim please.
Hoppas start på någon form av coop mp i detta, det enda som saknades från de gamla spelen.

Medlem

Fan också, nu måste jag ju ta o byta byxor. Blev en reaktion där nere!

Medlem

Yes, kul, jag köpte precis "X-superpack" för 99:- med alla de tidigare spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Snacka om skillnad mellan första spelet och detta...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskade dem förra spelen. Fast det är tack vare alla community mods/fixes som gjorde spelen bra.
Har aldrig varit en fan av tyska spel för deras löjligt dåliga upplägg av musik, design, ljud, röstskådespel och helt sjukt dåliga handlingar. Bortsett från X serien.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

sitter just nu och lirar freelancer discovery modden

Skrivet av Idono:

Älskade dem förra spelen. Fast det är tack vare alla community mods/fixes som gjorde spelen bra.
Har aldrig varit en fan av tyska spel för deras löjligt dåliga upplägg av musik, design, ljud, röstskådespel och helt sjukt dåliga handlingar. Bortsett från X serien.

Jag har alltid vetat om spelen, men upptäckte dem nyligen, skönt med lite rymdlir då och då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

vilken trevlig nyhet, jag blev riktigt glad. hoppas verkligen detta blir bra. länge sedan jag spelade ett rymdspel. tror det här blir en förbokning...

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Älskade dem förra spelen. Fast det är tack vare alla community mods/fixes som gjorde spelen bra.
Har aldrig varit en fan av tyska spel för deras löjligt dåliga upplägg av musik, design, ljud, röstskådespel och helt sjukt dåliga handlingar. Bortsett från X serien.

Jag har alltid vetat om spelen, men upptäckte dem nyligen, skönt med lite rymdlir då och då.

samma sak här.

Medlem

Vad nice, var länge sedan jag såg ett vettigt rymdlir, ska bli kul att se hur det här blir.

Själv så håller jag tummarna för ett Freespace 3 eller likannde, nog ett utav de bätre spelen någonsin.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Oh, underbart.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ser fram emot detta sjukt mycket.

För er som känner att det tar emot att komma in i spelet - Jag vet precis hur ni känner.
Första gången jag fick testa X3 hemma hos en kompis satt jag i 10 minuter och bara kliade mig i huvudet med allt jag gjorde.
Sen gav jag upp...

Något år senare bestämde jag mig för att ge mig på det igen när de släppte X3:TC, och ca en timme in i spelet begrep jag faktiskt hur saker fungerade.
Även om det finns saker man inte upptäckt så förstår man ganska snabbt hur det fungerar när man väl kommit in i det lite.

Ge det lite tid, typ en timme, även om det är jävligt jobbigt i starten

Medlem

Vad hände med alla rymdlir förresten? När man växte upp kom det ut ett par nya varje år. Det fanns Wing Commander-serien, Conflict Freespace, Klingon Academy, Independence-War, Protostar, Starlancer, Freelancer och så vidare. På senaste tiden har det bara varit X-serien och ett och annat budgetindie-rymdspel. Sen finns det ju EVE, som trots sitt excelsheet-sten-sax-påse-gameplay är bland det bästa och roligaste rymdspelet just nu.

1
Skriv svar